کد خبر: 111220 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 31 فروردين 1398 - 09:25
مدیرکل دفتر فنی استانداری بوشهر:
استانداردسازی تجهیزات بازی در استان بوشهر با جدیت دنبال شود

اتحاد خبر: مدیرکل دفتر فنی استانداری بوشهر گفت: استانداردسازی تجهیزات بازی در استان بوشهر با جدیت دنبال شود.به گزارش اتحاد خبر، سید موسی موسوی صبح شنبه در دوره آموزشی آشنایی با استاندارد تجهیزات بازی با اشاره به اهمیت استانداردسازی تجهیزات بازی، گفت: اخذ گواهینامه استاندارد برای تجهیزات در شهرهای بازی باید مدنظر قرار گیرد...

اتحاد خبر: مدیرکل دفتر فنی استانداری بوشهر گفت: استانداردسازی تجهیزات بازی در استان بوشهر با جدیت دنبال شود.

به گزارش اتحاد خبر، سید موسی موسوی صبح شنبه در دوره آموزشی آشنایی با استاندارد تجهیزات بازی با اشاره به اهمیت استانداردسازی تجهیزات بازی، گفت: اخذ گواهینامه استاندارد برای تجهیزات در شهرهای بازی باید مدنظر قرار گیرد.

 

استانداردسازی تجهیزات بازی در استان بوشهر با جدیت دنبال شود
مدیرکل دفتر فنی استانداری بوشهر ادامه داد: شهرداری‌ها باید در زمینه استانداردسازی تجهیزات بازی، جدیت بیشتری به خرج دهند، این تجهیزات به منظور رفاه حال مردم در پارک‌ها ایجاد شده و این اهمیت موضوع را نشان می‌دهد.

مسئولیت شهرداری‌ها در شهربازی‌ها

مدیرکل استاندارد استان بوشهر نیز در این نشست با اشاره به اینکه استاندارد وسایل و تجهیزات بازی و سرگرمی، اجباری و الزامی است، گفت: امیدواریم تجهیزات مورد استفاده در همه پارک‌ها، شهربازی‌ها استانداردسازی و سبب اطمینان خاطر شهروندان شوند.

محمد رحیم بهره مند ادامه داد: برای تجهیز یک شهربازی، شهرداری موظف به اخذ قرارداد با پیمانکاری که قصد بهره‌برداری از آن تجهیزات را دارد می‌شود، در این قرارداد به الزامات تجهیزات تاکید می‌شود و مسئولیت سلامت و ایمنی این تجهیزات هم با شهرداری‌ها است.

وی تاکید کرد: غیر ایمن بودن تجهیزات بازی در زمین‌های بازی و شهربازی‌های استان روزانه سلامت هزاران کودک و نوجوانی را که برای استفاده از اوقات فراغت و تفریح و شادی به پارک‌ها آمده‌اند را تهدید می‌کند.

انجام ۸۶۰ بازرسی از تجهیزات بازی

مدیر کل استاندارد استان بوشهر با اشاره به اقدامات اداره کل استاندارد بوشهر در زمینه استانداردسازی تجهیزات بازی، افزود: تاکنون ۸۶۰ بازرسی از تجهیزات بازی در قالب طرح طاها به صورت رایگان در سطح استان صورت گرفته است که اعتبار تخصیص یافته در این زمینه ۸۰۰ میلیون ریال بوده است.

وی ادامه داد: یکی از الزاماتی که سازمان ملی استاندارد به آن توجه دارد، گواهینامه بهره‌برداری است و تجهیزات باید گواهینامه‌های لازم را در ارتباط با استاندارد اخذ کنند.

در پایان شرکت کنندگان با نکات مهم استانداردسازی تجهیزات بازی آشنا شدند.

مهر

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/111220