کد خبر: 112279 ، سرويس: طنز تلخند
تاريخ انتشار: 23 ارديبهشت 1398 - 11:20
طنز اختصاصی اتحاد خبر/جاروف
انتخابات زودرس

اتحادخبر- م پارسا:به لطف پروردگار و دعای خیر دوستان، مدتی است که کاندیداهای احتمالی، احساس مسئولیت کرده و مرتب از این طرف و آن طرف برای انتخابات اعلام عمومی می‌شوند.در نگاه اول بسیار امری پسندیده است اما در نگاه دوم هم امری پسندیده است! اصلاً مگر کسی می تواند عیبی بر این کاندیداهای محترم بگیرد. البته به دلیل رقابت بسیار شدید بین...

*م پارسا:

 

به لطف پروردگار و دعای خیر دوستان، مدتی است که کاندیداهای احتمالی، احساس مسئولیت کرده و مرتب از این طرف و آن طرف برای انتخابات اعلام عمومی می‌شوند.

 

در نگاه اول بسیار امری پسندیده است اما در نگاه دوم هم امری پسندیده است! اصلاً مگر کسی می تواند عیبی بر این کاندیداهای محترم بگیرد. البته به دلیل رقابت بسیار شدید بین کاندیداهای احتمالی، تبلیغات زودهنگام خلاف موازین شوراست. امیدواریم شورای محترم نگهبان این تبلیغات زودتر از موعد را نبیند تا شری برای کاندیداهای احتمالی برپا نشود. خاضعانه از شورای نگهبان تقاضا داریم به دلایل ذیل از بعضی حرکات چشم پوشی کنند تا دردسری برای آنها ایجاد نشود.

 

مثلاً اگر این کاندیداها نبودن و آدم ذلیل مرده ی بدبختی فوت می‌کند و  هیچ صاحبی نداشت، چه طور می بایست مراسم ختم آنها شلوغ باشد؟! البته این که کاندیدا ها باید قول شرف دهند هیئت همراه را به بالای ۶۰ نفر برسانند. حیف است در مراسم ختم و فاتحه ای تشریف می آوردید، انگشت شمار باشید. ناگفته نماند یکی از سیاست‌های این کاندیداها، جمع کردن حشمه و خدمه بسیار است برای چشم و هم چشمی . از دیگر حرکات ضمنی کاندیداها، کمک‌های نقدی و معنوی ایشان است که گاها به کمک به نیازمندان سرازیر می شود تا خود را مردمی تر جلوه دهد.

 

روزهایی هم هست که این عزیزان، دست در جیب مبارک کرده و تراول بانکی را جهت هدیه در جیب نیازمندی می گذارند یا گاهی گروه های ورزشی و هنری را مورد تفقد قرار می‌دهند. از دیگر نکات این ایامِ قبل از موعدِ تبلیغات، اخلاق خوب این کاندیدا هاست. اینقدر خوب و مهربان هستند که آدم احساس یتیمی می کند و آنها را کمیته امداد به معنای واقعی کلمه تلقی می‌کند.

 

جوری جواب سلام علیک شما را می‌دهند که تلاش داری برای بار دوم هم که شده سلام کنید. عجب موجودات زیبایی هستند.در ادامه کارهای نیک و پسندیده کاندیداها، ارتباط تنگاتنگی است و التزاما با رسانه ها دارند.

 

کاندیدا، موجود داریم آنهم دَم دست، که قدرتِ روخوانی اش، در حد چهارم دبستان است، چنان مقاله ای برایش در رسانه کار می کنند که با آی سی آی مطابقت می‌کند! خوب متوجه هستید که! رسانه ها هم خرج شان بالاست! همین سایت چیچاریتو نیوز، کاندیدا خمیازه بکشد برایش خبر فوری کار می کند که فلان کاندید خمیازهای طولانی می کشید. خودم دیدم فلان رسانه عمل فیستول کاندیدا را  با جزئیات تمام رسانه ای کرده. (دیدم که میگم) نکته اساسی ای که شورای نگهبان می بایست مد توجه قرار دهد اینست که مدت زمان تبلیغات قانونی را بیشتر از ۶ ماه افزایش و تایید بفرمایند.

 

چون کاندیدای محترم فقط در همین زمان تبلیغات قانونی می توانند شام و ناهار سرو کنند. خروجی تبلیغات شام و نهار آنقدر بالاست که نگو. مردمی که مدت ها نتوانستند مرغ، گوشت، شکر، پیاز و... مصرف کنند در این ۶ ماه می‌توانند از قِبَل  انتخابات و تبلیغات دلی از عزا در بیاورید. در انتخابات‌های گذشته به عینه دیده بودیم رای های سرگردان به صورت خانوادگی به ستاد هایی سرازیر می شوند که مجلس گرمی داشته باشند.  کاندیدای عزیز توجه داشته باشند برای ایام تبلیغات تنوع غذایی را در دستور کار قرار دهند.

 

بارها شاهد بودم به دلیل داشتن پوکورا در شام یکی از ستادها، آنقدر  ریزش رای انجام گرفت که داغ نمایندگی بر دل آن آقای نسبتا محترم ماند.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/112279