کد خبر: 112470 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 28 ارديبهشت 1398 - 07:40
نماینده دشتی و تنگستان:
وضعیت ترافیکی جاده ساحلی استان بوشهر هرچه سریع‌تر سامان یابد

اتحادخبر: نماینده مردم شهرستان‌های دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی خواستار تشکیل کارگروهی برای ساماندهی وضعیت ترافیکی جاده ساحلی دشتی و تنگستان شد.

اتحادخبر: نماینده مردم شهرستان‌های دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی خواستار تشکیل کارگروهی برای ساماندهی وضعیت ترافیکی جاده ساحلی دشتی و تنگستان شد.

 وضعیت ترافیکی جاده ساحلی استان بوشهر هرچه سریع‌تر سامان یابد

سید کمال الدین شهریاری  اظهار داشت: مردم شریف بخش دلوار همواره شاهد تصادفات منجر به فوت عزیزان خود هستند که این موضوع به دلیل عدم رعایت سرعت قانونی و مطمئنه توسط رانندگان موسوم به شوتی است.

 

وی گفت: سرعت زیاد این رانندگان در کنار عرض کم جاده، عدم روشنایی مناسب، فرسایش آسفالت جاده و تردد زیاد وسیله نقلیه همیشه حوادث ناگواری را رقم می‌زند. در کنار اقداماتی که برای تعریض و بهسازی جاده ساحلی و تکمیل بزرگراه بوشهر دلوار دیر انجام می‌شود، لازم است با تصمیمی عاجل وضعیت ترافیکی این محور ساماندهی شود.

 

عضو کمیسیون عمران گفت: از استاندار بوشهر درخواست کرده‌ایم با تشکیل کارگروهی متشکل از مسئولین اجرایی، انتظامی و …، راهکاری سریع برای کنترل ترافیک و کاهش حوادث و تلفات اندیشیده شود که یکی از این راه‌ها می‌تواند ایجاد ایست بازرسی در مسیر باشد.

 

وی با ابراز امیدواری برای تشکیل هرچه سریع‌تر این کارگروه و اتخاذ تصمیمات عاجل برای کاهش حوادث افزود: در شرایط فعلی که کشور و دولت با مشکلات اقتصادی روبروست، اعتبارات مناسبی برای بهسازی جاده ساحلی و همچنین تکمیل بزرگراه بوشهر دلوار دیر تصویب شده که امیدواریم با همت دستگاه‌های اجرایی متولی هرچه سریع‌تر شاهد تکمیل این دو پروژه باشین که در کنار مسئله تأمین آب شرب، از اولویت دار ترین مطالبات مردم شریف بخش ساحلی است.

 

مصوبه تکمیل بزرگراه بوشهر دلوار دیر

 

نماینده دشتی و تنگستان گفت: قبل از سفر رئیس جمهور و با همفکری با استاندار و فرماندار تنگستان، مهمترین اولویت‌های عمرانی شهرستان تنگستان را مشخص کردیم که از محل مصوبات سفر اخیر رئیس جمهور به استان، ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه احداث بزرگراه بوشهر - دلوار - دیر اختصاص یافت و اخیراً نیز در جلسه‌ای که با همراهی استاندار بوشهر با وزیر نفت داشتیم، نحوه مشارکت وزارت نفت در انجام این پروژه مورد بررسی قرار گرفت و امیدواریم وزارت نفت به سهم خود در انجام این پروژه مشارکت کند.

 

بهسازی دو قطعه از جاده ساحلی

 

شهریاری تصریح کرد: با تأمین اعتبار ۵۰ میلیارد ریال از منابع ملی و با مشارکت استان، تعریض و بهسازی قطعه چاه‌تلخ تا دلوار جاده ساحلی با حدود ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار آغاز شده و با تأمین اعتبار ۴۶ میلیارد ریال از منابع ملی، اصلاح هندسی تقاطع جائینک و علی آباد به مناقصه گذاشته شده است.

 

وی با ابراز امیدواری نسبت به تسریع در شروع قطعات دیگر جاده جاده ساحلی افزود: در کنار انجام این پروژه‌ها، می‌بایست وضعیت ترافیکی این جاده جهت کاهش حوادث و تلفات هر چه سریع‌تر سامان یابد.

 

 

 

 

 

مهر

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/112470