کد خبر: 111009 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 26 فروردين 1398 - 11:31
پایان دراماتیک جلسه تحقیق و تفحص شورای شهر آب پخش؛
پاسخ های شفاف شهردار آب پخش به ادعاهای هیئت رئیسه شورا

اتحادخبر: عصر 25 فروردین 98،جلسه علنی شورای شهر آب پخش با دو دستور کار برگزاری جشن نیمه شعبان و تحقیق و تفحص از شهرداری آب پخش در سالن اجتماعات شهرداری واقع در پارک خلیج فارس و با حضور اعضای شورا،شهردار و جمعی از شهروندان آب پخشی برگزار گردید.پس از سخنان فرخ عباسی،رئیس شورای شهر،دستور کار اول جلسه قرائت شد...

اتحادخبر: عصر 25 فروردین 98،جلسه علنی شورای شهر آب پخش با دو دستور کار برگزاری جشن نیمه شعبان و تحقیق و تفحص از شهرداری آب پخش در سالن اجتماعات شهرداری واقع در پارک خلیج فارس و با حضور اعضای شورا،شهردار و جمعی از شهروندان آب پخشی برگزار گردید.


پس از سخنان فرخ عباسی،رئیس شورای شهر،دستور کار اول جلسه قرائت شد که با سه رای مخالف و دو رای موافق به تصویب نرسید.


دستور کار اول جلسه مربوط به درخواست شهرداری مبنی بر برگزاری جشن نیمه شعبان بود که آقایان فرخ عباسی،بهرنگ عباسی و حسن صمصامی به آن رای مخالف و آقایان مصطفی رضایی و عبدخالق تماری به آن رای موافق دادند.


مخالفین دلیل خود را عدم ابلاغ بودجه می دانستند در حالیکه خودشان ادعای تصویب بودجه و ارسال آن به فرمانداری را داشته و موافقین دلیل موافقت خود را شادی مردم و نشاط اجتماعی و گرامیداشت نیمه شعبان می دانستند.


دستورکار دوم جلسه مربوط به تحقیق و تفحص از شهرداری بود که ابتدا حسن صمصامی،نتیجه تحقیق و تفحص را در چندین بند اعلام کرد و پس از آن موافقین و مخالفین صحبت کردند.

رضایی:تحقیق و تفحص از شهرداری مغایر قانون است و سازو کارهای خاص خود را دارد/مهندس صمصامی حداقل تا پایان عمر شورا؛ شهردار آب پخش خواهد بود

مصطفی رضایی عضو شورای شهر آب پخش نیز برگزاری جلسه تحقیق و تفحص را غیرقانونی خوانده و اظهار داشت:تحقیق و تفحص از شهرداری تابع قوانین خاص خود است و سازوکارهای مشخصی دارد که در شورای شهر آب پخش وجود ندارد و طبق قانون،برگزاری چنین جلسه ای خلاف قانون است.


رضایی تصریح کرد: حتی فرمانداری محترم دشتستان نیز طی نامه ای مغایرت با قانون برگزاری چنین جلسه ای را به شورای شهر اعلام کرده است.


وی افزود:برگزاری چنین نشست هایی،جز عوام فریبی و خسته کردن مردم و سنگ اندازی در راه توسعه و پیشرفت شهر نیست و نتیجه دیگری ندارد.
رضایی خاطرنشان کرد:شهردار محترم حتی یک ریال تخلف هم ندارد و متخلف دانستن وی،بدون دلایل مستند و در جلسه ای که او حضور نداشته و برگزار کنندگان صلاحیت قانونی نداشته  غیرقانونی و حق اعاده حیثیت برای وی محفوظ است.


عضو شورای شهر آب پخش خاطرنشان کرد:رئیس محترم شورا در مورد انتخاب خانم مهندس صمصامی اینگونه گفتند که وی از میان چندین و چند گزینه و پس از ساعتها مذاکره انتخاب شده و قطعا پاک دست ترین و متخصص ترین فرد برای شهرداری آب پخش است و این سخن را در روز معارفه شهردار نیز تکرار کرد،حال چه شده که پاک دست ترین شهردار،به تخلف و دزدی متهم می شود.


رضایی بیان داشت:خانم مهندس صمصامی با تمام توان خود مشغول خدمت به مردم است و شهر آب پخش با تلاش های شبانه روزی وی و مجموعه خدوم شهرداری،زیباتر شده است و از هیئت رئیسه شورا می خواهم دست از لجبازی برداشته و برای توسعه بیشتر شهر،در کنار شهردار و مجموعه شهرداری قرار گیرند و بدانند با چنین نشست هایی نمی توانند خدشه ای در حرکت روبه جلوی شهر بردارند و مهندس صمصامی حداقل تا پایان عمر شورای فعلی شهردار آب پخش خواهد بود.

تماری:ادعاهای مطرح شده توسط هیئت رئیسه شورا غیرقانونی و ناصحیح است/چوب لای چرخ اقدامات شهرداری گذاشتن و جلوی پیشرفت شهر را گرفتن،خیانت به مردم و شهر است

عضو شورای شهر آب پخش نیز در این نشست اظهار داشت:اولا برگزاری چنین نشستی غیرقانونی است چون طبق قانون و اعلام فرمانداری محترم،شورای شهر آب پخش صلاحیت برگزاری جلسه تحقیق و تفحص را ندارد.
عبدخالق تماری افزود:دوما موارد مطرح شده در طرح تحقیق و تفحص از شهرداری نیز خلاف واقع بوده و شهردار محترم بر اساس بودجه مصوب ،به عمران و آبادانی شهر پرداخته که جای تشکر و قدردانی دارد.
تماری تصریح کرد:شهر در مسیر توسعه و پیشرفت گام بر می دارد و شهرداری با مدیریت خانم مهندس صمصامی و تلاش فراوان نیروهای زحمتکشش،منشا خیرات و برکات برای شهر است و چوب لای چرخ اقدامات شهرداری گذاشتن و مانع پیشرفت شهر شدن،گناهی نابخشودنی و خیانت به مردم و شهر است.
وی ابراز داشت:توصیه می کنم هیئت رئیسه محترم به جای کینه ورزی و حاشیه سازی های بی مورد، در کنار شهردار و مجموعه شهرداری قرار گیرند و در تعالی شهر شریک شوند

رئیس شورای شهر:تخلف خرید 40 میلیون تومانی وسایل منزل شهردار را می پذیرم و اشتباه از من بوده است
یکی از بندهای تحقیق و تفحص غیرقانونی هیئت رئیسه شورا،تخلف محرز شهردار در خرید وسایل برای منزل مسکونی به مبلغ 40 میلیون تومان بوده که رئیس شورای شهر آب پخش در این رابطه گفت:این مورد از تخلف را بنده می پذیرم چون در جریان کار بوده ام و اشتباه کرده ام و تقصیری متوجه شهردار نیست.

نایب رئیس شورای شهر:برای تحقیق و تفحص،پرسنل شهرداری همکاری نکردند!!!
نایب رئیس شورای شهر و عضو هیئت تحقیق و تفحص هیئت رئیسه در اظهاراتی از عدم همکاری شهرداری در این رابطه خبر داد.
حسن صمصامی افزود:اطلاعات مورد نیاز در اختیار بنده قرار نگرفته و این خلاف است.
این اظهارات نائب رئیس شورا با واکنش مصطفی رضایی عضو شورا همراه شد.
رضایی اظهار داشت:آقای صمصامی،اگر شهرداری همکاری نکرده،پس این اطلاعات را از کجا آمورده ای؟؟
اگر بگویی از شرکت بازرسی گرفته ام،مگر شرکت بازرسی اطلاعات را از کجا آورده؟؟ و در بعد،مگر شما خودتان تیم بازرسی مستقل از اصفهان نیاوردید و نتوانستید هیچ تخلفی از شهردار در گزارش بازرسی ببینید؟ اگر من هم بجای شهردار بودم به شما جواب نمی دادم چون تحقیق و تفحص کاملا غیرقانونی است.
در اینجا شهردار آبپخش از صمصامی خواست نام پرسنلی که با وی همکاری نکرده اند را بگوید که صمصامی از پاسخ دادن طفره رفت.

شهردار آب پخش:هیئت رئیسه شورا،قصاص قبل از جنایت کرده و مرا قبل از محاکمه محکوم کردند/جلسه امروز غیرقانونی است و فقط به احترام مردم آمده ام

در ادامه شهردار آب پخش در بیاناتی صریح و شفاف،به ادعاهای مطرح شده توسط هئیت رئیسه شورا پاسخ داد.


اعظم صمصامی بیان داشت:جلسه امروز تحقیق و تفحص از شهرداری که هیئت رئیسه شورا گذاشته ،کاملا غیرقانونی و خلاف است.


وی افزود:فرمانداری محترم دشتستان در نامه به شورای شهر،طبق ماده 81 قانون تشکیلات،وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخابات شهرداران،برگزاری چنین اقدامی را مغایر قانون دانسته است.


شهردار آب پخش تصریح کرد:شرکت اینجانب در جلسه امروز،فقط به خاطر احترام گذاشتن به شهروندان عزیز بوده است و از همین جا اعلام می کنم همواره آماده پاسخگویی به افکار عمومی هستم.
صمصامی بیان داشت:هیئت رئیسه شورای شهر آب پخش،در غیاب اینجانب،جلسه تشکیل داده،مرا محاکمه کرده و در نهایت محکوم می کند و این روند در هیچ کجای دنیا مرسوم نیست.
وی ابراز داشت:هیئت رئیسه شورا مرا متهم به قانون گریزی می کنند در صورتیکه خود آنها در جلسه ای که در تاریخ 13 آذر 97 با حضور معاون فرماندار،گروه بازرسی دفتر شهری و شوراهای استانداری،بازرسین و امور حقوقی استانداری و چهار عضو شورا و شهردار برگزار شد بخاطر دخالت در امورات اجرایی شهرداری بصورت روزانه،دستور توقیف عملیات اجرایی پروژه تملک دارایی شهرداریتخفیف در محاسبه عوارض ساختمان کمیته امداد،عدم تصویب تفریغ بودجه،دخالت در امور پرسنلی و ایجاد تنش در بین کارکنان شهرداری،اقدام به استخدام مستقیم پیمانکارجهت اجرای عملیاتعمرانی خارج از محدوده شهر،دستور جهت انعقاد قرارداد با تانکر آبرسان بدون هماهنگی با شهردار و تجهیز سالن جلسات شورای شهر بدون ردیف اعتباری در بودجه مصوب و غیره متخلف شناخته شده بودند.


شهردار آب پخش خاطرنشان کرد:اعضای محترم هیئت رئیسه شورا،شما نمایندگان مردم هستید و باید همگام با شهرداری برای پیشرفت شهر تلاش کنید نه اینکه تمام فکر و ذکرتان،حاشیه سازی برای شهرداری باشد.


صمصامی تصریح کرد:چرا بخاطر لجبازی با من،توسعه شهر را عقب می اندازید؟چرا بودجه شهرداری را مصوب نمی کنید؟چرا به مردم دروغ و خلاف واقع می گوئید؟کجای اقدامات شهرداری غیرقانونی بوده که مرتب مرا قانون گریز می دانید؟


وی خاطرنشان کرد:خوشبختانه مردم آگاه و بیدارند و گول عوام فریبی و خیمه شب بازی را نمی خورند و صحبت های ناصواب شما نمی تواند در پیوندی گه بین من و مردم است گسستی ایجاد کند.


شهردار آب پخش بیان داشت:برای تک تک موارد ادعایی شما،مصوبه و مستندات کافی دارم و اگر نیاز باشد ارائه خواهم داد ولی تعجب من از این است که چرا در دعوتنامه خود موضوعات مورد بحث را مطرح نمی کنید؟


صمصامی افزود:در کجای دنیا یک متهم را بدون اینکه تفهیم اتهام شود و در جلسه حضور داشته باشد محاکمه می کنند که هیئت رئیسه شورا در نشست 67 خود،تخلفات اینجانب را در غیاب من محرز دانسته و خواستار معرفی اینجانب به مراجع قضایی می شوند؟


وی تصریح کرد:در کارهای هیئت رئیسه شورا مانده ام و نمی دانم خواسته آنها چیست و چه می خواهند و از مردم،مسئولین می خواهم مرا یاری کنند.


بودجه را می گویند تصویب کرده و به فرمانداری فرستاده اند در صورتیکه فرمانداری در تاریخ 20 اسفندماه به شورا نامه می زند و خواستار ارائه بودجه پیشنهادی شهرداری می شود.


این کارها چه معنی و مفهومی دارد؟جز فریب افکار عمومی و قفل کردن شهرداری معنای دیگری دارد؟
وی تاکید کرد:همواره آماده پاسخگویی هستم و معتقدم دانستن حق قانونی شهروندان است و انشالله در نشستی با حضور آحاد مردم، پاسخگوی افکار عمومی خواهم بود.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/111009