کد خبر: 109945 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 21 اسفند 1397 - 20:43
کارگردان نمایش حماسه دلاوران در گفتگو با «اتحاد خبر»:
عموم مردم و مسئولین بایست به توسعه هنر تئاتر کمک کنند

اتحاد خبر: نمایش «حماسه دلاوران» به مدت ده شب در سالن شهدای امور تربیتی بوشهر به روی صحنه رفت. به گزارش «اتحاد خبر»، نویسنده این نمایش استاد "ایرج صغیری" بوده و کارگردانی و بازنویسی متن آن را "علی قربانی" انجام داده است. کارگردان این نمایش در گفتگو با «اتحاد خبر» گفت: با توجه به سیاست هایی که ...

اتحاد خبر: نمایش «حماسه دلاوران» از 12 تا 22 اسفند ماه هر شب ساعت 19 در سالن شهدای امور تربیتی بوشهر به روی صحنه رفت.

به گزارش «اتحاد خبر»، نویسنده ی این نمایش استاد "ایرج صغیری" بوده و کارگردانی و بازنویسی متن آن را "علی قربانی" انجام داده است.

بازیگران این نمایش "امین احسانیان"، "سهراب ممسنی"، "اهورا بارانی"، "مجتبی گرگوری مطلق"، "احمد حیاوی"، "سید محمد هاشمی"، "امیرحسین مکاری"، "محمد کشتکار"، "علی قربانی"، "منصور زارع پور"، "یونس مرادی" و "امیر زاهدی" هستند.

کارگردان نمایش «حماسه دلاوران» در گفتگو با «اتحاد خبر» گفت: با توجه به سیاست هایی که در عرصه کارهای دینی و تاریخی وجود دارد، حوزه هنری بوشهر آقای صغیری را به نوشتن این نمایشنامه دعوت کرده و من نیز این متن را تلخیص کرده و نمایش 4 ساعته را در یک ساعت خلاصه و اجرا کردیم.

علی قربانی با اشاره به اهداف اجرای این نمایش اظهار داشت: حماسه ی دلاوران یک کار ارزشی برای نشان دادن سه دوره تاریخی مقاومت بوشهر در جنوب کشور، خصوصاً در ستیز با نیروهای بیگانه و نشان دادن برهه ای از تاریخ مقاومت ایران بوده است. هدف و دغدغه و چالش‌های فکری حوزه هنری این بوده که هدف ها و ارزشهای ملی را به تصویر بکشد.

قربانی در خصوص استقبال از نمایش حماسه ی دلاوران گفت: متاسفانه آن چیزی که انتظار می‌رفت عملی نشده است آن هم به دلیل مصادف شدن با هفته بوشهر و تراکم و انبوه برنامه‌ها و کنسرت‌های موسیقی و همچنین برنامه های دیگر مربوط به این هفته بوده که این نمایش تا حدودی تحت شعاع این برنامه ها قرار گرفت.

وی عنوان کرد: ولی خوشبختانه تعدادی هم که آمدند افراد قابل ارزشیابی و اهل فن و نقد بودند و برای ما همان تعداد هم راضی کننده بوده است، دوست داشتیم که سالن پر باشد ولی برای ما یک نفر مهمان هم ارزشمند می باشد و مهم این است که حتی مخاطبان کم ما نیز مفهوم درستی را از نمایش دریافت کنند.

این بازیگر و کارگردان با اشاره به اینکه مخاطبان ما بیشتر منتقدین و اهل سینما بودند، ادامه داد: انتظارات بیشتری از ادارات و نهادهای متولی داشتیم. ما از طرف کسانی که انتظار میرفت بسیار حمایت شدیم و این همایش خوشبختانه با حضور فیزیکی امام جمعه شهر بوشهر و نظرات سازنده ای که سرلوحه کارمان قرار داریم همراه بود. حوزه هنری و جناب آقای پارسایی و خود استاد صغیری نیز کمک‌های فکری خوبی داشتند و از لحاظ اقتصادی هم حوزه هنری تا جایی که توانسته حمایت کرده است.

علی قربانی تاکید کرد: گروه ما کار دینی و مذهبی انجام می‌دهد و حوزه هنری هم تا امروز کوتاهی نکرده است. شب گذشته مدیر کل فرهنگی بنیاد شهید کشور به دیدن حماسه دلاوران آمدند و قول تله تئاتر این نمایش را دادند که حتماً در جشنواره ایثار و شهادت تهران حضور داشته باشد.

وی با تاکید بر لزوم حمایت از هنر و هنرمند، ادامه داد: بایستی عموم مردم به توسعه هنر تئاتر کمک کنند، منظور من از عموم مخاطبین، مردم و مسئولین می باشد که باید جایگاه هنر و هنرمند را بیشتر ببینند و برای آن ارزش قائل شوند.


























عکس: محسن کیانپور و گلشان قربانیان

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/109945