کد خبر: 10952 ، سرويس: جامعه
تاريخ انتشار: 11 فروردين 1392 - 20:51
"شیرمرد" روستایی در استان بوشهر که هنوز با چراغ فانوس روشن می شود!

بخشدار مركزی تنگستان گفت: تشكیل فوق العاده شورای اداری این شهرستان برای رفع محرومیت ومشكلات روستای شیرمرد ضروری است.

علیرضا بادره روز یكشنبه در جریان بازدید از روستای شیر مرد افزود: با گذشت سه دهه از پیروزی انقلاب اسلامی اما این روستا از امكانات اولیه شامل آب ، راه مناسب، برق، فضای آموزشی، مسكونی ونیازمندی ها محروم است.

بخشدار مركزی تنگستان گفت: تشكیل فوق العاده شورای اداری این شهرستان برای رفع محرومیت ومشكلات روستای شیرمرد ضروری است.

به گزارش ایرنا علیرضا بادره روز یكشنبه در جریان بازدید از روستای شیر مرد افزود: با گذشت سه دهه از پیروزی انقلاب اسلامی اما این روستا از امكانات اولیه شامل آب ، راه مناسب، برق، فضای آموزشی، مسكونی ونیازمندی ها محروم است.

وی با اشاره به حل مسائل مشكلات روستای كالو، شاه پسرمرد وچاه مبارك در دیگر مناطق استان بوشهر یادآورشد:تا پایان برنامه پنجم توسعه تمام مطالبات مردم این روستا باید برطرف شود.

بادره ادامه داد: به رغم بازدید های متوالی مسئولان در گذشته از این روستای كوهستانی هیچ كدام از مشكلات روستا بر طرف نشده است.

بخشدار تنگستان افزود: تنها روشنایی این روستا در شب چراغ فانوس است وبرق خورشییدی این روستای نیزانجام نشده است.

وی ادامه داد: تمام خانه های این روستا از خشت وگل ساخته شده كه باید با سازی منازل مسكونی آن در اولویت قرار گیرد.

بادره تصریح كرد: در سال های گذشته جمعیت این روستا 50 خانواربود وهم اكنون به 13 خانوار و50 نفر رسیده وشغل مردم این روستا نیز دامداری است.

بخشدار تنگستان گفت:امامزاده زكریا از فرزندان امام رئوف امام رضا ع در این روستا همه ساله میزبان مردم منطقه وگردشگران است.

وی ادامه داد: تاكنون یك مخزن آب توسط آبفای روستایی در این روستا احداث شده است.

بخشدار مركزی تنگستان گفت:دولتمردان باید زمینه ای فراهم كنند تا مهاجرت از روستاها به شهرها تغییر كند و زمینه ماندگاری در روستاها بیشتر شود.

بادره افزود: باتوجه به اینكه اهتمام دولت نهم زدودن غبار محرومیت وسرعت بخشی در آبادانی مناطق محروم دراستای تحقق برنامه محوری عدالت اجتماعی است شایسته است این برنامه های در روستای شیرمرد نیز عملیاتی شود./ح

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/10952