کد خبر: 110976 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 26 فروردين 1398 - 07:51
امام جمعه بوشهر:
دانش‌آموزان استان بوشهر به سمت انتخاب رشته‌های مهندسی ترغیب شوند

اتحادخبر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: با توجه به موقعیت استراتژیک استان بوشهر باید دانش آموزان را به سمت رشته های مهندسی سوق داد.

اتحادخبر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: با توجه به موقعیت استراتژیک استان بوشهر باید دانش آموزان را به سمت رشته های مهندسی سوق داد.

دانش‌آموزان استان بوشهر به سمت انتخاب رشته‌های مهندسی ترغیب شوند  آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر یکشنبه در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش بوشهر با اشاره به اینکه چراغ دانش و علم اندوزی باید سریع‌تر در مناطق سیل زده روشن شود اظهار داشت: امیدواریم کلاس‌های درس در مناطق سیل زده بازسازی شود و دانش آموزان و معلمان به مدارس بازگردند.

وی با بیان اینکه تحول به معنی قبول دگرگونی و دگردیسی است و هیچ چیزی در جهان به آن شبیه نیست گفت: اساس جهان بر تحول است به همین دلیل حرکت دگرگونی‌ها و تغییر، ویژگی یک برنامه اساسی است.

 

صفایی بوشهری تصریح کرد: تحول دو جنبه دارد یا قابل مدیریت است یا خود تحول، ما را مدیریت خواهد کرد پس باید تحول را مدیریت کرد تا تحول ما را مدیریت نکند.

امام جمعه بوشهر یادآور شد: اگر انسان تابع تحولات باشد زیر چرخ تحولات له می‌شود که نمونه بارز آن می‌توان به سیل‌های اخیر اشاره کرد که سیل ما را مدیریت کرد و ما خساراتی دیدیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه تحول به مثابه اسب افسار گسیخته است افزود: اگر ما موفق به مدیریت تحول باشیم موفق شده‌ایم این اسب افسار گسیخته را به خوبی مهار کنیم.

 

صفایی بوشهری ابراز داشت: در عرصه علم نیز هر روز در محتوا و مدل‌ها تحولات رخ می‌دهد و نیاز است به مدیریت در رابطه با علم و روش تدریس در آموزش و پرورش کاملاً هماهنگ با تحولات جهانی یا جلوتر از جهان پیش رویم.

 

وی عدم مدیریت تحول را باعث مراجعه صرف دانش آموزان به کتاب‌های کمک آموزشی و آموزشگاه‌های علمی آزاد دانست و افزود: با توجه به این مهم می‌توان گفت که تحول در عرصه اقتصاد آموزشی ما را مدیریت کرده است و باید در اندیشه تحول در محتوا باشیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه اگر استعدادها در ریل تحول مثبت قرار گیرند تحولات در عرصه آموزش ایجاد خواهند کرد گفت: در دنیای امروز باید متناسب با استعدادها پیش رفت و نقش استاد در آن بیش از پیش است و استاد خود باید حکم کتاب داشته باشد.

 

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه روش تربیتی زمان حال با چهل سال پیش کاملاً متفاوت است اضافه کرد: عدم استفاده مناسب از حافظه شخصی و رجوع بیش از حد به حافظه الکترونیک از تحولات قهری است و یا اطلاعات والدین نسبت به تحصیل فرزندان که می‌توان به عنوان یک تحول مناسب به آن توجه کرد.

 

وی در پایان بر لزوم بی اعتنایی مسئولان آموزش و پرورش استان به کسانی که قصد تنگ نظری بر رشد داش آموزان دارند تاکید کرد و خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت مردم استان باید در موارد آموزشی در مقیاس‌های بین المللی به رشد و تحول آموزشی کمک کرد.

 

در ابتدای این دیدار ناصر کرمی مدیرکل آموزش و پرورش استان گزارشی از اقدامات مهم و مؤثر آموزش و پرورش استان در ارتباط با کمک به مناطق سیل زده ارائه نمود.

 

 

 

 

 

مهر

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/110976