کد خبر: 112559 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 29 ارديبهشت 1398 - 13:39
استاندار بوشهر:
روابط عمومی ها خط مقدم مقابله با جنگ روانی دشمن هستند

اتحاد خبر: استاندار بوشهر پیش از ظهر امروز در نشست مشترک روابط عمومی های دستگاه های اجرایی استان گفت: دشمن می خواهد بین مردم و دولت تفرقه افکنی کند و روابط عمومی باید برای مقابله با نقشه های آن ها برنامه داشته باشد. عبدالکریم گراوند در نشست مشترک روابط عمومی های دستگاه های اجرایی استان بوشهر با بیان اینکه روابط عمومی ها نقش بی بدیلی...

اتحاد خبر – ثریا شیری: عبدالکریم گراوند در نشست مشترک روابط عمومی های دستگاه های اجرایی استان بوشهر با بیان اینکه روابط عمومی ها نقش بی بدیلی در کارآمدی یا ناکارآمدی سازمان ها دارند، اظهار داشت: روابط عمومی ها آیینه تمام عیار توفیق و عدم توفیق سازمان ها هستند.


گراوند افزود: سازمانی موفق است که یک روابط عمومی خلاق و بابرنامه داشته باشد و بتواند نقاط ضعف را به نقاط قوت تبدیل کند.


وی با اشاره به ویژگی هایی که برای روابط عمومی ها ضرورت دارد، افزود: امروزه ابزار اطلاع رسانی فراوانی وجود دارد و روابط عمومی ها باید با خلاقیت و نوآوری از آن ها استفاده کنند و فضای مجازی را به یک فرصت برای اطلاع رسانی تبدیل کنند.


گراوند مقابله با نقشه دشمن در شرایط جدید کشور را یکی دیگر از ویژگی های روابط عمومی عنوان کرد و گفت: دشمن می خواهد مردم را از دولت جدا کند و ناامیدی را ترویج دهد، روابط عمومی باید برای مقابله با نقشه های دشمن در سازمان خودش برنامه داشته باشد.


وی با تاکید بر اطلاع رسانی به موقع افزود: در دنیایی که با انفجار اطلاعاتی روبرو هستیم اگر اخبار و اطلاعات را به موقع در اختیار مردم قرار ندهیم دشمن آن خبر را به دروغ آمیخته می کند و به اطلاع مردم می رساند.


استاندار بوشهر استفاده از شیوه های نو و جدید در اطلاع رسانی را لازم و ضروری دانست و گفت: باید از شیوه های جدید برای اطلاع رسانی استفاده کنیم و شیوه های قدیمی را کنار بگذاریم.


گراوند با بیان اینکه بیان واقعیت ها یکی دیگر از ویژگی های روابط عمومی است، افزود: دولت و جامعه به بزرگنمایی نیاز ندارند بلکه نیازمند بیان واقعیت هستند.
وی تاکید کرد: از مدیران می خواهم که روابط عمومی را به عنوان چشم خود ببینند تا توفیق حاصل شود.


گراوند با اشاره به اهمیت روابط عمومی در موفقیت دستگاه های اجرایی، افزود: روابط عمومی ها یار مدیران در جهت معرفی مسئولان و کارآمدی هستند و از این رو مدیران نباید به روابط عمومی به عنوان یک واحد حاشیه ای نگاه کنند.


وی هدف از تشکیل شورای هماهنگی روابط عمومی را تبیین وظایف ساختار اطلاع رسانی در جهت کارآمدی دولت عنوان کرد.


استاندار بوشهر با اشاره شاخص های ارزیابی مدیران افزود: دو شاخص در ارزیابی مدیران مورد توجه قرار می گیرد یکی تعامل با رسانه ها و دیگری بیان عملکرد دولت، دستگاه و مدیر است.


گراوند تاکید کرد: مدیری که به روابط عمومی توجه نکند و با رسانه ها تعامل نداشته باشد را در ارزیابی عملکرد تایید نمی کنم.


تجلیل از 10 روابط عمومی برتر و 7 روابط عمومی فعال
مدیرکل روابط عمومی استان بوشهر از تجلیل روابط عمومی های 10 دستگاه اجرایی به عنوان روابط عمومی برتر و روابط عمومی 7 دستگاه اجرایی به عنوان روابط عمومی فعال خبر داد و گفت:  روابط عمومی بخش مهم سازمان است و نقش موثری در موفقیت سازمان دارد.


اسماعیل کاظمی توجه به روابط عمومی را حائز اهمیت دانست و گفت: اگر در بحث امکانات و تجهیزات به روابط عمومی کمک کنیم شاهد کارکرد بهتری هستیم.


کاظمی افزود: امروزه ابزارهای گوناگونی وجود دارد که روابط عمومی ها باید از آن ها برای ارائه عملکرد سازمان و اطلاع رسانی استفاده کنند.

روابط عمومی برتر:
 روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی
روابط عمومی آموزش و پرورش
روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده ای
فنی و حرفه ای
استاندارد و تحقیقات صنعتی
فرمانداری جم
شرکت آب و فاضلاب
دامپزشکی
بنیاد مسکن
شرکت توزیع برق
روابط عمومی فعال:
روابط عمومی فرمانداری گناوه
تعاون، کار و رفاه اجتماعی
جمعیت هلال احمر
گاز
صنعت، معدن  و تجارت
امور مالیاتی
فرمانداری بوشهر
روابط عمومی تلفیقی از فن و هنر است


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه روابط عمومی تلفیقی از فن و هنر است، اظهار داشت: این بخش از سازمان به عنوان رابط بین جامعه ی هدف و مدیر سازمان است.


فاطمه کرمپور با اشاره به نقش روابط عمومی در موفقیت سازمان، افزود: نقش روابط عمومی در رسیدن به هدف سازمان مهم است و کارکرد صحیح این بخش باعث ارتقا سازمان می شود.


کرمپور افزود: امیدواریم با تغییر نگرش به نقش و جایگاه روابط عمومی در نهادها و دستگاه های اجرایی، این بخش مهم بتواند جایگاه واقعی خود را کسب کند./ص

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/112559