کد خبر: 110271 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 02 فروردين 1398 - 11:26
سارقین 5کیلو طلا دستگیر شدند

اتحادخبر: فرمانده انتظامی استان بوشهر از شناسایی و دستگیری سارقین کاملا حرفه ای خبر داد که مرداد ماه سال گذشته 5کیلوگرم طلای فروشندگان سیارطلا را به سرقت برده بودند.

اتحادخبر: فرمانده انتظامی استان بوشهر از شناسایی و دستگیری سارقین کاملا حرفه ای خبر داد که مرداد ماه سال گذشته 5کیلوگرم طلای فروشندگان سیارطلا را به سرقت برده بودند.


سردار "خلیل واعظی" گفت:ساعت 22 سومین روز مرداد 97 یه مورد سرقت به عنف به پلیس گزارش شد که با حضور گشت پلیس مشخص شد 5کیلوگرم طلا از 4نفر فروشنده دوره گرد طلا به سرقت رفته است .


وی افزود:بمنظور پیگیری های تخصصی تر ،پرونده این سرقت به تیمی مجرب از کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان واگذار شد.


به گفته فرمانده انتظامی استان بوشهر: در بررسی های اولیه کارآگاهان مشخص شد سارقین در یک برنامه کاملا حرفه ای و هماهنگ فروشندگان سیار طلا را از میدان مرکزی شهر تعقیب و نزدیکای ترمینال مسافربری در  نقطه ای خلوت و تاریک با چوب ،چماق و اسپری درحالیکه سر و صورت خود را پوشانده بودند فروشندگان طلا را مضروب ، 5کیلوگرم طلا راسرقت و با خودرو بدون پلاک خود به سرعت متواری می شوند.


وی بیان کرد :در تحقیقات میدانی ، بررسی های علمی و تخصصی کارآگاهان پلیس مشخص شد سارقین با برنامه قبلی و مرور چند باره نقشه سرقت و بدون بجا گذاشتن هیچگونه ردی از خود اقدام به سرقت کرده که کار کشف کمی پیچیده شده است .


این مقام ارشد پلیس اظهار داشت: تیم مسول این پرونده در اداره مبارزه با سرقت با مرور مکرر نقشه این سرقت ، تشکیل تیم های فرعی پیگیری میدانی ، طرح فرضیه های متعدد مورد استفاده احتمالی سارقین و فعال کردن منابع مختلف کمک کننده به کشف حقیقت در نهایت موفق شد هفته گذشته سرنخی از سارقین احتمالی را دریکی از استانهای همجوار کشف کند.


وی تصریح کرد:بلافاصله کارآگاهان  با تجهیزات کامل به شهر موردنظر اعزام و با کنترل محل های تردد احتمالی مظنونین  دو نفراز سارقین را دستگیر و به بوشهر منتقل کردند.


سردار واعظی با بیان اینکه متهمین دستگیر شده به سرقت 5 کیلو طلا به ارزش بیش از 2میلیارد تومان  از فروشندگان سیار طلا در بوشهر اعتراف کرده اند خاطرنشان کرد:یکی از ساقین دارای 4فقره سرقت مسلحانه طلافروسی ، تحت تعقیب و سابقه زندان و دیگری نیز سابقه 6فقره سرقت عادی دارند.


سردار واعظی تصریح کرد:در این عملیات دو دستگاه خودرو از جمله خودرو مورد استفاده در سرقت طلاها توقیف و دونفر خریدار طلاهای مسروقه نیز دستگیر شده است ./ص

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/110271