کد خبر: 110978 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 26 فروردين 1398 - 07:57
استاندار بوشهر:
سهم استان بوشهر از درآمدهای ترخیص کالاهای ملوانی اختصاص یابد

اتحادخبر:استاندار بوشهر با بیان اینکه واردات ۱۰۰ قلم کالا در قالب کالای ملوانی آزاد شده است، گفت: سهم استان بوشهر از درآمدهای کالاهای ترخیصی ملوانی اختصاص یابد.

اتحادخبر: استاندار بوشهر با بیان اینکه واردات ۱۰۰ قلم کالا در قالب کالای ملوانی آزاد شده است، گفت: سهم استان بوشهر از درآمدهای کالاهای ترخیصی ملوانی اختصاص یابد.

سهم استان بوشهر از درآمدهای ترخیص کالاهای ملوانی اختصاص یابد  عبدالکریم گراوند ظهر یکشنبه در نشست برنامه‌ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان بوشهر اظهار داشت: مبارزه با قاچاق از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و شاهد گام‌های مهمی در استان بوشهر در این راستا هستیم.

وی با اشاره به اینکه رونق تولید نیازمند مقابله جدی‌تر با قاچاق کالا است تصریح کرد: استان بوشهر در عرصه اقتصادی دارای ظرفیت بسیار بالایی است و باید از این ظرفیت‌ها برای مقابله با تحریم و بهبود وضعیت اقتصادی استفاده شود.

 

استاندار بوشهر خواستار تحقق سهم استان بوشهر از وصول درآمدهای کالاهای ترخیصی ملوانی شد و ادامه داد: ۵۰ درصد از این درآمدها سهم استان بوشهر است که باید برای وصول آن پیگیری لازم انجام شود.

 

وی خاطرنشان کرد: صدور برگ سبز و پروانه گمرکی باید برای انتقال و جابه‌جایی کالای همراه ملوان و ته‌لنجی مد نظر باشد چراکه این مهم ضمن افزایش رضایت‌مندی مردم از قاچاق کالا جلوگیری می‌شود.

 

گراوند در ادامه با اشاره به نقش بسیار مهم اجرای طرح پلاک کوبی و هویت‌دار کردن دام‌های سبک و سنگین در جلوگیری از قاچاق دام بیان کرد: برای اطلاع رسانی پلاک‌کوبی دام باید از ظرفیت دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی استفاده شود.

 

وی اضافه کرد: واردات ۱۰۰ قلم کالا در قالب کالای ملوانی آزاد شده است و باید برای اجرای آن در راستای بهبود معیشت و اقتصاد جامعه به ویژه ملوانان و ساحل نشینان استان بوشهر تسریع شود.

 

استاندار بوشهر خواستار جلوگیری از انتقال گندم خارج از شبکه شد و ادامه داد: باید شاهد سرعت بیشتری در برداشت، حمل، تحویل گندم کشاورزان استان بوشهر و پرداخت به موقع مبلغ گندم تحویلی به کشاورزان باشیم.

 

 

 

 

مهر

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/110978