کد خبر: 110189 ، سرويس: گزارش و گفتگو
تاريخ انتشار: 02 فروردين 1398 - 10:00
ورزش دشتستان در سالی که گذشت

اتحاد خبر- اصغر شعبانی : فروردین؛  دعوت بانوی دشتستانی به اردوی تیم ملی فوتبال بزرگسالاناز سوی کادر فنی تیم ملی فوتبال ایران بانوی دشتستانی به اردوی آمادگی تیم ملی فوتبال بزرگسالان کشور فراخوانده شد. فاطمه امینه برازجانی حاضر در لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور تنها بانوی فوتبالیست دشتستانی بود که در این مرحله از اردو حضور داشت...

*اصغر شعبانی:

 

فروردین:

دعوت بانوی دشتستانی به اردوی تیم ملی فوتبال بزرگسالان
از سوی کادر فنی تیم ملی فوتبال ایران بانوی دشتستانی به اردوی آمادگی تیم ملی فوتبال بزرگسالان کشور فراخوانده شد. فاطمه امینه برازجانی حاضر در لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور تنها بانوی فوتبالیست دشتستانی بود که در این مرحله از اردو حضور داشت.

 اعزام اسکیت سوار دشتستانی به مسابقات جهانی فرانسه
بیست و سومین دوره مسابقات سه پیست (تری تِرَک) ۱۱ تا ۱۳ فروردین ماه در کشور فرانسه برگزار شد و رضا کرمی اسکیت سوار دشتستانی راهی این مسابقات شد.  مسابقات اسکیت ترک جهان با بیش از هزار شرکت کننده در جنوب فرانسه برگزار گردید.
 
 کسب نایب قهرمانی ورزشکار دشتستانی در مسابقات  تیراندازی کشور
عبدالعلی ستوده خو ورزشکار شایسته وحدتیه با درخشش در رقابت های تیراندازی به اهداف پروازی کشور، مقام نایب قهرمانی را کسب نمود. در پایان مسابقات تیراندازی به اهداف پروازی قهرمانی کشور، و مرحله اول انتخابی تیم ملی عبدالعلی ستوده خو از شهر وحدتیه دشتستان دوم  شد. این ورزشکار شایسته دشتستانی در جریان این رقابت ها که در تهران جریان داشت، در مرحله نهایی درخشش قابل قبولی داشت و با برتری برابر حریفان صاحب نام خود، عنوان نایب قهرمانی و مدال نقره این دوره از مسابقات را کسب نمود.

اردیبهشت:

ورزشکار دشتستانی در مسابقات نجات غریق ساحلی کشور مدال برنز گرفتند
 محمد برازجانی جوان آینده دار دشتستانی در اولین سال حضورش در رقابت های نجات غریق قهرمانی کشور در رشته ۴ در ۹۰ بر سکوی سوم ایستاد.

درخشش بانوان دو و میدانی کار دشتستان در دومین المپیاد ورزشی بانوان استان
مسابقات المپیاد ورزشی بانوان استان در رشته دو و میدانی به میزبانی شهر بوشهر برگزار گردید و تیم بانوان دشتستان با کسب ۴ مقام به کار خود پایان داد.
خانم رعنا بهزادی مدال طلا در ماده هشتصد متر، خانم فاطمه بازیاری مدال نقره در ماده صد متر، خانم فائزه اعتمادی مدال برنز در ماده چهارصد متر و خانم فروغ ثنایی مقام چهارم در ماده پرش طول

 نایب قهرمانی دو و میدانی کار دشتستانی در مسابقات جوانان کشور


مسابقات دو و میدانی قهرمانی جوانان پسر سراسر کشور برگزار شد و ورزشکار شایسته دشتستانی مدال نقره را به ارمغان آورد. یاسین گنجی در رشته ۴۰۰ متر با مانع موفق شد مدال نقره این مسابقات را تصاحب نماید و بر سکوی دوم بایستاد.

 دعوت فوتبالیست دشتستانی به تیم ملی امید ایران


رضا دهقان بازیکن تیم فوتبال لیگ برتری فولاد خوزستان از سوی کادر فنی تیم امید ایران به اردوی این تیم دعوت شد.

 کسب مدال طلای پرتاب وزنه بانوان کشور توسط پرتابگر دشتستانی
خانم سعیده عبدالهی پرتابگر دشتستانی مدال طلای رشته پرتاب وزنه مسابقات قهرمانی دو و میدانی بانوان جانبازان و معلولین کشور را به گردن آویخت.

 طلای مسابقات نجات غریق قهرمانی کشور بر گردن بانوان دشتستان
خانم ها پاکدامن و بازیاری بانوان دشتستانی در مسابقات نجات غریق قهرمانی کشور در بخش ساحلی در رشته چهار در نود متر امدادی موفق به کسب دو مدال طلا شدند.

خرداد:

 دعوت بانوی دشتستانی به اردوی تیم ملی فوتسال بزرگسالان ایران
خانم لیلا معلم برازجانی به اردوی انتخابی تیم ملی فوتسال بانوان دعوت شد.

 مدافع برازجانی به تیم فوتبال استقلال تهران پیوست
محمد دانشگر مدافع برازجانی سایپا با قراردادی دو ساله رسماً به تیم فوتبال استقلال تهران پیوست.


تیر:

موفقیت مهندس زاهدی فرد در تست های آمادگی جسمانی پیش فصل لیگ برتر


داور شایسته دشتستانی مهندس محمدحسین زاهدی‌فرد، موفق شد تست‌های پیش فصل داوران لیگ برتر را با موفقیت پشت سر بگذارد و جواز حضور و قضاوت در لیگ برتر را دریافت کند.

 مدال برنز بانوی تکواندو کار  دشتستانیدر مسابقات کشور


خانم هانیه پورخوبیاری در بیست و سومین دوره مسابقات تکواندو دختران خردسال کشور که به میزبانی یزد برگزار شد صاحب مدال برنز گردید.

 درخشش دختر اسکیت سوار دشتستانی در لیگ نوجوانان اسکیت کشور


یاسمن زمانی دختر نوجوان دشتستانی موفق شد در مرحله اول لیگ اسکیت سرعت کشور یک مقام دومی و یک مقام سومی کسب کند.

 درخشش اسکیت سوار دشتستانی در مسابقات قهرمانی کشور


رضا کرمی اسکیت سوار جوان دشتستانی در مسابقات قهرمانی جوانان کشور و انتخابی تیم ملی جهت اعزام به مسابقات آسیایی در ماده ۱۰۰۰ متر ، مدال برنز کشوری را کسب کرد.
 
 والیبالیست دشتستانی در لیست نهایی تیم ملی جوانان


لیست نهایی تیم والیبال جوانان ایران برای حضور در مسابقات آسیایی بحرین مشخص و عرفان غلامی پور والیبالیست برازجانی راهی این رقابت ها شد.

 انتخاب بانوی دشتستانی بعنوان مربی تیم منتخب تکواندو استان در مسابقات قهرمانی کشور


خانم اکرم غلامی در بیست و سومین دوره مسابقات قهرمانی کشور نونهالان دختر که به میزبانی هیات تکواندو استان قم برگزار شد به عنوان مربی حضور داشت.


درخشش ورزشکار دشتستانی در رشته تنیس روی میز معلولین کشور


سینا بهمنی ورزشکار با استعداد و ارزنده شهرستان دشتستان در سیزدهمین دوره مسابقات کشوری بهزیستی در گروه معلولین جسمی و حرکتی موفق به کسب عنوان قهرمانی و مدال طلای مسابقات گردید.

مرداد :

حضور شناگران دشتستانی در تیم منتخب استان جهت شرکت در مسابقات پسران کشور
رضا نظری، پوریا مسیح گل و شایان قهرمان پور شناگران موفق هیات شنای دشتستان در تیم منتخب استان جهت حضور در این رقابت های قهرمانی کشور حضور داشتند.


شهریور:

نایب قهرمانی بانوان دشتستانی در مسابقات بسكتبال دختر كشور


خانم ها فائزه كلانترى، حديث ايرانپور، غزال مزيرى و غزل نورى در رقابت‌های بسکتبال قهرمانی نوجوانان دختران ايران که در یزد برگزار شد در قالب تیم استان به مقام نایب قهرمانی رسیدند.

 نایب قهرمانی جوان برازجانی در مسابقات رنکینگ پاکت بیلیارد استان فارس


کورش زراعتگر در رشته تن بال که به میزبانی باشگاه


الماس شیراز برگزار گردید با برتری قاطع بر رقبای خود راهی فینال شد اما با قبول شکست در دیدار پایانی، مقام دوم این رقابت ها را کسب نمود.

کسب مقام سومی مسابقات امید قهرمانى بسكتبال بانوان كشور توسط بانوان دشتستانی


خانم ها ياسمن خسروى، رضوان ميرشكارى و مريم قايدى از بازيكنان بسكتبال هيأت دشتستان، سپيده دشتستانى به عنوان سرپرست و راضيه حسينى بعنوان داور تيم منتخب بانوان استان را در مسابقات قهرمانى بسكتبال اميد بانوان در سطح B كشور همراهی نمودند و در پایان به مقام سوم رسیدند.

مهر:

 قضاوت داور برازجانی در مسابقات تکواندو کشور و انتخابی تیم ملی
استاد محسن قناعت زاده داور پرآوازه تکواندو دشتستانی در رقابت های تکواندو قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی که به میزبانی همدان برگزار شد به قضاوت پرداخت.

 دعوت بانوی فوتبالیست برازجانی به تیم ملی زیر ۱۶ سال


مهدیه موسوی بانوی فوتبالیست دشتستانی جهت شرکت در اردوی انتخابی تیم ملی زیر ۱۶ سال منطقه ۳ جنوب کشور انتخاب شد.

 انتخاب ورزشکار دشتستانی جهت حضور در مسابقات جهانی کاراته


مسابقات قهرمانی کشور شیتوریو کاراته با حضور ورزشکاران کاراته کار سراسر  کشور برگزار شد، علی رضا افروزه ورزشکار دشتستانی در این مسابقات افتخار آفرینی کرد و قهرمان مسابقات کاراته شیتوریو قهرمانی کشور شد و برای حضور در مسابقات جهانی کاراته انتخاب گردید. 


 عقد قراداد والیبالیست جوان برازجانی با تیم لیگ برتری سایپا تهران
عرفان غلامیپور والیبالیست برازجانی که برای تیم ملی نوجوانان و جوانان بازی های درخشانی از خود نشان داد و جایگاه خود را در رده های تیم ملی تثبیت کرد به عنوان اولین بازیکنی دشتستانی تیم سایپا تهران را در سوپر لیگ بزرگسالان والیبال ایران همراهی می کند.

ملی پوش برازجانی بسکتبال ایران به تیم نفت آبادان پیوست


مهدی مرادی نسب ملی پوش بسکتبال کشورمان با عقد قرارداد رسمی به تیم بسکتبال نفت آبادان پیوست.


آبان:

 کسب مدال و حضور در تیم ملی توسط کشتی گیر برازجانی
 رضا خسروی کشتی گیر برازجانی در مسابقات کشوری کشتی آزاد به مقام سومی دست یافت و ضمن کسب مدال برنز جواز حضور در اردوی تیم ملی را به دست آورد.
 
 بانوی تیرانداز دشتستانی قهرمان رقابت های کشوری تپانچه بادی شد


نوشین پی خسته بانوی تیرانداز دشتستانی مدال طلای رقابت های کشوری در دوازدهمین دوره مسابقات تیراندازی کشور در رشته تپانچه بادی بانوان را از آن خود کرد.


دونده دشتستانی مدال طلای دو و میدانی کشور را کسب کرد


دانیال بی باک دونده دشتستانی نشان طلای دوی ۴۰۰ متر با مانع رقابت های دوومیدانی المپیاد ایرانیان کشور را با اقتدار بر گردن آویخت.

دعوت شش ورزشکار و مربی برازجانی به اردوی تیم ملی هندبال ساحلی جوانان ایران


علی کریمی، یوسف ارم، امیرحسین جوانمردی، امیر فروزان کمالی، امیر رضا احمدی، محمدرضا پورجم بعنوان ورزشکار و رضا مصباحی به عنوان مربی از برازجان به اردوی تیم ملی هندبال ساحلی جوانان دعوت شدند.

آذر :

 طلای بانوی دشتستانی در مسابقات افراد باهوش میانه کشور
خانم فاطمه منوچهری قهرمان دو و میدانی بانوان در ماده های پرتاب وزنه و نیزه افراد با هوش میانه کشور شد و ضمن تصاحب دو نشان طلا به تیم ملی دعوت شد.

قهرمانی فوتبالیست دشتستانی در مسابقات آسیا، اقیانوسیه
عبدالرضا کریمی زاده کاپیتان دشتستانی تیم ملی فوتبال ۷ نفره کشورمان به همراه این تیم ضمن کسب عنوان آقای گلی قهرمان مسابقات آسیا، اقیانوسیه شد و جواز حضور در مسابقات جهانی سال ۲۰۱۹ را به دست آورد.

دی :

انصراف پرسپولیس برازجان از مسابقات فوتبال لیگ کشور
مسئولان تیم فوتبال پرسپولیس برازجان به علت مشکلات مالی از حضور در مرحله نهایی مسابقات لیگ دسته ۳ فوتبال کشور انصراف داده و امتیاز خود را به تیمی از شهر بوشهر واگذار کردند!

بهمن :

 درخشش ورزشکاران دشتستانی در رقابت های کاراته کیوکوشین ماتسوشیما قهرمانی کشور


رقابت‌های قهرمانی کاراته کیوکوشین ماتسوشیما کشور که به میزبانی استان خوزستان برگزار شد ورزشکاران دشتستانی به ۲ نشان طلا ، ۱ نشان نقره و ۴ نشان برنز دست یافتند.


در این رقابتها علی دامن گیر و ابوالفضل شاکر طلایی شدند، محمد شفیع رحیمی بر سکوی نایب قهرمانی ایستاد، علیرضا هدایت الهی، سیامک باقری، روح الله دانش پژوه و نوید دهدشتی مدالهای برنز را به خود اختصاص دادند.

 شاهرخ غلامرضا پور لیگ برتری شد


شاهرخ غلامرضا پور مهاجم برازجانی پس از حضور در تمرینات نفت مسجد سلیمان و توافق نهایی با مدیران باشگاه نفت با عقد قراردادی رسمی تا پایان فصل به این تیم پیوست و شاگرد علیرضا مرزبان شد.

   برگزاری رقابت های کونگ فو توآ کشور به میزبانی برازجان


رقابتهای کونگ فو توآ قهرمانی کشور بزرگداشت شهدای گرانقدر شهرستان دشتستان و شهید شاخص غلامرضا کرامت که با شرکت بیش از ۳۰۰ ورزشکار در رده های سنی نونهالان و نوجوانان برگزار گردید.


کسب مقام سومی ورزشکار دشتستانی در مسابقات جهانی پاراتکواندو ترکیه


علیرضا بخت نوجوان برازجانی با تیم ملی پاراتکواندو کشورمان در مسابقات جهانی ترکیه شرکت کرد و عنوان سومی را به خود اختصاص داد.


اسفند:


صعود نماینده دشتستان به لیگ برتر هندبال


تیم هندبال ستارگان دشتستان که مورد حمایت پرشور تماشاگران دشتستانی قرار داشت، با غلبه بر زغال سنگ طبس موفق شد به لیگ برتر هندبال کشور صعود نماید. نماینده دشتستان فصل آینده در این رقابتها به مصاف حریفان صاحب نام هندبال کشور خواهد رفت.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/110189