امروز: جمعه 31 فروردين 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 10 فروردين 1392 - 11:04
نماینده مردم دشتستان با مردم روستاهای لرده، جمغاری، ناخا، باغ تاج، انارستان و سوک در منطقه کوهستانی گیسکان دیدار کرده ومشکلات آنها را بررسی کرد.به گزارش روابط عمومی دفترنماینده مردم شریف دشتستان درمجلس شورای اسلامی، روز گذشته حجت الاسلام والمسلمین موسوی نژاد از روستاهای منطقه کوهستانی کیسگان سرکشی ...

نماینده مردم دشتستان با مردم روستاهای لرده، جمغاری، ناخا، باغ تاج، انارستان و سوک در منطقه کوهستانی گیسکان دیدار کرده ومشکلات آنها را بررسی کرد.

به گزارش روابط عمومی دفترنماینده مردم شریف دشتستان درمجلس شورای اسلامی، روز گذشته حجت الاسلام والمسلمین موسوی نژاد از روستاهای منطقه کوهستانی کیسگان سرکشی کرده وبامردم آن نشست هایی برگزار کرد.

روستاهای لرده، جمغاری، ناخا، باغ تاج، انارستان وسوک در مناطق صعب العبوری از بخش ارم شهرستان دشتستان قرار دارند که شغل ساکنین آنها کشاورزی ودامداری است.

حسین هاشم زاده بخشدار ارم و مسئولینی از ادارات جهادکشاورزی، راه وشهرسازی، منابع طبیعی، برق، آب وفاضلاب روستایی و امورعشایر شهرستان در این سفر یک روزه جهت بررسی، پیگیری و رفع مشکلات، نماینده دشتستان را همراهی کردند.

dsc_0001 [taklif_ax_640].jpg

dsc_0239 [taklif_ax_640].jpg

منازل شخصی ومزارع کشاورزی در این روستاها بافاصله از هم قرار داشته و جمعیت اکثر آنها به حدنصاب تشکیل شورای اسلامی و استقرار دهیاری نرسیده است.

در هر روستا نشست هایی با مردم، معتمدین محلی و اعضای شورای اسلامی برگزار شد که پیگیری های قبلی را تشریح و درخواست های خود را مطرح کردند. مسئولین مرتبط با هرموضوع نیز به ارائه توضیحات و راهکارهای موجود پرداختند.

مردم روستای لرده وجمغاری از عدم توجه جدی مسئولین به این منطقه گلایه داشتند. آنها روستای لرده وکوههای اطراف را باتوجه به مستندات موجود دارای پیشینه تاریخی وباستانی زیادی توصیف کرده و شغل ساکنین آنرا کشاورزی ودامداری بیان کردند.

مردم روستاهای باغتاج وانارستان از خدمات وحضور سایر مسئولین درمنطقه قدردانی کرده وابراز داشتند نتیجه مطلوبی از اقدامات و پیگیری های قبلی بدست نیامده است.

مشکلات راه، آب، برق ومالکیت زمین ها از عمده ترین موارد مطرح شده از سوی اهالی این روستاها بود.

مردم روستای انارستان نیز درخواست هایی نظیر احداث سد و موانع برای جلوگیری از هدررفت آب، احداث پل و آب نما و آب انبار، زیرسازی راه ها، تامین دستگاههای تسویه آب خورشیدی و تعمیر وتجهیز دستگاههای تولید برق خورشیدی را داشتند.

dsc_0003 [taklif_ax_640].jpg

dsc_0008 [taklif_ax_640].jpg

رئیس شورای اسلامی روستای باغ تاج در نشستی باحضور نماینده دشتستان، مسئولین شهرستانی، بخشدار ارم و مردم روستاهای همجوارگفت: روستای باغ تاج بزرگترین روستای منطقه گیسکان ودارای 90 خانوار می باشد و نیاز به توجه جدی وتلاش مضاعف از سوی مسئولین دارد.

عنایتی ادامه داد: از ابتدای انقلاب تاکنون مسئولین زیادی از این مناطق بازدید کرده اند ولی تاکنون انتظارات اولیه مردم برآورده نشده است و امیدواریم باپشتکار،تلاش وتوانی که از حجت الاسلام موسوی نژاد سراغ داریم بزودی شاهد مرتفع شدن مشکلات ونیازهای اولیه مردم روستا باشیم.

وی از اقدامات وپیگیری های سایر مسئولین قدردانی کرده واظهارداشت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمات خوبی هم  انجام گرفته است بعنوان مثال قبل از انقلاب این منطقه بن بست بوده ولی اکنون دارای راه دسترسی از سه جهت می باشد. البته تردد به سختی صورت گرفته ودرشرایط بارندگی امکان عبور ومرور وجود ندارد.

این مسئول محلی به وجود شرکت های نفتی مجاورت روستا و احداث راه های خاکی و جاده روکش قیر توسط آنها اشاره کرد واذعان داشت: با توجه به حضور نماینده دشتستان درکمیسیون انرژی درخواست اخذ اعتبارات وامکانات از طریق وزارت نفت را داشته و امیدواریم با رایزنی نماینده محترم شاهد حضور مسئولین و وزیر نفت در منطقه باشیم.

رئیس شورای اسلامی باغ تاج گفت: تقاضای اصلی ما توجه به بحث راهسازی و دامداری است. دربحث آب نیز مشکلات فراوانی وجوددارد که پیش از این پیگیری هایی انجام داده ایم. هیچگونه برق رسانی به روستا صورت نگرفته، ساماندهی باغات وکاشت مرکبات باید بابرنامه ریزی وکارشناسی صحیح اجرا شود تا به نتیجه مطلوبی برسیم.

dsc_0059 [taklif_ax_640].jpg

dsc_0013 [taklif_ax_640].jpg

مصدق یکی دیگری از معتمدین محلی نیز از حضور نماینده دشتستان وسایر مسئولین همراه قدردانی کرده و گفت: جوانان این روستاها زمین هاو مزارع نیاکان خود را رها نکرده و مانند مرزهای کشور اسلامی از آن حفاظت می کنند.

وی تاکید کرد: خدمت به مردم محروم ومستضعف اجر والایی دارد و امیدواریم برای شکوفایی استعدادهای جوانان ما تلاش های بیشتری صورت بگیرد.

آقای تاج نیز اظهارداشت: مردم روستای باغ تاج وروستاهای همجوار مردمی وفادار به انقلاب واسلام هستند و پرورش تعداد زیادی رزمنده، ایثارگر، معلم و تقدیم شهیدان مصدق، احمدی وامیری نمونه ای از آن است.

ساکن روستای باغ تاج افزود: دامداران زیادی در این روستاها زندگی می کنند که تامین کننده بخش عمده ای از فرآورده های دامی شهرستان هستند واگر به نیازها وشغل آنها رسیدگی نشود به سمت شهر مهاجرت کرده که بدلیل نداشتن تخصص به مصرف کننده هایی در شهر تبدیل می شوند.

dsc_0077 [taklif_ax_640].jpg

dsc_0052 [taklif_ax_640].jpg

بخشدار ارم نیز در این دیدار گفت: از حسن توجه نماینده محترم دشتستان درمجلس به مناطق روستایی ومحروم تشکر کرده وامیدواریم تلاش های ایشان ثمر بخش واقع شود.

حسین هاشم زاده  افزود: حضور نماینده مجلس وسایرمسئولین در روستاهای دورافتاده  از برکات نظام مقدس اسلامی است که برای رفع مشکلات محرومین وروستاییان راههای سخت را در روز تعطیل طی می کنند.

وی مساله راه را مهمترین مشکل مردم روستاهای لرده تا سوک دانست وگفت: راهی که اینجا وجود دارد توسط شرکت های نفتی احداث شده که حدود نیمی از آن قیر پاشی شده است ولی سایر قسمت های آن نیاز به تسطیح، تعریض، پل و آب نما هایی دارد.

این مقام مسئول اضافه کرد: احداث جاده فعلی با استفاده از اعتبارات استانی و تملک دارایی شهرستانی مقدور نبوده و نیاز به گرفتن کد و تخصیص بودجه از طریق اعتبارات ملی دارد که درخواست پیگیری آن از طریق وزارت خانه ها را از نماینده مجلس داریم.

dsc_0090 [taklif_ax_640].jpg

dsc_0107 [taklif_ax_640].jpg

هاشم زاده با اشاره به اینکه پس از مرمت سطحی این راه بسیاری از افراد وخانواده ها مهاجرت معکوس کرده واز شهر به روستاهای خود برگشته اند تاکید کرد: باید همت و اراده ای قوی بوجود بیاید تا ازطریق مرکز کشور اعتباراتی  برای احداث جاده درنظرگرفته شود که اگر راه درست شود بسیاری از مشکلات حل خواهدشد.

بخشدار ارم اذعان داشت: با استفاده از یکدستگاه کامیون سیار تانکر آب می توان آب شرب اهالی این روستاها را تامین کرد که البته بدلیل مشکلات جاده این کار باسختی و استهلاک فراوان انجام خواهد شد؛ آب انبارهای نیز باید ساخته شود تا آب را ذخیره کند.

dsc_0091 [taklif_ax_640].jpg

dsc_0161 [taklif_ax_640].jpg

وی از نماینده مردم دشتستان خواست تا پیگیری های لازم جهت خرید تانکر و جذب اعتبارات برای احداث آب انبار و دستگاههای تولید برق خورشیدی را انجام دهد.

نماینده مردم دشتستان درمجلس شورای اسلامی در این دیدارها اظهار داشت: باعث افتخاراست که بتوانیم خدمتی به مردم نجیب وخونگرم این منطقه داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی نژاد افزود: مرتبا به مسئولین می گوییم که در مواجهه با روستاییان دست های خود را بالا گرفته وتا می توانید کارهارا تسهیل کرده و قانون را به نفع محرومین ومستضعفین تفسیرکنید.

این مقام مسئول روستاییان وعشایر را قشری زحمتکش وتولید کننده عنوان کرد وگفت: همه مسئولان باید با همکاری وهمفکری یکدیگر برای رفع مشکلات مردم تلاش کرده و به هر نحوی بتوانند امکانات اولیه ای مثل آب و راه که حداقل احتیاجات زندگی هرشخصی است را تامین کنند.

dsc_0169 [taklif_ax_640].jpg

dsc_0227 [taklif_ax_640].jpg

وی تاکید کرد: ما هم درکنار سایر مسئولین سخت کوش هستیم و آنچه درتوان داریم برای رفع مشکلات مردم بانجانت تلاش خواهیم کرد.

سیدمهدی موسوی نژاد اذعان داشت: آثار باستانی وگردشگری فراوانی در این کوهستان ها وجود دارد که مغفول مانده و باید مورد توجه مسئولان میراث فرهنگی وگردشگری قرار بگیرد تا موجب رونق ومعرفی بیشتر منطقه شود.

نماینده مردم دشتستان درمجلس بیان داشت: مشکلات و کمبودهای بودجه ای بدلیل تحریم ها و برخی ناکارآمدی ها وجوددارد ولی این دلیلی نمی شود که کم کاری صورت گرفته و مشکلات عشایر و روستاییان فراموش شود.

موسوی نژاد قول داد با وزرای مربوطه نشست هایی براگزار کند و در مرکز کشور پیگیر موضوعات مطرح شده باشد.

پس از بحث و بررسی هر موضوع ودرخواست، مسئولین شهرستانی نیز بخشی از کارها را برعهده گرفته وقول دادند با استفاده از امکانات موجود فعالیت هایی را در روزهای آینده آغاز کنند.

dsc_0197 [taklif_ax_640].jpg

dsc_0207 [taklif_ax_640].jpg

dsc_0153 [taklif_ax_640].jpg

 



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1392/08/13 - 14:10
0
0
نفر سمت چپ تصویر دوم از بالا که نیمرخ رو به نماینده محترم با دست اشاره به پنجره ای دارد چندان موجه و دلسوز اهالی به نظر نمیرسد
1392/05/10 - 09:52
0
0
یا سلام خدمت غیور مردانکوه گیسکان...
بر حماسه های تلخو شیرین جمغاری و لرده و باغ تاج...
سلام بر ریش سفیدان(ره) گیسکان...
سلام بر امامزاده امام جعفر(ع)...
سلام بر امامزاده آقا منصور گیسکان...
سلام بر امامزاده ابوذ(ع)...
سلام بر نیاکان و اجداد پاکم در کوه گیسکان...
سلام بر پاکی روزگاران دیرین اجداد ما...
سلام برمردانگی و غیرت مردان سخت کوش ما...
سلام بر جمغاری دیار و ارامستان اجدادما...

سلام بر لرده ی با صفاودلنشین ما...
سلام بر باغ تاج و گلهای ناز و با صفاش..
ودرود بر جوانان و قشر امروز که ای کاش و صد ای کاش کمی قدر شناس و رهرو نیاکان ما بودند...کمی با صداقتتر و کم توقع تر....مادیات جای خیلی چیزها رو پر کرد و رفت....حق نگهدارتان باد...
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست
  • 🎥ویدیو/طبیعت بکر و زیبای روستای خیرک دشتستان
  • تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ ركورد در تولید و صادرات
  • پیاده روی یا دویدن، کدام برای لاغری و کاهش وزن بهتر است؟
  • ۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)
  • نشست هماهنگی برگزاری آئین شب شعر ویژه نکوداشت شهید محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • دست آویزی برای دومین سالکوچ هدهد خبررسان علی پیرمرادی
  • نتا S واگن ؛ یکی از زیباترین خودروهای چینی به بازار می آید (+تصاویر)
  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • پیشرفت ۶۳ درصدی قطعه اول بزرگ‌راه دالکی به کنارتخته
  • با این تکنیک به نق زدن و اصرار کردن بچه ها پایان دهید
  • آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • بازتاب حمله ایران در رسانه‌های خارجی: اسراییل زیر آتش
  • در بین رفقایم به تعصب دشتستانی مشهورم/ خودم را مسلمان تکنوکرات می دانم
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • دکتر مهدی یوسفی در یک نگاه
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مسؤولان نگاه بازتری داشته باشند/ جذابترین قسمت کار ما لحظه ای است که درد بیماران آرام می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • آئین استقبال از مسافرین و مهمانان نوروزی در شهر دالکی / تصاویر
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • دکتر یوسفی با حافظه مثال زدنی
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 3 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: اسماعیل حدود 5 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...
  • .: سعید حدود 5 روز قبل گفت: آقای امید دریسی پیش ...
  • .: یونس حدود 6 روز قبل گفت: سلام و درود به ...
  • .: قاسم حدود 8 روز قبل گفت: خوبه لااقل یک نفر ...
  • .: تنگستان حدود 9 روز قبل گفت: چرا چنین مطالب سراسر ...
  • .: حسن جانباز حدود 10 روز قبل گفت: اصلا سفره ای نیست ...
  • .: محمد قاسمی حدود 12 روز قبل گفت: درود وسپاس بی کران ...
  • .: محمد حدود 13 روز قبل گفت: استاد احتمالا مقاوله به ...
  • .: محبی حدود 13 روز قبل گفت: فعلا که یک هیچ ...