کد خبر: 110846 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 22 فروردين 1398 - 17:57
مدیرکل سیاسی،انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری بوشهر:
«گفتگو» حلقه مفقوده فضای سیاسی کشور است

اتحاد خبر: مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری بوشهر در آیین معارفه معاون سیاسی فرمانداری تنگستان با محکوم کردن اقدام خصمانه اخیر دولت آمریکا در رابطه با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: هییت حاکمه آمریکا در چند سال اخیر تصمیمات یکجانبه و نا بخردانه مشابه بسیاری را اتخاذ کرده که نشان از بدعهدی و عدم پایبندی آنها به قوانین...

اتحاد خبر: مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری بوشهر در آیین معارفه معاون سیاسی فرمانداری تنگستان با محکوم کردن اقدام خصمانه اخیر دولت آمریکا در رابطه با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: هییت حاکمه آمریکا در چند سال اخیر تصمیمات یکجانبه و نا بخردانه مشابه بسیاری را اتخاذ کرده که نشان از بدعهدی و عدم پایبندی آنها به قوانین بین المللی دارد.


عادل دهدشتی با اشاره به موارد مشابه همچون خروج آمریکا از برجام و دیگر معاهدات بین المللی ادامه داد: همانطور که بسیاری از کشورها در بحث خروج آمریکا از برجام در مقابل این کشور ایستادند، در بحث اخیر نیز با این تصمیم همراهی نکردند.


وی افزود: این تصمیم ناشی از موارد مختلفی است که یکی از مهمترین آنها اقتدار،محبوبیت و مشروعیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که اکنون به عنوان محور مقاومت و امنیت در عرصه های داخلی و بین المللی شناخته می شود.


مدیرکل سیاسی استانداری بوشهر با بیان اینکه آمریکا علاقمند به متلاطم کردن فضای بین المللی و بهره برداری از این مسئله است، گفت: خوشبختانه خروجی این تصمیم آمریکا در داخل کشور نه تنها مشکلی ایجاد نکرد، بلکه از قوای سه گانه تا تخبگان و فعالان رسانه ای و مجازی، همه در یک فضای توام با همدلی و وحدت به حمایت همه جانبه از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پرداختند و انزجار و مخالفت خود را با این تصمیم نابخردانه اعلام کردند. من یقین دارم که آمریکا پیشبینی نمی کرد خروجی این تصمیم در داخل کشور منجر به ایجاد چنین فضای همدلی و وحدتی شود که امروز شاهد آن هستیم، در غیراینصورت قطعا این تصمیم را اتخاذ نمی کردند.


وی در ادامه با اشاره به دفاع نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دولت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، افزود: در بسیاری از مقاطع مثل حادثه سیل اخیر که بخشی از هموطنانمان را داغدار و خسارات سنگینی را به بسیاری از شهرها و روستاها وارد کرد، مجموعه دولت، سپاه پاسداران، ارتش،بسیج،نیروی انظامی، نهادها و خود مردم در کنار هم با وحدت و همدلی پای کار آمده و برای کمک به مردم از هیچ تلاشی فرو گذار نکردند.


وی اضافه کرد: این خود حاوی این پیام است که ما در اصل ماجرا با هم هیچ مناقشه و اختلافی نداریم و چه خوب است که این مسئله را سرلوحه قرار داده و در دیگر مسایل و موضوعات به خصوص فضای سیاسی از آن بهره بگیریم.


دهدشتی با اشاره به بیان اینکه «گفتگو» حلقه مفقوده فضای سیاسی کشور در این سالها بوده است، ادامه داد: اختلاف سلیقه های حزبی،گروهی،جناحی و حتی شخصی در کشور وجود دارد اما این اتفاق نشان داد که تمام جریانات سیاسی با سلایق گونانون در بسیاری از موارد با هم اشتراکات قابل توجهی دارند که نیاز است تا با گفتگوی بیشتر، بر این اشتراکات تاکید مضاعف شود.
وی گفت: در سال پیش رو انتخابات مجلس را در پیش داریم و تاکید مقام معظم رهبری نیز همیشه بر حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات بوده است. از این رو نیاز است تا مردم را به حضور در انتخابات ترغیب و تشویق کنیم که لازمه آن بیان انتقادات به شیوه صحیح و ترویج گفتگو در بین جناح های مختلف سیاسی است.
مدیرکل سیاسی استانداری بوشهر در ادامه با ذکر این نکته که سال ۹۸ برای کشور سال سرنوشت سازی خواهد بود، گفت: باید بتوانیم مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری که سال آینده را سال رونق تولید نامیدند، عمل کرده و در حوزه های اقتصادی رو به جلوتر حرکت کنیم. همه باید آستین همت بالا زده و مشکلات موجود را چه در داخل کشور و چه مشکلاتی که از بیرون و ناشی از تحریم هاست، حل کرده و تلاش مضاعف داشته باشیم.


دهدشتی با اشاره به اینکه در سطح استان این اراده در استاندار محترم وجود دارد، ادامه داد: در شرایط سختی که سال گذشته کشور با آن درگیر بود، استان بوشهر در روزهای پایانی سال میزبان رییس جمهور محترم بود که این سفر برکات زیادی را با خود به همراه داشت و دلیل اصرار و پیگیری استاندار محترم بر انجام این سفر پیش از پایان سال نیز همین موضوع بود.


وی با تشکر از مردم استان در استقبال با شکوه از رییس جمهور محترم، افزود:اختصاص 1669 میلیارد تومان برای انجام طرح ها و پروژه های اقتصادی رقمی کم نظیر و بسیار خوبی بود که در این سفر نصیب مردم استان بوشهر شد که این مبلغ به جز ارقامی است که در بحث ارزی و ریالی توسط بخش خصوصی در استان سرمایه گذاری خواهد شد. همچنین اختصاص رقمی قابل توجه در بحث اشتغال جوانان و احداث آبشیرین کن ها که از نیازهای اساسی استان است از دیگر مصوبات این سفر بود که اگر با اعتبارات گذشته مقایسه شود، قطعا بزرگی کار را بیش از پیش نمایان خواهد کرد.

وی در پایان با اشاره به اینکه با پیگیری های فرماندار محترم، شرایط خوبی در شهرستان تنگستان برای جذب اعتبارات وجود دارد، گفت: پروژه های همچون سد خاییز، آبشیرین کن دلوار و محور مواصلاتی اهرم به برازجان از جمله پروژه های اولویت دار هستند که قطعا با همدلی و وحدتی که از سوی مسوولان شهرستان شاهد هستیم  و همینطور عنایت ویژه استاندار محترم، انجام خواهند شد.
گفتنی است در پایان این جلسه یونس غلامی زاده که پیش از این عهده دار بخشداری مرکزی تنگستان بود به عنوان معاون سیاسی فرمانداری تنگستان معرفی شد./ص

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/110846