کد خبر: 110931 ، سرويس: ورزش
تاريخ انتشار: 25 فروردين 1398 - 09:15
صعود کوهنوردان شاهین دژ برازجان به ارتفاعات کازرون- کاسکان

اتحاد خبر: طبق برنامه ریزی های قبلی نفرات حاضر در برنامه رأس ساعت ۱۶:۰۰ روز پنجشنبه ۲۲ فروردین مقابل بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان حضور به هم رسانده و با یک دستگاه مینی بوس و چهار خودرو سواری از برازجان به سمت کازرون حرکت و پس از گذشتن از شهرهای دالکی و کنارتخته ساعت ۱۸:۳۰ جهت خرید و تهیه وسایل مورد نیاز در شهر ...

"نکوداشت مرحوم غلامرضا حسینی"

 

اتحاد خبر: طبق برنامه ریزی های قبلی نفرات حاضر در برنامه رأس ساعت ۱۶:۰۰ روز پنجشنبه مورخه 22 فروردین ماه مقابل بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان حضور به هم رسانده و با یک دستگاه مینی بوس و چهار خودرو سواری از برازجان به سمت کازرون حرکت و پس از گذشتن از شهرهای دالکی و کنارتخته ساعت ۱۸:۳۰ جهت خرید و تهیه وسایل مورد نیاز در شهر کازرون توقف نمودیم.

 

به گزارش «اتحاد خبر»؛ پس از تقریبا ۲ ساعت توقف، خرید و استراحت در کنار مسجدالشجره شهر کازرون مجددا سوار بر ماشینها شده و به سمت روستای کاسکان که در فاصله کمی از شهر کازرون قرار دارد روانه شدیم. شب را در حسینیه صاحب الزمان روستا اسکان نمودیم و پس از صرف شام و آماده کردن وسایل صعود، جهت استراحت و خواب شبانه خاموشی زده شد.



صبح روز جمعه مورخه ۹۸/۰۱/۲۳ پس از بیداری و آماده شدن افراد، ساعت ۶:۱۵ صبح حرکت به سمت دامنه کوه و در جهت جنوب آغاز و با پشت سر گذاشتن دشتی سرسبز و وسیع به دامنه کوه و ابتدای شیب ها رسیدیم.

 

حدود دو ساعت از کوهپیمایی در هوایی مطبوع و نیمه ابری همراه با نسیم خنک صبحگاهی سپری شد تا به تابلو یادبود مرحوم علیرضا حسینی رسیدیم و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آن مرحوم مجددا مسیر را ادامه و در منطقه ای زیبا و پوشیده از گل وگیاه جهت استراحت و صرف صبحانه توقف نموده و پس از تجدید قوا مجددا حرکت خود را به سمت قله ادامه و با گذشتن از مسیرهای جنگلی و پوشیده از درخت ساعت ۹:۳۰ به دیواره ای بلند رسیدیم که در قسمتی از آن و در ارتفاع حدود ۲۰ متری چشمه ای ریزشی به صورت تیکاب جاریست.آب این تیکاب در حوضچه ای که زیر آن تعبیه شده می ریزد و رهگذران و پرندگان را سیراب می کند.



در کنار این دیواره که به شاه نشین معروف است مکانی جهت ایجاد کمپ نیز وجود دارد.


چند تن از همنوردان در همین مکان مانده و بقیه افراد با استراحتی تقریبا ۴۰ دقیقه ای مجددا حرکت به سمت قله را آغاز و با گذشتن از مسیرهای با شیب زیاد و پوشیده از درختان بلوط، بادام کوهی و انجیر و طبیعتی بکر و زیبا و نیز ملاقات با کوهنوردانی که در مسیر برگشت از قله بودند ساعت ۱۱:۵۰ موفق به صعود قله کاسکان شدیم.


پس از گرفتن عکس های یادگاری حرکت به سمت پایین آغاز گردید. در مسیر برگشت باران نیز به صورت پراکنده شروع به باریدن گرفت که تیم با رعایت موارد ایمنی و استراحت های کوتاه در طول مسیر ساعت ۱۳:۵۰ به سایر دوستان که در شاه نشین مانده بودند رسید.

با رسیدن به شاه نشین شدت باران بیشتر و رعد و برق نیز شروع شد که با تصمیم مسؤلان باشگاه یک ساعتی را جهت بهتر شدن هوا در همان مکان ماندیم.با فروکش کردن باران و اتمام رعد و برق ساعت ۱۵:۰۰ حرکت به سمت پایین در زیر نم نم باران آغاز و پس از حدود یک ساعت و نیم کوهپیمایی به ابتدای روستا و سپس به حسینیه محل اسکان رسیدیم.


با تعویض لباس و صرف ناهار و جمع کردن وسایل ساعت ۱۸:۰۰ سوار بر خودرو ها شده و روستا را به مقصد برازجان ترک و ساعت ۲۰:۰۰ با صحت و سلامت به مقصد رسیدیم.

اسامی افراد حاضر در برنامه:


مختار هادی نژاد(سرپرست باشگاه)، بهرام کمالیان(سرپرست برنامه)، غلامرضا مرادی(راهنما)، شکرالله جوکار برازجانی(مسؤل فنی)، رضا ملکمی(تدارکات)، مهدی حیدری و مهدی قلیپور(عکاس)، رضا قاسمیان پور(عقب دار)، رحیم قاسمیان پور، سعید رزم آور، پرویز کمالیان، منصور نوذری، احمد ریاستی، امین کمالی، بهرام نوذری،رضا نوذری، حسن اثنی عشری، محمدعلی احمدزاده، امید کمالی، مختار نوذری،آقای فراشبندی، فاطمه احمدزاده(مسؤل امور بانوان)، زهرا تیباش، مریم متوسلی، شهین بازیار، مریم نوذری، دکتر سعیده فیروز بخت، اعظم اثنی عشری، حلیمه نوذری، نصرت سلیمی، فرشته ماندنی زاده

 

مهمانان برنامه از باشگاه پازنان بوشهر:
جمشید دهقانی، رامین رستمی، صادق سلیمی، سارا کاردانی

 


































لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/110931