امروز: جمعه 31 فروردين 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 21 فروردين 1398 - 09:06

اتحاد خبر:کارشناسان نظامی و اطلاعاتی پنتاگون معتقدند که ترامپ و وزیرخارجه او شناختی از محیط عملیاتی غرب آسیا ندارند. تروریستی خواندن سپاه پاسداران یکی دیگر از اقدامات خطرناک دونالد ترامپ است. او، مایک پمپئو وزیر امور خارجه و جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا بدون آنکه درکی از شرایط واقعی غرب آسیا داشته باشند، حساسیت ها و...

اتحاد خبر:کارشناسان نظامی و اطلاعاتی پنتاگون معتقدند که ترامپ و وزیرخارجه او شناختی از محیط عملیاتی غرب آسیا ندارند. تروریستی خواندن سپاه پاسداران یکی دیگر از اقدامات خطرناک دونالد ترامپ است. او، مایک پمپئو وزیر امور خارجه و جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا بدون آنکه درکی از شرایط واقعی غرب آسیا داشته باشند، حساسیت ها و مخاطرات کنونی روابط میان تهران و واشنگتن را بیشتر کردند. با این حال کار آنها تنها یک تصمیم سیاسی و نمادین است و هیچگونه تحول چشمگیری در غرب آسیا به همراه نخواهد داشت. 

تروریستی خواندن سپاه پاسداران از نظر اقتصادی نیز عواقبی در پی نخواهد داشت چرا که تحریم های پیشین آمریکا هر نوع محدودیتی که مقدور بود بر تهران تحمیل کرده و کار بیشتری از پیش نخواهند برد. 
جامعه اطلاعاتی پنتاگون مخالف تصمیم ترامپ علیه سپاه| اقدام ترامپ به معنای اعلان جنگ با ایران است؟
ایران در سوریه، عراق، یمن، افغانستان و سراسر خلیج فارس توان عملیاتی بالایی دارد. هزاران تن از نیروهای ایالات متحده در منطقه، به ویژه در عراق و سوریه در نزدیکی نیروهای رسمی ایران و یا شبه نظامیان نزدیک به تهران قرار دارند. هر گونه برخورد نظامی میان این گروه ها و نیروهای ایالات متحده دشواری حضور نظامی آمریکا در منطقه را بیشتر می کند و مقامات نظامی واشنگتن به طور قابل توجهی نگران در معرض خطر قرار گرفتن بیشتر نیروهای خود در غرب آسیا هستند.
بنابراین افزایش مخاطرات عملیاتی برای نیروهای آمریکا تنها نتیجه این تصمیم عجولانه خواهد بود. از این رو چرخه تقابل و تلافی بعد از تروریستی خواندن نیروهای نظامی دو طرف، آنهم در زمانی که هیچ کانال ارتباطی دیپلماتیک و نظامی بین ایران و آمریکا وجود ندارد بسیار خطرناک خواهد بود. جامعه اطلاعاتی پنتاگون از این موضوع آگاهی دارد و به همین دلیل مخالف تصمیم ترامپ است. 
علاوه بر این، چنین تصمیمی امکان بازگشت تهران به میز مذاکره را کمرنگ می کند چرا که تهران یک مرتبه چنین فرآیندی را آزموده است؛ اتفاقا تروریستی نامیدن سپاه پاسداران صداهای مخالف ارتباط و مذاکره با آمریکا در داخل ایران را بلندتر می کند و آنها توجیه بیشتری برای مخالفت خود با آمریکا را خواهند داشت.
این تصمیم همچنین رفتار عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق را سخت ترمی کند. عراق می کوشد که تعادل مناسبی میان گرایش ها و سیاست های واشنگتن-تهران برقرار کند اما تصمیم اخیر آمریکا کار عراق را نیز سخت می کند.
تارنمای نشریه تایمز انگلیس نیز در این باره نوشت: تروریستی نامیدن سپاه پاسداران از سوی دونالد ترامپ، دیپلماسی در خاورمیانه را پیچیده می‌کند و از این ‌پس سربازان آمریکایی و دیپلماتها از تماس با مقامهای عراقی و لبنانی که با مقا‌مهای سپاه تعامل می‌کنند، منع خواهند شد. کارشناسان هشدار داده‌اند که این تصمیم می‌تواند با واکنش منفی علیه سربازان آمریکا در خاورمیانه روبه رو شود.
این نشریه انگلیسی با اشاره به 'وجود افراد جنگ‌طلب در حلقه داخلی نزدیکان ترامپ'، عنوان کرد که این تصمیم قابل پیش‌بینی بود.
به نوشته تایمز، وزارت دارایی آمریکا اینک می‌تواند تمام دارایی‌های سپاه در بانک‌های آمریکا را مسدود کند و افرادی که به این سازمان کمک می‌کنند با جرائم کیفری تا 20 سال حبس مواجه شوند.
روی هم رفته تصمیم ناپخته ترامپ وضعیت را غیر قابل پیش بینی و حتی ممکن است برای منافع آمریکا فاجعه بار کند. 
مقامات آمریکایی: تصمیم ترامپ علیه سپاه مطلقا به معنای اعلان جنگ نیست
مقام های آمریکایی در گفت و گو با رویترز در باره تصمیم ترامپ برای تروریستی خواندن سپاه پاسداران به عنوان بخشی از نیروهای مسلح ایران با بیان اینکه ارتش آمریکا دستور مستقیمی در این زمینه دریافت نکرده است، گفتن: این تصمیم مطلقا به معنای اعلان جنگ با ایران نیست.
خبرگزاری انگلیسی رویترز در گزارشی با عنوان ' آمریکا در اقدامی بی سابقه سپاه را یک گروه تروریستی نامید ' به نقل از مقام های آمریکایی که خواسته اند نامشان فاش نشود، نوشت: تروریستی نامیدن سپاه پاسداران، به منزله آغاز تغییر رفتار ارتش آمریکا با سپاه به شیوه رفتار با القاعده، داعش یا گروههای تروریستی دیگر نیست.
مقام های آمریکایی همچنین به رویترز گفتند که فرماندهان ارشد ارتش آمریکا در نگرانی های «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در مورد ایران و سپاه سهیم هستند، اما از مدت ها قبل با نامیدن سپاه به عنوان سازمانی تروریستی مخالفت کرده اند، از بیم آنکه این اقدام، با واکنش بالقوه ای علیه نیروهای آمریکایی در خاورمیانه همراه باشد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، پنتاگون از ذکر تمهیدات ارتش آمریکا برای محافظت از نیروهای آمریکایی مقابل اقدام تلافی جویانه سپاه یا شبه نظامیان متحد ایران در کشورهایی چون عراق خودداری کرد.
مقام های آمریکایی اعلام کردند که تروریستی نامیدن سپاه ، مطلقا به منزله وارد جنگ شدن با ایران یا کشتن گروه های ایرانی نیست و ارتش آمریکا دستور مستقیم برای تعقیب نیروهای ایرانی دریافت نکرده است.
رویترز در ادامه گزارش خود آورده است:'سه مقام ایرانی گفتند که به رغم لفاظی های تند تهران، واکنش ایران به این مساله، دیپلماتیک و آرام خواهد بود. '
**مقام سابق وزارت خارجه آمریکا: تروریستی نامیدن سپاه، جنبه نمادین دارد
«جیسون بلازاکیس» مقام سابق وزارت خارجه آمریکا که بر روند تروریستی نامیدن سازمان های خارجی نظارت داشته است،گفت که در نظر گرفتن سپاه به عنوان یک سازمان تروریستی، صرفا جنبه نمادین دارد وبه دلایل سیاسی داخلی انجام شده که ممکن است تبعات مرگباری برای نیروهای آمریکایی داشته باشد. 
وی در عین حال یادآور شد که این اقدام ترامپ دست وزارت دادگستری آمریکا را برای پیگرد حامیان سپاه بازتر می گذارد. 
انتقاد نامزد احتمالی ریاست جمهوری آمریکا از 'دونالد ترامپ'؛
ترامپ در پی برآورده کردن خواسته سعودی ها و نتانیاهو است
نامزد احتمالی حزب دموکرات آمریکا در انتخابات 2020 در صفحه شخصی خود با اشاره به تروریستی خواندن سپاه پاسداران توسط ترامپ، او را بازیچه سعودی‌ها و رژیم اسرائیل خواند.
'نتولسی گابارد' در صفحه شخصی خود توئیت کرد: تانیاهو به همراه عربستان می خواهند آمریکا را به جنگ با ایران بکشانند و ترامپ در حال برآورده کردن چنین خواسته آنان است. هزینه‌های مالی و جانی (چنین جنگی) فاجعه‌بار است.
دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا روز دوشنبه (19 فروردین 1398) اعلام کرد که واشنگتن، سپاه را یک سازمان تروریستی خارجی در نظر گرفته است. این تصمیم با مخالفت های متفاوتی در جامعه آمریکا مواجه شد. برخی نگران بی ثباتی بیشتر منطقه غرب آسیا هستند. افرادی از حزب دموکرات از جمله گابارد این تمصیم را تحت القاء دولت های سعودی و صهیونیستی دانستند.
نتولسی گابارد عضو مجلس نمایندگان از هاوایی است. در یکی از جلسات پرسش و پاسخ تلویزیون 'سی ان ان' برای پاسخ به این سوال که آیا اسد علیه غیرنظامیان سوری سلاح شیمیایی به کار برده است یا نه، تحت فشار قرار گرفت. 
گابارد در پاسخ به 'دانا بش' مجری این شبکه آمریکایی گفته بود: « گزارشاتی مبنی بر آن وجود دارند که هم دولت سوریه و هم گروه های تروریستی پرشمار در خاک این کشور از سلاح های شیمیایی استفاده کرده اند.»
گابارد همچنین درپاسخ به این سوال که آیا به نظر وی اسد یک جنایتکار جنگی است یا نه، پاسخ داده بود: «فکر می کنم باید مدارک و شواهدی در این باره گردآوری شود. همان طور که پیشتر نیز گفتم، اگر مدرکی دال بر این پیدا شود، باید او را محاکمه کرد.»
ترامپ در بیانیه ای که از سوی کاخ سفید (19 فروردین 1398) منتشر شد، گفت: من امروز بطور رسمی اعلام می کنم که دولت من قصد دارد بر اساس بند شماره 219 از 'قانون مهاجرت و ملیت'، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از جمله سپاه قدس را به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی اعلام کند . 
محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی در پی اعلام این تصمیم ، در نامه ای به رییس جمهوری و رییس شورای عالی امنیت ملی پیشنهاد کرد که شورای عالی امنیت ملی نیروهای نظامی آمریکا در منطقه غرب آسیا موسوم به 'سنتکام 'را در فهرست گروه های تروریستی قرار دهد. 
به دنبال اقدام خصمانه آمریکا، شورای عالی امنیت ملی ایران در اقدامی متقابل، دولت آمریکا را حامی تروریسم و سنتکام را گروه تروریستی معرفی کرد. 
براساس این گزارش، آمریکا قبلا دهها نهاد و فرد مرتبط با سپاه را در فهرست سیاه قرار داده، اما تاکنون این سازمان را تروریستی نخوانده بود. به گفته مقام های سابق آمریکایی، دولت های پیشین آمریکا نامیدن سپاه به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی را مورد توجه قرار داده بودند، اما به این نتیجه رسیدند که این اقدام برای نیروهای آمریکایی در کشورهای دیگر، خطرات زیادی در بر دارد. 
دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا روز دوشنبه(19 فروردین 1398) اعلام کرد که واشنگتن، سپاه را یک سازمان تروریستی خارجی در نظر گرفته است.
ترامپ در بیانیه ای که از سوی کاخ سفید منتشر شد، گفت: من امروز بطور رسمی اعلام می کنم که دولت من قصد دارد بر اساس بند شماره 219 از 'قانون مهاجرت و ملیت' ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از جمله سپاه قدس را به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی اعلام کند .
محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی در پی اعلام این تصمیم ، در نامه ای به رییس جمهوری و رییس شورای عالی امنیت ملی پیشنهاد کرد که شورای عالی امنیت ملی نیروهای نظامی آمریکا در منطقه غرب آسیا موسوم به 'سنتکام 'را در فهرست گروه های تروریستی قرار دهد.
به نوشته خبرگزاری ایرنا، به دنبال اقدام خصمانه آمریکا، شورای عالی امنیت ملی ایران در اقدامی متقابل، دولت آمریکا را حامی تروریسم و سنتکام را گروه تروریستی معرفی کرد.
آفتاب


کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست
  • 🎥ویدیو/طبیعت بکر و زیبای روستای خیرک دشتستان
  • تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ ركورد در تولید و صادرات
  • پیاده روی یا دویدن، کدام برای لاغری و کاهش وزن بهتر است؟
  • ۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)
  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • نشست هماهنگی برگزاری آئین شب شعر ویژه نکوداشت شهید محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • دست آویزی برای دومین سالکوچ هدهد خبررسان علی پیرمرادی
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • نتا S واگن ؛ یکی از زیباترین خودروهای چینی به بازار می آید (+تصاویر)
  • پیشرفت ۶۳ درصدی قطعه اول بزرگ‌راه دالکی به کنارتخته
  • با این تکنیک به نق زدن و اصرار کردن بچه ها پایان دهید
  • آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند
  • بازتاب حمله ایران در رسانه‌های خارجی: اسراییل زیر آتش
  • در بین رفقایم به تعصب دشتستانی مشهورم/ خودم را مسلمان تکنوکرات می دانم
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مسؤولان نگاه بازتری داشته باشند/ جذابترین قسمت کار ما لحظه ای است که درد بیماران آرام می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • دکتر یوسفی با حافظه مثال زدنی
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • .: افسری حدود 2 ساعت قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 6 ساعت قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 3 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 4 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...
  • .: اسماعیل حدود 6 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...
  • .: سعید حدود 6 روز قبل گفت: آقای امید دریسی پیش ...
  • .: یونس حدود 6 روز قبل گفت: سلام و درود به ...
  • .: قاسم حدود 8 روز قبل گفت: خوبه لااقل یک نفر ...
  • .: تنگستان حدود 10 روز قبل گفت: چرا چنین مطالب سراسر ...
  • .: حسن جانباز حدود 10 روز قبل گفت: اصلا سفره ای نیست ...