کد خبر: 110010 ، سرويس: ورزش
تاريخ انتشار: 23 اسفند 1397 - 09:20
میگوئل کولی: روح مجیدی، استقلال است

اتحادخبر : استقلال در چارچوب هفته دوم مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه آزادی مقابل العین امارات با نتیجه 1-1 متوقف شد تا کارش برای صعود به دور بعدی سخت شود. در همین‌باره گفت‌وگویی را با مربی جامائیکایی آبی‌پوشان انجام دادیم و درباره بازی اخیر و همچنین فرهاد مجیدی،هواداران استقلال، مردم ایران و... نظراتش را جویا شدیم. گفت‌وگو را با میگوئل کولی در ادامه می‌خوانید.

اتحادخبر : استقلال در چارچوب هفته دوم مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه آزادی مقابل العین امارات با نتیجه 1-1 متوقف شد تا کارش برای صعود به دور بعدی سخت شود. در همین‌باره گفت‌وگویی را با مربی جامائیکایی آبی‌پوشان انجام دادیم و درباره بازی اخیر و همچنین فرهاد مجیدی،هواداران استقلال، مردم ایران و... نظراتش را جویا شدیم. گفت‌وگو را با میگوئل کولی در ادامه می‌خوانید.

 

ابتدا از بازی مقابل العین شروع کنیم. استقلال به برد احتیاج داشت اما درنهایت یک امتیاز به دست آمد.

 

قطعا خیلی ناراحت و ناامید هستم بابت نتیجه‌ای که مقابل العین به دست آمد. اما فکر می‌کنم شخصیت بسیار خوبی از خودمان در نیمه دوم نشان دادیم. ما برای رسیدن به گل دوم تلاش فراوانی انجام دادیم و موقعیت‌های خوبی را هم خلق کردیم که تبدیل به گل نشد. من باور دارم تیم قدرتمندتر از گذشته می‌شود. ما هنوز شانس خیلی خوبی برای رفتن به مرحله دوم لیگ قهرمانان آسیا داریم.

 

موقعیت‌های زیادی به دست آمد اما بازیکنان به‌راحتی آنها را هدر دادند.

 

بله. چند موقعیت خیلی خوب در نیمه دوم داشتیم که باید تبدیل به گل می‌شد. طبیعتا هر بازیکنی دوست دارد موقعیت‌هایش را به گل تبدیل کند اما این اتفاق رخ نداد. معمولا در یک مسابقه پیش می‌آید که توپ‌های شما تبدیل به گل نشود.

 

گل دوم شما هم زده شد اما داور آن را آفساید اعلام کرد. به نظر شما تصمیم کمک‌داور درست بود؟

 

نمی‌دانم آفساید بود یا نه و مطمئن نیستم اما اگر گل می‌شد، ما قطعا برنده بازی می‌شدیم و سه امتیاز را به دست می‌آوردیم.

 

هواداران هم حضور فوق‌العاده‌ای در ورزشگاه داشتند و تا آخرین لحظه هم تیم را تشویق کردند. درباره حضور 65 هزار نفر در این مسابقه صحبت کنید.

 

هواداران فوق‌العاده بودند؛ مثل همیشه. آنها حضور بی‌نظیری داشتند و تحت هر شرایطی حمایت خود را به بهترین شکل انجام دادند؛ چه وقتی که یک بر صفر جلو بودیم و چه زمانی که بازی 1-1 مساوی شد. هم در نیمه اول و هم در نیمه دوم، آنها جو بسیار زیبایی را درست کرده بودند. خیلی خوشحالم در چنین فضایی حضور داشتم. طرفداران آبی یا همان «اس‌اس» فوق‌العاده هستند.

 

حالا دوباره در لیگ باید بازی کنید. رقابت سختی بین شما و 4 تیم دیگر وجود دارد. اصلا فکر می‌کردید در این برهه از فصل ۵ تیم شانس قهرمانی داشته باشند و اینقدر به هم نزدیک باشند؟

 

این چندان مهم نیست که من پیش‌بینی می‌کردم پنج تیم برای قهرمانی در پایان فصل خواهند جنگید یا خیر. مهم این است که ما الان در این رقابت هستیم و من به‌عنوان مربی استقلال به همراه مجموعه بازیکنان و کادرفنی می‌خواهیم قهرمان لیگ شویم. این خیلی مهم است که ما دوباره بهتر و قوی‌تر از قبل کارمان را ادامه دهیم و پا به مسابقات لیگ بگذاریم. باید فرم خوبی را که در آن قرار داریم، بهبود ببخشیم. ما می‌خواهیم بهتر شویم و مانند نوامبر و دسامبر سال گذشته ایده‌آل‌ترین بازی‌ها را به نمایش بگذاریم.

 

پرسپولیسی‌ها به برنامه‌ریزی لیگ ایراد گرفته‌اند. نظرشما درباره مسابقات فشرده‌ای که در پیش است، چیست؟

 

برنامه‌ریزی مسابقات بسیار گیج‌کننده است. ما باید بازیکنان‌مان را مدیریت کنیم تا آسیب نبینند و بتوانند برای ما به میدان بروند. شفر به‌خوبی می‌تواند بازیکنان را در بهترین فرم خود نگه دارد و از آنها بازی بگیرد. ما هم به او کمک می‌کنیم. تقریبا به همه بازیکنان این فرصت داده می‌شود تا توانایی خود را نشان دهند. ما سال پیش همچنین شرایطی را تجربه کردیم. این برنامه شبیه چیزی است که در اروپا اتفاق می‌افتد.

 

رابطه‌تان با مردم ایران چطور است؟

 

مردم ایران بسیار فوق‌العاده و زیبا هستند. آنها در خیابان رفتار صمیمی و مودبانه‌ای دارند. آنها وقتی من را می‌بینند گاها می‌گویند: «خوبی؟»، «چطوری؟» یا «خسته نباشید.» آنها همیشه سلام می‌کنند و در مجموع مردمان خیلی خوبی دارید.

 

فرهاد مجیدی به‌تازگی به کادرفنی استقلال اضافه شده است. از کار کردن با او بگویید. می‌دانید او بسیار نزد استقلالی‌ها محبوب است؟

 

بله. مجیدی شخصیت فوق‌العاده‌ای دارد. او بسیار گرم و صمیمی است. روح او استقلال است و من این را در این زمان کوتاه متوجه شده‌ام. او عاشق استقلال است و از مربیگری لذت می‌برد. ما همکاری خیلی خوبی با هم داریم. همچنین با بیژن طاهری و مارتین و بقیه اعضا هم رابطه خوبی داریم. ما همه در کنار هم کمک می‌کنیم بهترین‌ها را برای تیم به دست بیاوریم و قهرمانی را به دست بیاوریم. امیدوارم مدت‌ها کنار هم حضور داشته باشیم.

 

 

 

فرهیختگان

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/110010