کد خبر: 111951 ، سرويس: جامعه
تاريخ انتشار: 16 ارديبهشت 1398 - 07:26
۹۳۴ میلیارد تومان مطالبات فرهنگیان پرداخت شد

اتحادخبر: رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه دولت در استیفای حقوق فرهنگیان به هیچ وجه کوتاه نخواهد آمد، از پرداخت ۹۳۴ میلیارد تومان از مطالبات فرهنگیان خبر داد.

اتحادخبر: رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه دولت در استیفای حقوق فرهنگیان به هیچ وجه کوتاه نخواهد آمد، از پرداخت ۹۳۴ میلیارد تومان از مطالبات فرهنگیان خبر داد.

 

محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره میزان تحقق بودجه آموزش و پرورش و آموزش عالی در سال 97 گفت: اگرچه تمام رقمی که در بودجه پیش‌بینی شده بود، تحقق پیدا نکرد ولی به دلیل استحقاق آموزش و پرورش و ضرورتی که وجود داشت، پرداخت به آموزش و پرورش ۱۰۸ درصد بود یعنی 8 درصد بیش از آنچه قانون مقرر کرده بود.

 

رییس سازمان برنامه و بودجه افزود: رقم پرداختی برای آموزش عالی در حد ۱۰۱ درصد بود و آموزش پزشکی با توجه به اینکه از طرح تحول سلامت استفاده می‌کند، در حد ۱۰۳ درصد.

 

وی درباره مطالبات فرهنگیان گفت: بر اساس آنچه که آموزش و پرورش به سازمان برنامه و بودجه گزارش داده، میزان مطالبات فرهنگیان حدود ۹۳۴ میلیارد تومان بود و همانطور که قول داده بودم قبل از هفته گرامیداشت مقام معلم این امر پرداخت شود، انجام شد و اگر مطالباتی باقی مانده باشد، دولت خود را موظف می‌داند با اولویت نسبت به تأمین این مطالبات اقدام کند.

 

این عضو هیئت دولت در پاسخ به این سوال که آیا رقم میزان مطالبات فرهنگیان مشخص است، توضیح داد: آنچه اعلام شده برای سال گذشته همان ۹۳۴ میلیارد تومان بود که ما پرداخت کردیم اما اگر تعاریف دیگری از مطالبات و پرداخت‌ها وجود داشته باشد با کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس توافق کردیم کارگروهی تشکیل شود و آنها را محاسبه کنند.

 

وی تاکید کرد: دولت در استیفای حقوق فرهنگیان به هیچ وجه کوتاه نخواهد آمد.

 

نوبخت با اشاره به بودجه سال 99 ادامه داد: اگر ما بتوانیم تعریف اعتبارات هزینه‌ای برای آموزش و پرورش و آموزش عالی را از آنچه که در در عرف به عنوان پرداخت حقوق تعریف می‌شود، جدا کرده و آن را به عنوان سرمایه‌گذاری تلقی کنیم، ما بتوانیم آنها را به عنوان نوعی اعتبارات تملک دارایی‌های انسانی و سرمایه‌ای تعریف کنیم.

 

رییس سازمان برنامه و بودجه درباره رویکرد دولت نسبت به احیای صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: وزارت آموزش و پرورش در صدد احیای این صندوق است.

 

 

 

 

 

 

خانه ملت

 

 

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/111951