کد خبر: 110306 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 03 فروردين 1398 - 09:54
معاون وزیر بهداشت:
بهره‌گیری از مشارکت مردم در عرصه بهداشت و درمان باید افزایش یابد

اتحاد خبر: معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه فضای بهداشتی و درمانی کنونی کافی نیست، گفت: بهره‌گیری از مشارکت مردم در عرصه بهداشت و درمان باید افزایش یابد. علیرضا رئیسی عصر جمعه در بازدید از فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در ایام نوروز اظهار داشت: امروز بازدیدی را از مراکز عرضه مواد غذایی و همچنین...

 

اتحاد خبر: معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه فضای بهداشتی و درمانی کنونی کافی نیست، گفت: بهره‌گیری از مشارکت مردم در عرصه بهداشت و درمان باید افزایش یابد.

بهره‌گیری از مشارکت مردم در عرصه بهداشت و درمان باید افزایش یابد  علیرضا رئیسی عصر جمعه در بازدید از فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در ایام نوروز اظهار داشت: امروز بازدیدی را از مراکز عرضه مواد غذایی و همچنین مراکز بهداشتی و درمانی استان بوشهر داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: در سطح کشور ۲۶ هزار مرکز بهداشتی درمانی فعال است که این مراکز جوابگوی نیازهای سطح کشور نیستند و باید با مشارکت مردم زمینه تقویت این مراکز فراهم شود.

 

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: اگر مردم شکایتی داشته باشند یا موضوعی باشد با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند و موضوع را مطرح کنند و انتظار داریم مردم مشارکت مردم را در این زمینه شاهد باشیم.

 

وی یکی از اولویت‌های سال ۹۸ را پیوست اجتماعی برای بسته‌های خدمتی عنوان کرد و ادامه داد: باید اثرگذاری کار ما روی اجتماع و اثرگذاری اجتماع روی کار ما بررسی شود و ارتباط بین‌بخشی و ارتباط با مردم افزایش یابد.

 

رئیسی بر لزوم استفاده از امکانات و زیرساخت‌های موجود در قرن ۲۱ تاکید کرد و افزود: با توسعه زیرساخت‌های الکترونیک باید برنامه‌های کاربردی مختلفی وجود داشته باشد که افراد بتوانند به وسیله آن اطلاع‌رسانی کنند و مهم‌تر از آن بتوانیم بسته‌های خودمراقبتی ایجاد کنیم.

 

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در زمینه بهداشت و درمان، تصریح کرد: باید از بخش خصوصی در حوزه نظارت کمک بگیریم.

 

وی تاکید کرد: باید یک ارتباط خوب بین فعالیت‌های حوزه‌های مختلف محیط زیست، سازمان غذا و دارو، سازمان صنعت و معدن، جهاد کشاورزی و وزارت بهداشت و درمان برقرار شود.

 

رئیسی به تنوع زیستی و ظرفیت‌های از جمله نیروگاه اتمی و پارس جنوبی اشاره کرد و افزود: استان بوشهر در معرض تهدیدهای مختلفی است که باید برنامه‌های ویژه‌ای در زمینه بهداشت محیط داشته باشیم.

 

وی به سفر اخیر رئیس جمهور به استان بوشهر اشاره کرد و گفت: با تاکید رئیس‌جمهور، تعدادی از وزارت‌خانه‌ها موظف شدند که راهکارهای اساسی برای رفع آلایندگی پارس جنوبی را اتخاذ کنند.

 

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: یک مرکز تحقیقات برای جنوب استان بوشهر و منطقه پارس جنوبی تصویب شده است که به عنوان یک دیده‌بان می‌تواند نقش‌آفرینی کند.

 

 

 

 

 

مهر

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/110306