کد خبر: 110285 ، سرويس: جامعه
تاريخ انتشار: 03 فروردين 1398 - 08:28
تصادفات جاده‌ای ۱۵ درصد کاهش یافت

اتحاد خبر : سردار حسین اشتری روز جمعه در قرارگاه نوروزی پلیس اصفهان اظهارداشت: به رغم افزایش مسافرت ها در سال جاری ، جان باختگان تصادفات جاده ای 15 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.

اتحاد خبر : سردار حسین اشتری روز جمعه در قرارگاه نوروزی پلیس اصفهان اظهارداشت: به رغم افزایش مسافرت ها در سال جاری ، جان باختگان تصادفات جاده ای 15 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.


وی با تبریک سال جدید به هموطنان افزود: امسال رانندگان توصیه های پلیس را بیشتر رعایت کرده اند، بطوری که در 6 روز اخیر جان باختگان تصادفات جاده ای 15 درصد و وقوع تصادفات جاده ای نیز سه درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

فرمانده نیروی انتظامی بیان کرد: براساس بررسی های انجام شده 55 درصد تصادفات جاده ای به علت خستگی و خواب آلودگی راننده اتفاق می افتد بنابراین به رانندگان توصیه می شود پس از هر 2 ساعت رانندگی 15 دقیقه استراحت کنند.

وی بااشاره به راه اندازی 45 ایستگاه امنیت و سلامت در جاده های استان اصفهان اظهارداشت: این ایستگاه ها در همه جاده های کشور راه اندازی شده اند و هدف از راه اندازی آنها استراحت رانندگان، سرنشینان و رفع خستگی آنان است.

سردار اشتری با اشاره به افزایش مسافرت ها در تعطیلات نوروزی امسال نسبت به سال قبل از رانندگان خواست که با رعایت توصیه های پلیس، مسیر را جزء سفر بدانند و با حالت خواب آلودگی رانندگی نکنند.

وی اضافه کرد: پلیس با روحیه ای خوب و پر نشاط در اقصی نقاط کشور در کنار مردم و آماده خدمت رسانی به جامعه است.

سردار اشتری در ادامه با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب گفت: همه کارکنان این نیرو باید اقتدار، عدالت، اخلاق و رافت اسلامی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی بیان کرد: پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب مبنی بر 'رونق تولید' باید سرلوح کار نیروی انتظامی باشد زیرا تولید یک مسئله کلیدی است که اگر افزایش یابد شغل ایجاد می شود و به تبع آن جرایم کم تر و امنیت بیشتر می شود.

فرمانده نیروی انتظامی افزود: بنابراین کارکنان پلیس تدابیر فرمانده کل قوا را سرلوحه کار خود قرار می دهند و یک تکلیف شرعی می دانند.

وی با بیان اینکه رهبر فرزانه انقلاب بر همه امور کشور احاطه کامل دارند و تدابیر و فرمایشات ایشان را هر جا اجرایی کردیم موفق شدیم، اضافه کرد: همه مسئولان و مردم باید فرامین مقام معظم رهبری را دنبال کنند تا موفق باشیم.

سردار اشتری از افزایش رضایتمندی مردم از پلیس خبر داد و گفت: به لطف الهی میزان رضایتمندی مردم از پلیس افزایش یافته و روند رو به رشدی داشته است که از زحمت کلیه کارکنان نیروی انتظامی تشکر می کنم.

فرمانده نیروی انتظامی اظهارداشت: این نهاد نظامی، امنیت مرزها، جاده ها و داخل شهرها را تامین می کند و تاکنون نیز مشکل امنیتی گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه سارقان تعطیلات نوروزی و افزایش مسافرت ها را فرصتی برای تحقق اهداف خود می دانند، گفت: مردم باید فرصت ارتکاب جرم را از سارقان سلب کنند و پلیس نیز در این خصوص با جدیت فعالیت می کند که امید است شاهد کاهش سرقت ها نیز باشیم.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه به رغم افزایش دستگیری مجرمان، سرقت ها یک موضوع نگران کننده و متاسفانه روندی رو به رشد داشته است، افزود: این موضوع دلایل مختلفی دارد که باید با همکاری همه دستگاههای مرتبط و آحاد مردم از وقوع و افزایش انواع سرقت ها جلوگیری کنیم.

وی توزیع مواد مخدر را یکی دیگر از دغدغه های پلیس دانست و گفت: برای جلوگیری از شیوع مواد مخدر نیروی انتظامی اقدامات خوبی انجام داده است .

سردار اشتری با اشاره به اینکه نیروی انتظامی در سال گذشته در زمینه مواد مخدر کشفیات زیادی داشته است، اظهارداشت: این روند همچنان ادامه دارد.

وی داشتن روحیه خوب و نشاط کارکنان پلیس را از موارد مهم در پیشبرد اهداف نیروی انتظامی بیان کرد و گفت: با روحیه جهادی و نشاطی که در فرماندهان، مدیران و کارکنان نیروی انتظامی هست هیچ بن بستی در این نیرو وجود ندارد.

فرمانده نیروی انتظامی به موضوع کشف حجاب در خودروها نیز اشاره کرد و افزود: اگر در خودرویی کشف حجاب شود برای بار اول تعهد اخذ می شود و باردیگر خودرو توقیف خواهد شد و نیروی انتظامی طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب با ناهنجاری ها 'مدبرانه و عاقلانه برخورد' می کند.

وی در پایان با اشاره به گردشگر پذیر بودن استان اصفهان، کار پلیس در این استان را حساس و سنگین دانست و از پلیس استان اصفهان خواست با به کارگیری کلیه توان از وقوع تصادفات جاده ای و دیگر جرایم پیشگیری کند.

سردار اشتری ادامه داد: اصفهان استانی ویژه و حساس است و نقش مهمی در دوران دفاع مقدس و انقلاب ایفا کرده است و پلیس این استان نیز باید در خور و شان مردم، جامعه و تراز جمهوری اسلامی باشد.

 

 

 

 

ایرنا

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/110285