کد خبر: 11067 ، سرويس: جامعه
تاريخ انتشار: 15 فروردين 1392 - 12:44
شهردار برازجان در گفتگو با اتحاد جنوب:
بازیهای محلی احیا می شوند

مهندس حسین آبادی درگفتگو با اتحاد جنوب ابراز داشت: بازی های محلی در قالب نصب المان درسطح شهر معرفی می گردند.وی با اشاره به اینکه به تازگی در سه نقطه از شهر مجسمه های دوچرخه، لی لی (شکه) والختری نصب شده اند ، ادامه داد: ساخت این المان ها 5بمدت ماه توسط استاد فرهاد بحرینی مطلق ( ازاعضای موسسه توسعه هنرهای ...

 مهندس حسین آبادی درگفتگو با اتحاد جنوب ابراز داشت: بازی های محلی در قالب نصب المان درسطح شهر معرفی می گردند.

وی با اشاره به اینکه به تازگی در سه نقطه از شهر مجسمه های دوچرخه، لی لی (شکه) والختری نصب شده اند ، ادامه داد: ساخت این المان ها 5بمدت ماه توسط استاد فرهاد بحرینی مطلق ( ازاعضای موسسه توسعه هنرهای تجسمی کشور) ساخته شده و همگی از جنس فلز می باشند.

شهردار برازجان افزود: المان دوچرخه سوار ونوع پوشش آن تداعی کننده بخشی از خاطرات مردم این منطقه است ، در ضلع غربی میدان شهید چمران نصب گردیده است.

این مقام مسئول با اشاره به نصب المان بازی الختری در ضلع شمالی میدان شهید گنجی اذعان داشت: این بازی محلی در قدیم  علاوه بر ایجاد شورونشاط دربچه ها ، جهت بالا بردن قدرت بدنی افراد استفاده می شده که امروزه تقریبا بدست فراموشی سپرده شده است.

مهندس کریم حسین آبادی در پایان گفت: با زی لی لی (شکه) از دیگر بازی های محلی است  که هم اکنون نیز در بعضی نقاط شهر انجام می گیرد. که المان آن  در ضلع شمالی میدان کارگر نصب گردیده است.

گفتنی است در سال گذشته مجسمه های بادبادک، آینده، کلاغ و کودک در چند نقطه از شهر توسط شهرداری برازجان نصب شده بود./ب

 


 

 


لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/11067