امروز: جمعه 07 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 26 ارديبهشت 1398 - 08:45
پاسخ مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان به چند موضوع چالشی در گفتگو با اتحاد خبر؛

اتحاد خبر: اینکه آموزش و پرورش به عنوان یک دستگاه بزرگ متولی امر تعلیم و تربیت جامعه محسوب می شود و مورد انتظار است که در امور مهم فرهنگی و اجتماعی جامعه پاسخ گوی مسائل مهم روز باشد حرفی بدیهی و قابل درک است. ظرف روزهای گذشته مسائلی از جمله ساخت خانه معلم، جذب نیروهای حق التدریس، پخش کلیپی موسوم به پایکوبی دانش آموزان در...

ماجرای ساخت خانه معلم در شیراز، جذب نیروهای حق التدریس و احتمال کاندیداتوری سید حسن لواسانی فرد

اتحاد خبر: اینکه آموزش و پرورش به عنوان یک دستگاه بزرگ متولی امر تعلیم و تربیت جامعه محسوب می شود و مورد انتظار است که در امور مهم فرهنگی و اجتماعی جامعه پاسخ گوی مسائل مهم روز باشد حرفی بدیهی و قابل درک است. ظرف روزهای گذشته مسائلی از جمله ساخت خانه معلم، جذب نیروهای حق التدریس، پخش کلیپی موسوم به پایکوبی دانش آموزان در مدارس و انتصاب آن به سند ۲۰۳۰ و از همه مهمتر  شایعه ورود مدیر آموزش و پرورش دشتستان به انتخابات مجلس از جمله مسائلی است که به منظور  شفاف سازی مسائل، گفتگویی را با سید حسن لواسانی فرد مدیر آموزش و پرورش دشتستان ترتیب داده ایم که در ادامه می آید:

 
*جناب آقای لواسانی مدتی است ساخت خانه معلم فرهنگیان دشتستان در شهر شیراز موجب ایجاد سئوال و تردید هایی از طرف جمعی از همکاران شما شده است، بفرمایید اصل موضوع چیست و کار تا کجا پیش رفته است؟

-با سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه مردم و به خصوص همکاران گرامی
همانطور که همگی همکاران عزیز مستحضر هستند این خواسته ی  قدیم و جدید فرهنگیان دشتستان در طول سالیان دور بوده است که یک فضای عزت مند و کم هزینه در شهر شیراز بخاطر مراجعات عموماً پزشکی و درمانی و همینطور مسافرت های خانوادگی آنان ایجاد شود. لذا بعد از مطالعه  سه چهار ساله اخیر بر روی وضعیت مالی و دستورالعمل اجرایی صندوق تعاون آموزش و پرورش دشتستان، موفق به اجرای این مهم شدیم تا با استفاده از دستورالعمل های کاملاً قانونی و ابلاغ شده وزارتی مبنی بر عامل بودن بانک قرض الحسنه مهر ایران و قوانین مالی این بانک قرض الحسنه، اول موفق به بروز رسانی پرداخت وام های درخواستی همکاران شده و در گام های بعد 3 اقدام رفاهی بزرگ مد نظر قرار گیرد 1-ساخت مرکز رفاهی کاملاً خصوصی و به صورت سهام بنام فرهنگیان متقاضی در شهر شیراز 2-  ارائه تسهیلات لیزینگ خودرو 3- در آینده نزدیک ارائه کارت لیزینگ خرید کالا و خدمات برای خانواده بزرگ فرهنگیان دشتستان
شایان ذکر است که جهت اطلاع رسانی و شفافیت هر چه بیشتر، گزارشی مختصر از روند اجرایی اقدامات مذکور همراه با فرم های نظر سنجی به تمام مدارس و مراکز تابعه ارسال شده است. در مورد روند اجرایی پروژه مرکز رفاهی در شیراز در روزهای آغازین سال ضمن خرید زمینی به ابعاد 400 متر مربع، قرارداد ساخت آن به صورت یک مرکز رفاهی در پنج طبقه و به صورت تحویل مبلمان  کامل منعقد گردید و با حضور جمعی از مسئولان و فرهنگیان آیین کلنگ زنی آن انجام شد و منبعد گزارش های مصور و مدون تمامی مراحل اجرایی در فواصل زمانی مختلف به اطلاع عموم همکاران ارجمند خواهد رسید.

 *لطفاً در خصوص جذب نیروهای حق التدریس و سازوکارهای آن توضیح دهید؟


 -ظرف سال های گذشته همه ساله تعدادی زیادی از همکاران فرهنگی ما به افتخار بازنشستگی نائل می شوند. آموزش و پرورش برای جبران این کاستی ها راه های متفاوتی را تجربه می کند. در گام اول عده ای از فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و پذیرفته شدگان آزمون سراسری استخدامی به بدنه آموزش و پرورش اضافه می شوند که متاسفانه تعداد کمی از آن کاستی ها به این شکل جبران می شود و وزارت آموزش و پرورش با ابلاغ بخشنامه های دیگری راه های جذب نیروی انسانی به شکل حق التدریس یا خرید خدمات آموزشی و یا در قالب سرباز معلم ابلاغ می کند. ظرف 5 سال گذشته این سومین باری است که بخش نامه مربوط به جذب نیروی حق التدریس ابلاغ شده است . فرآیندی که بسیار پردردسر و هزینه بر است. چنین بخش نامه ای ظرف ماه گذشته ابلاغ شد و تعداد کثیری از فارغ التحصیلان دانشگاه ها جهت تکمیل پرونده مراجعه نموده و از امروز کار بررسی پرونده ها با دقت لازم انجام خواهد شد. نحوه ی بکار گیری در این دوره به این شکل بوده است که از میان واجدین شرایطی که بین سال های 91-88 در یک فضای آموزشی دولتی، نهضت سواد آموزی یا مراکز پیش دبستانی دولتی حداقل یک سال آموزشی فعالیت داشته اند، امکان جذب آنها فراهم شده است.لازم به ذکر است کسانی که در مراکز یادشده فعالیت داشته اند می بایست دارای کد پرسنلی مورد تایید وزارت آموزش و پرورش در آن سال را هم داشته باشند. بالاترین مدرک تحصیلی، فرزندان فرهنگیان و کسانی که بیشتر از یک سال فعالیت   داشته و دارای نشاط آموزشی می باشند در اولویت این فراخوان قرار دارند. همچنین ایثارگری خانواده، خانواده معزز شهدا، آزادگان و جانبازان امتیازات لازم را د ارند.

*نتایج نهایی افراد پذیرفته شده کی اعلام خواهد شد؟


 -انشاالله ظرف امروز تا 3 روز آینده کار بررسی پرونده ها به سرعت انجام خواهد شد و کسانی که حائز شرایط باشند با حساسیت لازم انتخاب و به اداره کل متبوع معرفی خواهند شد.

*آقای لواسانی شائبه هایی هست که در این زمینه ممکن است افراد با صلاحیت نتوانسته باشند  با تشکیل پرونده به جمع پذیرفته شده های شما اضافه شوند، راه کار جنابعالی برای رفع دغدغه این عزیزان چیست؟


-جهت استحضار عزیزان که کلاً ما با این نحوه ی جذب نیروی انسانی خیلی موافق نیستیم، چون کاستی های فراوانی دارد و قانون گریزی در آن متصور است و می پذیریم که احتمال شبیه سازی یا تایید گواهی در حالت غیر قانونی می تواند صورت گرفته که از چشم ما پنهان مانده باشد ولی ملاک ما صدور گواهی ها و تایید مدیران در سال های پیش گفته بوده  و گروه داوران نهایت سعی خود را بر راستی آزمایی و احقاق حقوق داوطلبان خواهند نمود.

* در خصوص پخش کلیپ های جشن دانش آموزان در مدارس و نسبت آن با سند 2030، نظر جنابعالی چیست؟


-جهت استحضار مردم شریف به خصوص کسانی که دغدغه پخش کلیپ های هنجار شکن در مدارس را در قالب جشن های دانش آموزی دارند، به اطلاع می رساند غالب این جشن ها که معمولاً در مقاطعی از سال به مناسبتی با مشارکت اولیا در مدارس برگزار می شود، جشن های با رویکرد مثبت و بدور از حاشیه های اخلاقی و یا هنجار شکنی است که در فضایی معنوی مانند جشن های عبادت، سرودهای دانش آموزی و جشن های مناسبتی برگزار می شوند. در این بین به ندرت پیش می آید که بدور از چشم مدیر آموزشگاه، ولی دانش آموزی بدون هماهنگی با معلم مربوطه اقدام به پخش آهنگ با حرکات موزون آن هم در سطح دانش آموزان پیش دبستانی و ابتدایی انجام می دهد، که متاسفانه با بد اخلاقی های عده ای معدود  بزرگ نمایی شده، با پخش و اشاعه آن در فضای مجازی ضمن دامن زدن به این رفتار غیر قابل قبول آن را  به موضوعات دیگری همچون سند "2030" نیز  نسبت می دهند. به ضرس قاطع و در پیشگاه خداوند سوگند یاد می کنم که در هیچ سطوح آموزش و پرورش این سند نه مورد توجه قرار گرفته و نه توصیه ای به آن شده  و نه هیچ گونه شبیه سازی برای اشاعه آن در نظر گرفته شده است و تولید و انتشار چنین کلیپ های کودکانه هیچگونه نسبتی با خط دهی خارج از آموزشگاه اعم از مدیریت متبوع یا دیگر سو ندارد. نقشه راه ما سند راهبردی تحول بنیادین می باشد که تربیت دانش آموز در طراز جمهوری اسلامی جزو  چشم انداز اصلی آن می باشد. بنابراین دوستانه به کسانی که با نسبت دادن موضوعات موهوم به  آموزش و پرورش زمینه تضییع حقوق همکاران من در مجموعه بزرگ آموزش و پرورش دشتستان را فراهم آورده و بجای قدر دانی از یک سال تلاش خستگی ناپذیر آنها، بر خستگی یک ساله آنان می افزایند توصیه می کنم، نگاه عالمانه به موضوعات و آسیب های اجتماعی داشته و خود را در معرض بی تقوایی و کوچک انگاری مشکلات جامعه قرار ندهند.

*به عنوان سئوال آخر، جناب آقای لواسانی شما در خصوص ورود به حوزه انتخابات نمایندگی مجلس در دوره جدید برای دشتستان قصدی دارید یا خیر؟


با احترام به افکار عمومی و همه کسانی که در این مدت  این جانب را قابل دانسته، جهت ورود به صحنه انتخابات آینده بنده را مورد لطف قرار دادند، خاضعانه عرض می کنم  شرایط را برای ورود به این عرصه بزرگ  مناسب نمی دانم و قصد ورود به این حوزه را ندارم.



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1398/02/31 - 14:00
0
0
کاش کاندیدا می شدید لااقل می دانستید چقدرمورد تایید همکاران ومردم هستید
1398/02/28 - 08:20
3
3
آقای لواسانی فقط طفره رفته و به سئوالات بصورت شفاف پاسخ ندادند .
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/02/05
  • حضور تیرانداز دشتستانی در مسابقه کشوری بنچ رست ۲۵ متر
  • نشست هماهنگی و برنامه ریزی دومین رویداد ملی خواهر برادری در بوشهر برگزار شد
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/05
  • این روغن ناجی دیابتی ها، قندخون را بطور کامل شفا می دهد
  • احیاء یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/02/06
  • جزییاتی از بیماری ترانه علیدوستی و علت آن
  • عباس عبدی: چند بار دست در حفره حجاب کردند و گزیده شدند، اما باز هم تکرار می‌‌کنند
  • رقابت پتروشیمی جم در نمايشگاه Chinaplas 2024 در کنار شرکت‌های بزرگ و قدرتمند دنیا
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • مطالبات فعالان محیط زیست از مردم و مسئولان/ آفت محیط زیست زباله های پلاستیکی است/ مسئولان بیشتر از گرفتن عکس پای کار باشند
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • روز سعدی و نکته‌ای نغز از گلستانش
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • نشست فرماندهان پایگاه‌ها و شورای حوزه مقاومت بسیج شهدای پتروشیمی به میزبانی پتروشیمی جم
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ٣۵٠٠ واحدی سازمان انرژی اتمی
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • اولین واریزی بزرگ برای معلمان در 1403
  • اسرائیل را چه باید؟
  • .: شهرزاد آبادی حدود 14 ساعت قبل گفت: درودتان باد. همگی چند ...
  • .: لیلادانا حدود 4 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 6 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 6 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 6 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 6 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 6 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 7 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 10 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 10 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...