کد خبر: 111027 ، سرويس: اقتصاد
تاريخ انتشار: 27 فروردين 1398 - 07:38
خسارت نجومی سیل به کشاورزی: ۱۳هزار میلیارد

اتحادخبر: رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: براساس برآورد انجام شده سیل تاکنون ١٣٠هزار میلیارد ریال به بخش های مختلف کشاورزی کشور خسارت زد.

 

اتحادخبر: رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: براساس برآورد انجام شده سیل تاکنون ١٣٠هزار میلیارد ریال به بخش های مختلف کشاورزی کشور خسارت زد.

 

علیرضا اورنگی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در خرم آباد اظهار داشت: تفویض اختیار و تصمیم‌گیری در خصوص بازسازی و یا نوسازی فعالیت‌های واحدهای تولیدی و کشاورزی و یا جابجایی روستاهایی که بر اثر سیل اخیر آسیب دیده اند به مدیران استانی داده شده است.

 

وی گفت: اکنون که از مرحله امداد و نجات خارج شده ایم برنامه دولت بحث بازسازی و نوسازی منازل، روستاها و یا فعال سازی مجدد واحدهای تولیدی و کشاورزی است.

 

وی با بیان اینکه اکنون مهمترین اقدام واگذاری اراضی منابع ملی و یا در بعضی موارد که به استقرار روستاها در محل انتقال جدید می انجامد واگذاری اراضی کشاورزی است ، تصریح کرد: هدف این است که بدون فرایند پیگیری اخذ مجوز و یا اختیار از مرکز در استان مجاز به تصمیم‌گیری باشند تا امور با سرعت بیشتری پیش برود.

 

اورنگی اضافه کرد: برای پرداخت خسارت کشاورزان از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی و ستاد مدیریت بحران استان تصمیم‌گیری می‌شود و با شناسایی، آمارگیری و راستی‌آزمایی این خسارات پرداخت خواهد شد.

 

به گفته وی در چارچوب سیاست ها و تصمیماتی که اتخاذ خواهد شد، وزارت جهاد کشاورزی در خدمت تولیدکنندگان و کشاورزان خواهد بود.

 

وی ادامه داد: بر اثر سیل اخیر بخشی از اراضی کشاورزی و فعالیت‌های تولیدی بخش کشاورزی مانند مجتمع های پرورش ماهی، دامپروری، باغات و اراضی زراعی و همچنین زیرساخت‌ها از بین رفته و یا دچار آسیب جدی شده است.

 

بر اثر سیل روز دوشنبه 12 فروردین ماه، رودخانه های خرم آباد و کشکان طغیان کردند که این طغیان باعث خسارات سنگین به مردم شهرهای خرم آباد، نورآباد،دوره، معمولان و پلدختر شد.

 

هم اکنون امدادرسانی هوایی و زمینی توسط امداد رسانان استان و سراسر کشور در مناطق سیل زده در حال انجام است.

 

برآورد اولیه خسارت سیل اخیر در لرستان بیش از 37 هزار میلیارد ریال است و تاکنون 15 نفر در این سیل جان خود را از دست داده اند.

 

 

 

 

ایرنا
لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/111027