کد خبر: 112592 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 30 ارديبهشت 1398 - 08:07
ملخ‌ها به نخیلات گناوه خسارت وارد کردند

اتحادخبر : مدیر جهاد کشاورزی گناوه گفت: هجوم ملخ ها به مزارع، باغ ها و نخیلات روستاهای این شهرستان باعث وارد شدن خسارت و صدمات قابل توجه شده است.

خلیج فارس: مدیر جهاد کشاورزی گناوه گفت: هجوم ملخ ها به مزارع، باغ ها و نخیلات روستاهای این شهرستان باعث وارد شدن خسارت و صدمات قابل توجه شده است.

 امان الله حیدری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: گستردگی جمعیت ملخ ها در این شهرستان به حد بحرانی رسیده به گونه ای که به نخیلات هجوم آورده و برگ و طارونه ـمخت را خورده اند.

 

وی اظها رداشت: وضعیت آفت ملخ در این شهرستان بحرانی است که اگر این روند ادامه پیدا کند در فصل زراعی جدید کشت گندم نخواهیم داشت.

 

مدیر جهادکشاورزی گناوه گفت: ملخ ها درصورت جوانه زدن گندم در فصل کشت، سریع آنها را می خورند و خسارت شدید به کشاورزان وارد می شود.

 

وی گفت: با وجود مبارزه جدی و سمپاشی های صورت گرفته که بصورت شبانه روز انجام می شود، همچنان ملخ ها در مزارع، باغ ها و دشت ها بصورت زیاد نمایان هستند.

 

حیدری افزود: بدلیل بالغ شدن پوره های ملخ و گستردگی آن در مناطق متعدد روستایی این شهرستان از جمله در روستای مال محمود و بهمنیاری نیاز به سمپاشی هوایی است که درخواست هواپیما به سازمان متبوعه در استان بوشهر داده شده و در حال جانمایی برای استقرار آن هستیم.

 

 

 

خلیج فارس

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/112592