کد خبر: 112521 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 29 ارديبهشت 1398 - 07:09
درخشش هنرمندان بوشهری در جشنواره‌های بین‌المللی

اتحادخبر : رئیس انجمن سینمای جوانان استان بوشهر گفت: حمید حق جو و عابدین رمضانی از انیمیشن‌سازان و فیلم‌سازان مطرح بوشهری موفق به درخشش در سه جشنواره بین‌المللی شدند.

درخشش هنرمندان فیلمساز بوشهری در جشنواره‌های بین‌المللیاتحادخبر : رئیس انجمن سینمای جوانان استان بوشهر گفت: حمید حق جو و عابدین رمضانی از انیمیشن‌سازان و فیلم‌سازان مطرح بوشهری موفق به درخشش در سه جشنواره بین‌المللی شدند.

 

به گزارش «اتحادخبر»؛ عبدالرحمن برزگر افزود: حمید حق جو با انیمیشن «هنوز چشم های تو» منتخب جشنواره بین‌المللی فیلم یک دقیقه‌ای صربستان شد.

 

وی اضافه کرد: این جشنواره بین‌المللی ویژه فیلم‌های یک دقیقه‌ای و هدف آن معرفی کوتاه‌ترین فیلم‌ها در ژانرهای مختلف (داستانی، انیمیشن، مستند) است.

 

رئیس انجمن سینمای جوانان استان بوشهر با اشاره به اینکه  انیمیشن «هنوز چشم های تو»  پیش از این نیز در چندین جشنواره بین المللی برگزیده شده بود گفت: داستان این انیمیشن رویای جوانی است که در خیالش قصه‌ای شکل می‌گیرد.

 

وی همچنین از برگزیده شدن فیلم کوتاه «حس حساس» به عنوان اثر دوم این هنرمند بوشهری درجشنواره بین المللی «چفالو» ایتالیا خبر داد.

 

برزگر یادآور شد: داستان این فیلم فانتزی در مورد دسته‌ای از مورچه‌ها است که تصمیم به ساخت یک خانه جنگلی انسان نما می‌کنند و در این راه موانع را پشت سر می‌گذارند.

 

وی بیان کرد: جشنواره «چفالو» ویژه فیلم‌های زیر ١٥دقیقه با موضوعات دوستی، شهر و صلح و آینده است که اول ژوئن ٢٠١٩ در شهر پالرمو ایتالیا برگزار می‌شود.

 

رئیس انجمن سینمای جوانان استان خاطرنشان کرد: جوایز این جشنواره به بخش‌های بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر زن، بهترین بازیگر مرد، بهترین انیمشن، بهترین فیلمنامه، بهترین موسیقی متن، بهترین فیلم کوتاه غیر ایتالیایی و جایزه ویژه هیات داوران تعلق می‌گیرد.

 

وی همچنین گفت: انیمیشن «پدر» اثر عابدین رمضانی دیگر هنرمند بوشهری منتخب سیزدهمین جشنواره (river film festival) ایتالیا شد.

 

برزگر گفت: انیمیشن پدر، کودکی را نشان می دهد که آرزوی شغلی دارد تا بتواند معضلات جامعه را حل کند و دراین میان خانواده‌اش با معظل اعتیاد دست به گریبان هستند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خلیج فارس

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/112521