کد خبر: 109593 ، سرويس: روی خط مدیر مسئول
تاريخ انتشار: 13 اسفند 1397 - 16:25
روی خط مدیر مسئول؛
روز برازجان، از شورای سوم تا پنجم/ امسال بهتر از پارسال

اتحاد خبر - اکبر صابری: معتقدم همین که امسال برنامه ها بهتر از سال گذشته برگزار شده باید سپاسگزار دست اندرکاران این رویداد باشیم و زحماتشان را قدر بدانیم. می توانیم هر سال برنامه ها را بهتر و هدفمندتر برگزار کنیم و این مهم نیاز به همدلی و همفکری بیشتر همه دلسوزان و صاحب نظران شهر برازجان دارد. هر سال در مراسم اختتامیه روز برازجان چهره ماندگار ...

اکبر صابری:*


مرداد 1391 من در یادداشتی که در اتحاد جنوب همان موقع چاپ شد به شورای سوم شهر برازجان پیشنهاد روز برازجان را دادم. پس از آن در جلسه شورای شهر حضور پیدا کردم و دلایل و جزییات این پیشنهاد را تشریح کردم که کلیات آن در همان دور شورا تصویب شد. اما روی روز آن به جمع بندی نرسیدند.

 در شورای چهارم بحث روز برازجان پیگیری شد و نهایتا پیشنهاد دوست ارجمندم جناب هادی کفاش عضو شورای وقت برازجان برای 12 اسفند روز برازجان به تصویب رسید. اما چون اقلیت شورای چهارم مخالف بودند عملا در این روز برنامه خاصی اجرا نشد.


تا اینکه شورای پنجم آغاز به کار کرد و اعضای شورای جدید به روز برازجان عنایت بیشتری معمول داشته و سال 96 برنامه هایی هرچند مختصر برگزار گردید.

روز برازجان در سال 97 بهتر و مفصل تر برگزار شد. برای این مهم همه اعضای شورای شهر و شهرداری همت کردند ولی رییس کمیسون فرهنگی شورا خانم حسینی زحمات بیشتری متقبل شدند که جای تقدیر دارد.

 

برخی دوستان، برنامه های روز برازجان را با روز بوشهر مقایسه می کنند و از اینکه روز بوشهر با برنامه ریزی و کیفیت بهتری اجرا شده به دست اندرکاران روز برازجان خرده می گیرند و بعضا انتقادهای تندی را مطرح می کنند.

باید عنایت داشت که روز بوشهر بیش از یک دهه است که هر سال برگزار می شود. بودجه بیشتری نسبت به برازجان در اختیار دارند و علاوه بر آن من معتقدم همین که امسال برنامه ها در طول یکهفته و بهتر از سال گذشته برگزار شده باید سپاسگزار دست اندرکاران این رویداد باشیم و زحماتشان را قدر بدانیم.

 

نکته ای که فکر و ذهن من را مشغول کرده اینکه چرا حضور مسئولان در برنامه های روز برازجان کمرنگ بود؟! آیا این روز که منتخب نمایندگان مردم در شورای شهر بوده را به رسمیت نمی شناسند یا اساساً با روزی بنام برازجان مشکل دارند.

به هر حال امیدوارم مسئولین ارشد شهرستان مثل فرماندار یا سرپرست فرمانداری، امام جمعه، نماینده مجلس و... در سال آینده بیشتر کنار مردم و شورای شهر برای برگزاری برنامه های روز برازجان باشند.

 

به هر حال می توانیم هر سال برنامه ها را بهتر و هدفمندتر برگزار کنیم و این مهم نیاز به همدلی و همفکری بیشتر همه دلسوزان و صاحب نظران شهر برازجان دارد.

پیشنهاد می کنم:

1. برای سال بعد برنامه های هفته فرهنگی سایر شهرها و مناطق و از جمله مرکز استان خودمان بوشهر را مورد توجه و بررسی قرار دهیم و برنامه های خوب و مفید آنها را در سال بعد برازجان نیز انجام دهیم. 

 

2. کارگروهی تشکیل شود که مرد یا زن سال در رشته های مختلف ورزشی، هنری، روزنامه نگاری، ادبی و... حتی خدمتگذارترین رییس و مدیر ادارات شهرستان و... انتخاب و در مراسم روز برازجان تقدیر شوند.


3. هر سال در مراسم اختتامیه روز برازجان چهره ماندگار شهر یا شهرستان انتخاب و تجلیل شود.


4. این روز را بهانه کنیم و همه نخبگان شهر را از اقصی نقاط کشور و حتی جهان دعوت و گرد هم جمع نماییم تا ضمن تجدید دیدار و تقدیر و تجلیل از مفاخر شهر، مشکلات زادگاه خود را بررسی و برای پیشرفت و توسعه آن چاره اندیشی کنند . 

 

5. کمیسیون فرهنگی شورا از دو سه ماه قبل از 12 اسفند طی فراخوانی سمن ها، هنرمندان و صاحب نظران شهر را به کمک بطلبد و از توان آنها برای اجرای بهتر برنامه ها استفاده بیشتری ببرد.

 

در پایان با همه نقدها و نقص هایی که در برنامه های روز برازجان امسال وجود داشت؛ باید به دست اندرکاران هفته برازجان خسته نباشید و خداقوت گفت. همچنان که برنامه های امسال بهتر از سال گذشته بود امیدوارم سال آینده برنامه ها منظم تر و با کیفیت تر از امسال برگزار شود.

 

*مدیر مسئول و سردبیر هفته نامه اتحاد جنوب

و پایگاه خبری تحلیلی اتحاد خبر

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/109593