کد خبر: 110761 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 21 فروردين 1398 - 08:23
رئیس سازمان جهاد کشاورزی بوشهر:
برداشت گندم در استان بوشهر تسریع می‌شود/ افزایش تعداد کمباین‌ها

اتحاد خبر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: به منظور تسریع در برداشت گندم در استان بوشهر تعداد کمباین‌ها افزایش می‌یابد. محمد تقی منوچهری  در نشست کارگروه آب و کشاورزی استان بوشهر اظهار داشت: برداشت گندم با اعزام ۵۷۰ کمباین در استان بوشهر آغاز شده است و کمباین‌هایی از استان فارس به بوشهر اعزام ...

اتحاد خبر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: به منظور تسریع در برداشت گندم در استان بوشهر تعداد کمباین‌ها افزایش می‌یابد.

برداشت گندم در استان بوشهر تسریع می‌شود/ افزایش تعداد کمباین‌ها

 محمد تقی منوچهری  در نشست کارگروه آب و کشاورزی استان بوشهر اظهار داشت: برداشت گندم با اعزام ۵۷۰ کمباین در استان بوشهر آغاز شده است و کمباین‌هایی از استان فارس به بوشهر اعزام شده است.

 

وی از ورود ۱۰۰ دستگاه کمباین دیگر به استان بوشهر در آینده نزدیک خبر داد و اضافه کرد: پنج مرکز خرید گندم در استان بوشهر فعال است و تاکنون هزار و ۳۰۰ تن گندم برداشت شده از کشاورزان خریداری شده است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از تلاش برای تسریع در برداشت گندم در استان خبر داد و بیان کرد: قیمت خرید گندم معمولی ۱۷ هزار ریال و قیمت خرید گندم دوروم ۱۷ هزار و ۷۰۰ ریال تعیین شده است.

 

توسعه آبیاری تحت فشار

 

وی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته سال گذشته باید دو هزار و ۲۷۴ هکتار آبیاری تحت فشار در استان اجرا می‌شد که چهار هزار و ۱۵ هکتار آبیاری تحت فشار انجام شد و در مجموع ۱۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان بوشهر تحت پوشش آبیاری تحت فشار قرار می‌گیرد.

 

منوچهری میانگین پوشش آبیاری تحت فشار در سطح کشور را ۲۲ درصد عنوان کرد و ادامه داد: ۴۱ درصد از اراضی باغات استان بوشهر تحت پوشش سیستم آبیاری تحت فشار قرار گرفته است.

 

وی تاکید کرد: شش هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی بوسیله رودخانه حله در شهرستان‌های گناوه، دشتستان و بوشهر آبیاری می‌شود که بر اساس برنامه‌ریزی امسال به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز می‌شود.

 

تعیین تکلیف چاه‌ها

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از اجرای طرح آبیاری تحت فشار در دو هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی و باغاتی که به وسیله ۱۵۷ دهنه چشمه و ۱۴۰ رشته قنات آبیاری می‌شود خبر داد.

 

وی اظهار داشت: در استان بوشهر هزار و ۸۲۳ حلقه چاه دارای پروانه بهره برداری موقت هستند که تاکنون ۲۴۵ چاه تعیین تکلیف شده‌اند و در این شرایط امکان اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار از طریق چاه‌هایی که تعیین تکلیف نشده‌اند وجود ندارد.

 

 

 

 

مهر

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/110761