کد خبر: 109637 ، سرويس: گوناگون
تاريخ انتشار: 14 اسفند 1397 - 11:20
جدیدترین مدل‌های طراحی داخلی ۲۰۱۹

اتحاد خبر : جدیدترین مدل‌های طراحی داخلی کدامند؟ شما با استفاده کردن از کدام سبک‌ها می‌توانید فضای منزل خود را به روز کنید؟ در این مقاله جدیدترین سبک‌ها و مدل‌های طراحی داخلی را که در سال ۲۰۱۹ محبوب و پرطرفدار خواهند بود به شما معرفی خواهیم کرد.

اتحاد خبر : جدیدترین مدل‌های طراحی داخلی کدامند؟ شما با استفاده کردن از کدام سبک‌ها می‌توانید فضای منزل خود را به روز کنید؟ در این مقاله جدیدترین سبک‌ها و مدل‌های طراحی داخلی را که در سال ۲۰۱۹ محبوب و پرطرفدار خواهند بود به شما معرفی خواهیم کرد.

 

 دنیای طراحی دکوراسیون دنیایی پویا و در حال رشد است و طراحان برتر و شرکت‌های بزرگ طراحی هر سال جدیدترین مدل‌های طراحی داخلی را به دنیا معرفی می‌کنند. این سبک‌ها و مدل‌ها از فلسفه‌های طراحی غالب روز مثل طبیعت گرایی، توجه به فضا‌های خصوصی و تقویت ارتباطات نشات می‌گیرند و ترند‌های زیبایی شناسی مثل رنگ سال و … نیز در شکل گیری آن‌ها دخیل است.

 

جدیدترین مدل‌های طراحی داخلی که در سال ۲۰۱۹ محبوب خواهند بود

 

اما جدیدترین مدل‌های طراحی داخلی کدامند؟ شما با استفاده کردن از کدام سبک‌ها می‌توانید فضای منزل خود را به روز کنید؟ در این مقاله جدیدترین سبک‌ها و مدل‌های طراحی داخلی را که در سال ۲۰۱۹ محبوب و پرطرفدار خواهند بود به شما معرفی خواهیم کرد.

 

استفاده از رنگ زرد خردلی

 

جدیدترین مدل‌های طراحی داخلی که در سال ۲۰۱۹ محبوب خواهند بود

 

اگرچه رنگ مرجانی به عنوان رنگ سال ۲۰۱۹ معرفی شده است، اما در دنیای طراحی داخلی رنگ‌های دیگری حکمرانی می‌کنند. رنگ‌های خردلی، عسلی و دیگر رنگ‌های تیره، اما نسبتا خنثی از خانواده زرد را این روز‌ها می‌توان در جدیدترین مدل‌های طراحی داخلی خانه‌های لوکس در سراسر جهان مشاهده کرد. این رنگ‌ها کاملا غنی و موقر، اما در این حال شاد و انرژی بخش هستند و به فضای خانه شما عمق و زیبایی خاصی می‌دهند.

 

فرقی نمی‌کند اگر دکوراسیون منزل خود را برای فصل تابستان آماده می‌کنید یا فصل زمستان، چون این رنگ با هر فصلی هماهنگی دارد، در زمستان گرم و ملایم است و در تابستان شاد و پرشور. پس اگر احساس می‌کنید فضای خانه شما از رنگ‌های تیره و تکراری پر شده است وقت آن رسیده که با اضافه کردن اکسسوری‌ها و مبلمان خردلی و عسلی و … به آن رنگ و روی تازه‌ای بدهید.


شومینه از جدیدترین مدل‌های طراحی داخلی

 

جدیدترین مدل‌های طراحی داخلی که در سال ۲۰۱۹ محبوب خواهند بود

 

سیستم‌های گرمایشی در هر خانه‌ای یک ضرورت به شمار می‌روند و بدون وجود آن‌ها زندگی ممکن نیست؛ بنابراین عادی است اگر در هر خانه‌ای حضور بخاری و شوفاژ و گرمایش از کف و … را مشاهده کنیم. اما به نظر می‌رسد این سیستم‌های گرمایشی دیگر مخفی نخواهند بود، چون آمار‌ها نشان می‌دهد استفاده از گرمایش‌های تزئینی در دکوراسیون منزل مثل شومینه در سال گذشته ۷۶۳ درصد افزایش پیدا کرده است. این شومینه‌ها هم کارایی لازم را برای گرم کردن منزل دارند و هم زیبایی خاصی به فضا می‌دهند. پس اگر به دنبال اضافه کردن یک حس نوستالژیک و قدیمی به فضای مدرن اتاق نشیمن خود هستید و می‌خواهید بهانه‌ای برای دور هم جمع کردن اعضای خانواده بتراشید بهتر است به فکر تهیه یک شومینه باشید. البته لازم است که نکات ایمنی را در ارتباط با نصب و استفاده از این وسیله جدی بگیرید.

 


استفاده از بافت و منسوجات

 

جدیدترین مدل‌های طراحی داخلی که در سال ۲۰۱۹ محبوب خواهند بود

 

منسوجات جایگاه خاصی در دکوراسیون منزل دارند و ما در قسمت‌های مختلف خانه از آن‌ها استفاده می‌کنیم، از فرش و تابلوفرش گرفته تا رومیزی و روتختی و روفرشی و رومبلی و کوسن و چیز‌های دیگری که کاربرد تزئینی یا عملکردی دارند. اما اگر نگاهی به جدیدترین مدل‌های طراحی داخلی در فصل‌های اخیر بیندازید خواهید دید که کاربرد این منسوجات تغییر کرده و آویز‌های پارچه‌ای تزئینی و حتی مجسمه‌های پارچه‌ای تزئینی به جزء لاینفک این دکوراسیون‌های جدید تبدیل شده‌اند. آمار نشان می‌دهند که استفاده از منسوجات تزئینی و آویز‌های پارچه‌ای در سال گذشته بیش از ۱۸ برابر شده است پس اگر به دنبال روشی هستید که با استفاده از آن ظاهر تازه‌ای به منزل خود بدهید و آن را به روز نگه دارید کافی است از این اکسسوری‌های پارچه‌ای تزئینی استفاده کنید.


استفاده از کاکتوس‌ها و گیاهان سبز به روش جدید

 

جدیدترین مدل‌های طراحی داخلی که در سال ۲۰۱۹ محبوب خواهند بود

 

گیاهان سبز مزایای زیادی دارند، وجود آن‌ها در فضای داخل منزل باعث تصفیه شدن هوا، متعادل شدن رطوبت هوا و افزایش انرژی مثبت و خنثی شدن استرس و اضطراب اعضای منزل می‌شود. پس حداقل برای بهره‌مند شدن از این مزایا هم که شده باید گیاهان سبز را در فضای منزل خود جا دهید. اما این گیاهان به خصوص کاکتوس‌ها از جدیدترین سبک‌ها و مدل‌های طراحی داخلی هستند. جالب است بدانید که طبق آمار استفاده از کاکتوس در فضا‌های منزل طی سال گذشته ۲۳۵ درصد افزایش پیدا کرده است و به نظر نمی‌رسد که به این زودی‌ها شاهد از مد افتادن آن‌ها باشیم. پس اگر می‌خواهید خانه خود را سرسبز و جذاب و به روز طراحی کنید حتما برای کاکتوس‌های مختلف در آن فضایی در نظر بگیرید.

 

حتی اگر به کاکتوس واقعی دسترسی ندارید می‌توانید از کاکتوس‌های مصنوعی و حتی اشیای تزئینی به شکل گیاهان سبز و کاکتوس برای زیباتر کردن فضای منزل خود بهره ببرید. اما این ترند تنها به کاکتوس محدود نیست، باغچه‌های خانگی یا گلخانه‌های داخل پاسیو هم این روز‌ها بسیار محبوب شده‌اند و طبق آمار استفاده از آن‌ها طی سال گذشته چهار برابر شده است. پس اگر به حیاط دسترسی ندارید می‌توانید در گوشه‌ای از منزل خود یک باغ کوچک بسازید و از زیبایی و مزایای دیگر آن بهره‌مند شوید.

 


سطوح نقش برجسته از جدیدترین مدل‌های طراحی داخلی

 

جدیدترین مدل‌های طراحی داخلی که در سال ۲۰۱۹ محبوب خواهند بود

 

سطوح نقش برجسته از گذشته جایگاه خاصی در طراحی داخلی داشته‌اند، همه شما شیشه‌های مشجر چند دهه قبل را به خاطر می‌آورید و حتما کاشیکاری‌های نقش برجسته را در خانه‌های قدیمی و امروزی مشاهده کرده‌اید. این سبک هرگز به طور کامل فراموش نشده است، اما در سال ۲۰۱۹ بازگشت مجددی به دنیا طراحی داشته است. اگر به تصاویر محبوب پینترست در شاخه طراحی داخلی توجه کنید خواهید دید که سطوح نقش برجسته در اشکال مختلف این روز‌ها بار‌ها و بار‌ها پین شده‌اند و بسیار پرطرفدار هستند. آمار‌ها نشان می‌دهد که استفاده از این سطوح و طرح‌ها طی سال گذشته بیش از شش برابر افزایش پیدا کرده است. این سطوح می‌توانند براق، شیشه‌ای، فلزی، کهنه کاری و … باشند و با طرح و نقش خاص خود جلوه‌ای متفاوت به بخش‌های مختلف منزل بدهند.

 


استفاده از طرح‌های هندسی در سطوح مختلف

جدیدترین مدل‌های طراحی داخلی که در سال ۲۰۱۹ محبوب خواهند بود

 

در مقالات قبلی مجله قرمز عنوان شد که سبک نقاشی منزل با طرح‌ها و اشکال هندسی نامنظم برای سال ۲۰۱۹ محبوب خواهد بود، اما این سبک تنها محدود به نقاشی منزل نیست بلکه شما می‌توانید در همه سطوح و حتی منسوجات نیز از طرح فرم‌های هندسی استفاده کنید. در صورتی که رنگ غالب فضای منزل شما رنگ‌های تیره و خنثی است این سطوح هندسی را در رنگ‌های متنوع انتخاب کنید. رومیزی‌ها، روتختی‌ها و هر سطحی می‌تواند شامل این سبک باشد به شرطی که رنگ و طرح آن با سلیقه کافی انتخاب شده باشد. طبق آمار منتشر شده، استفاده از این طرح‌های هندسی در دیوارها، منسوجات و سطوح مختلف منزل بیش از سه برابر افزایش پیدا کرده است و این روش و سبک می‌تواند بهترین روش برای به روز کردن و جذاب کردن فضای منزل شما باشد.


رنگ کردن سرامیک‌ها و کاشی‌های قدیمی منزل

 

جدیدترین مدل‌های طراحی داخلی که در سال ۲۰۱۹ محبوب خواهند بود

 

اگر از کاشی‌ها و سرامیک‌های قدیمی منزل خود خسته شده‌اید آن‌ها را کنار نگذارید، چون جدا کردن کاشی‌های قدیمی و نصب کاشی‌های جدید نه تنها هزینه‌های زیادی را به شما تحمیل می‌کند بلکه زندگی شما را برای چند روز مختل خواهد کرد. اگر می‌خواهید خانه خود را به روز کنید و از ظر این کاشی‌ها و سرامیک‌های قدیمی و تکراری خلاص شوید آن‌ها را نقاشی کنید. این سبک یکی از جدیدترین مدل‌های طراحی داخلی است و انجام آن طبق آمار طی سال گذشته بیش از ۱۳ برابر افزایش داشته است. در این مورد شما می‌توانید سراغ نقاشان ساختمانی بروید و یا خودتان دست به قلمو شوید و خلاقیت خود را با نقاشی کردن طرح‌های جذاب و جالب به نمایش بگذارید. البته سادگی همیشه در اولویت است و هرگز هم از مد نخواهد افتاد.

 


محبوبیت مجدد کاغذ دیواری به جای نقاشی دیوار‌ها

 

جدیدترین مدل‌های طراحی داخلی که در سال ۲۰۱۹ محبوب خواهند بود

 

مدتی بود که گفته می‌شد کاغذ دیواری از مد افتاده است و اگر می‌خواهید خانه به روزتری داشته باشید بهتر است سراغ نقاشی ساختمان بروید. اما این دوره به سر آمده و کاغذدیواری‌ها مجددا محبوب شده‌اند. پس اگر هنوز برای نقاشی منزل خود اقدام نکرده‌اید می‌توانید سراغ جدیدترین مدل‌های کاغذدیواری بروید. در میان سبک‌ها و مدل‌های مختلف کاغذدیواری، کاغذ دیواری‌های بلوکی ساده که بدون طرح بودند تقریبا فراموش شده‌اند و اگر می‌خواهید خانه خود را به روز طراحی کنید بهتر است سراغ مدل‌های طرح‌دار و لوکس بروید که به خودی خود زیبایی و شکوه خاصی به دیوار‌های منزل می‌دهند. هرچه طرحی که انتخاب می‌کنید رنگارنگ‌تر و جسورانه‌تر باشد فضای منزل شما نیز شیک‌تر و به روزتر خواهد شد.


استفاده نکردن از مواد و محصولات شیمیایی و توجه به محیط زیست

 

جدیدترین مدل‌های طراحی داخلی که در سال ۲۰۱۹ محبوب خواهند بود

 

همان طور که گفتیم جدیدترین مدل‌های طراحی داخلی از فلسفه‌های غالب در دنیای طراحی نشات می‌گیرند. امروزه محیط زیست یکی از موضوعات مورد توجه در جهان است که طراحان هم نگاه ویژه‌ای به آن دارند و به خصوص در طراحی محیط‌های داخلی و خارجی آن را مد نظر قرار می‌دهند. پس اگر شما هم می‌خواهید از این روند عقب نمانید بهتر است به حفظ محیط زیست در طراحی خانه خود توجه کنید مثلا از مواد سمی و مضری که به محیط زیست آسیب می‌زنند یا قابل تجزیه در خاک نیستند استفاده نکنید، به بهینه سازی مصرف انرژی هم توجه داشته باشید و از چیز‌هایی که باعث هدررفت منابع مواد و انرژی می‌شوند اجتناب کنید.

 

 

 

 

مجله قرمز

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/109637