کد خبر: 110228 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 28 اسفند 1397 - 10:23
با حضور جمعی از اهالی قلم، فرهنگ و رسانه و جمعی از مسئولان؛
از ویژه نامه نوروزی «اتحاد جنوب» یادنامه کربلایی کرم کوهستانی رونمایی شد/ تصاویر

اتحاد خبر: آیین رونمایی از ویژه نامه نوروزی هفته نامه ی اتحاد جنوب به مدیرمسئولی و سردبیری "اکبر صابری" دوشنبه شب 28 اسفند ماه با حضور مردم و مسئولین برگزار شد. هیبت الله مالکی، نویسنده، پژوهشگر و استاد دانشگاه که سخنران اصلی این آئین بود نیز طی سخنانی گفت: به مدیر مسئول فرهیخته و انجمن نویسندگان این هفته نامه به ویژه روزنامه نگار و پژوهشگر و ....

اتحاد خبر: آیین رونمایی از ویژه نامه نوروزی هفته نامه ی اتحاد جنوب به مدیرمسئولی و سردبیری "اکبر صابری" دوشنبه شب 28 اسفند ماه با حضور مردم و مسئولین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار «اتحاد خبر»؛ ویژه نامه نوروزی سال 97 اتحاد جنوب با موضوع پرونده ی شاعر فقید دشتستانی "کربلایی کرم کوهستانی" منتشر گردیده است.

 سردبیر و مدیرمسئول هفته نامه ی اتحاد جنوب ضمن خوشآمدگویی به حاضرین اظهار داشت: 26 اسفند ماه سالروز تولد "اتحاد جنوب" بود، این به معنای 21 سال همراهی با شما مردم عزیز است و ادامه ی حیات اتحاد جنوب را مدیون همراهی شما عزیزان هستیم.

اکبر صابری عنوان کرد: جایگاه امروز اتحاد جنوب و 21 سال فعالیت آن، حاصل همراهی و همکاری نویسندگان و اعضای فعال هیئت تحریریه بوده که همواره در کنار ما بوده اند.

وی تاکید کرد: مهمان ویژه این مراسم دکتر هیبت الله مالکی است که از مفاخر کشور عزیزمان هستند و حضور ایشان موجب مباهات ماست.
 
سردبیر و مدیرمسئول هفته نامه اتحاد جنوب و پایگاه خبری-تحلیلی اتحاد خبر گفت: این رسانه اولین نشریه ای است که در استان بوشهر به شماره 1000 رسیده، و این به معنای هزار هفته با شما و برای شما بودن است که جز با همراهی خود شما -مردم- میسر نبوده است. 

صابری ضمن گرامیداشت یاد نویسنده فقید دشتستانیسرو اتابک زاده  تصریح کرد: یاد و خاطره این پژوهشگر هم استانی را گرامی می داریم و از پروردگار برای ایشان طلب مغفرت داریم.

وی یادآور شد: نوروز امسال یازدهمین ویژه نامه نوروزی اتحاد جنوب چاپ شده است که این ویژه نامه هر سال در قالب یک پرونده ویژه به معرفی مفاخر و مشاهیر دشتستان می پردازد و در سال ۹۷ نیز به مرحوم کل کرم کوهستانی اختصاص یافته است. نکته مهم اینکه  انتشار ویژه نامه اتحاد جنوب هدفمند می باشد و در طی این سالها به شخصیت های فرهنگی، هنری و اجتماعی تاثیرگذاری چون حبیب الله نگهبان، مرحوم منوچهر آتشی، احمد دالکی، محمد مهدی جعفری، مرحوم محمد حسین کمارجی، فرج الله کمالی و... پرداخته است.

مدیرمسئول هفته نامه اتحاد جنوب و پایگاه خبری-تحلیلی اتحاد خبر ضمن تشکر از سمن های شهرستان اظهار داشت: به ویژه از موسسه گردشگری صدای چرخاب دشتستان و آقای کمالی پور به جهت مساعدت در برگزاری این مراسم و همچنین خانه فرهنگ دشتستان آقای شکیبا و انجمن نوای دشتستانی آقای احسان مبارکی تشکر می کنم.

صابری همچنین از عبدالخالق عبدالهی که مسئولیت دبیری یادنامه کربلایی کرم کوهستانی را برعهده داشت و سایر فرهیختگانی که به ایشان کمک کردند تشکر و قدردانی کرد.

 

دبیر ویژه نامه نوروزی امسال اتحاد جنوب نیز طی سخنانی با اشاره به اینکه این راه با دشواری های زیادی روبرو بود، گفت: هیچ چیز مکتوبی درباره مرحوم کوهی وجود نداشت، خیلی از دشتستانی ها مطالب و شعرها و خاطراتی از ایشان داشتند ولی پیش از این مکتوب نشده بود. برای این کار و جمع آوری مطالب حدود سه ماه وقت و انرژی گذاشته شده است.



عبدالخالق عبدالهی افزود: این پرونده با دقت بسیار بالایی تهیه شده و قطعا در آینده می تواند مرجعی برای پژوهشگران و اهل تحقیق باشد.

 

هیبت الله مالکی، نویسنده، پژوهشگر و استاد دانشگاه که سخنران اصلی این آئین بود نیز طی سخنانی گفت: به مدیر مسئول فرهیخته و انجمن نویسندگان و هیئت تحریریه این هفته نامه به ویژه روزنامه نگار و پژوهشگر و نویسنده خوش منش و خوش اندیش، عبدالخالق عبداللهی تبریک می گویم.

وی ضمن گرامیداشت یاد مرحوم سروش اتابک زاده، نویسنده فقید دشتستانی افزود: اینکه از گذشتگان خود سپاسگزاری می کنید بدانید که دیگران هم از شما یاد خواهند کرد.

مالکی با بیان خاطراتی از زندگی مرحوم کوهستانی و خواندن شعرهایی از ایشان اذعان داشت: از تمامی کسانی که در این محفل حضور یافتند سپاسگزاری می کنم.

به گزارش خبرنگار اتحاد خبر؛ در ادامه برنامه "علی حسین زاده" قطعه ای از رحیم معینی را اجرا کرد و نیز "معصومه خدادادی" به شعرخوانی پرداخت.

گفتنی است اجرای این برنامه را "مرضیه غلامشاهی" از هنرمندان دشتستانی بر عهده داشت.

در پایان از نوه ی مرحوم کوهستانی، و همچنین "جهانشیر دهقان فرد"، "مرضیه غلامشاهی" و "مهسا رهسپار" به عنوان چهره های فرهنگی، هنری؛ "محمدحسین زاهدی فرد"، "فاطمه دهقان کمارجی"، نوشین پی خسته، "مهدی بهبهانی" و "امید سه کناری" به عنوان چهره های ورزشی و همچنین هیئت تحریریه و همکاران هفته نامه اتحاد جنوب تقدیر صورت گرفت.

آیین رونمایی از ویژه نامه نوروزی اتحاد جنوب برگزار شد+ تصاویر اختصاصی (1)

آیین رونمایی از ویژه نامه نوروزی اتحاد جنوب برگزار شد+ تصاویر اختصاصی (2)

آیین رونمایی از ویژه نامه نوروزی اتحاد جنوب برگزار شد+ تصاویر اختصاصی (3)

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/110228