کد خبر: 108966 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 29 بهمن 1397 - 19:58
نخستین جشنواره بازیهای بومی و محلی در آبپخش برگزار شد+ تصاویر اختصاصی

اتحاد خبر:نخستین جشنواره بازیهای بومی ، محلی و غذاهای سنتی و صنایع دستی با همت شهرداری آبپخش و با همکاری شرکت گویا پارس لیان و مراکز پیش دبستانی شهر آبپخش با حضور گسترده مردم برگزار شد.مشاور فرهنگی استاندار بوشهر در این مراسم اظهار داشت: اجرای برنامه های شاد و مفرح موجب افزایش امید به زندگی در جامعه می شود.اکبر صابری افزود...

اتحاد خبر:نخستین جشنواره بازیهای بومی ، محلی و غذاهای سنتی و صنایع دستی با همت شهرداری آبپخش و با همکاری شرکت گویا پارس لیان و مراکز پیش دبستانی شهر آبپخش با حضور گسترده مردم برگزار شد.
مشاور فرهنگی استاندار بوشهر در این مراسم اظهار داشت: اجرای برنامه های شاد و مفرح موجب افزایش امید به زندگی در جامعه می شود.
اکبر صابری افزود: تاکیدات مکرر دولت نیز در همین راستا، یعنی اهتمام به طرح های نشاط اجتماعی بوده است.

 

صابری با اشاره به تلاشهای شهردار آبپخش در زمینه اجرای برنامه های فرهنگی و نشاط اجتماعی ابراز داشت: خوشبختانه خانم مهندس صمصامی علاوه بر توفیق در اجرای طرح های عمران شهری، اهتمام خوبی به برنامه های فرهنگی دارد که جای تقدیر دارد.
مشاور فرهنگی استاندار بوشهر با اشاره به پتانسیل های شهر آبپخش خاطرنشان کرد: شهر آبپخش پتانسیل های خوبی در زمینه های مختلف دارد و در بسیاری از موارد از اولین ها بوده است.
وی افزود: شهردار آبپخش نیز اولین بانوی شهردار استان بوشهر است که توانسته با تلاش فراوان در امورات فرهنگی و عمرانی موفق باشد.


شهردار آبپخش نیز در این مراسم اظهار داشت:شادی و نشاط اجتماعی و حضور آن در یک جامعه ، از نشانه‌های یک جامعه سالم است.
اعظم صمصامی افزود: وقتی نشاط و شادی از یک جامعه رخت بربندد، جامعه دچار بروز عواملی مانند افسردگی، انفعال، انحرافات مختلف فردی و جمعی و فرهنگی و .... می‌شود.
شهردار آبپخش تصریح کرد:عدم وجود نشاط اجتماعی در میان جوانان، افسردگی و سرخوردگی را به همراه دارد.
 صمصامی ابراز داشت:برای شاد بودن باید فاکتور امید به زندگی را افزایش داد، چون امید به زندگی و شاد بودن باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد ، خودکشی و... می‌شود



شهردار آبپخش بیان داشت:نشاط اجتماعی، اثرات و آثاری چند بر زندگی شهروندان و جامعه دارد که تعلق اجتماعی، همبستگی اجتماعی، مسئولیت‌پذیری اجتماعی، وفاق اجتماعی، ارتقاء شاخص‌های سلامت روانی و اجتماعی، افزایش رضایت از زندگی یا رضایت شغلی و ... ، پویایی اجتماعی، کاهش هزینه‌های مردم، افزایش امید در جامعه، زندگی متعادل و با ثبات، ارتقاء کیفیت زندگی، افزایش خلاقیت و نوآوری، کاهش آسیب‌های اجتماعی(خصوصاً در جوانان) و ...... از جمله آن است.

وی خاطرنشان کرد:از بدو روی کار آمدنم،تلاش کردم اقدامات و برنامه های شهرداری با هدف افزایش نشاط اجتماعی انجام شود و خوشحالم که با همت و تلاش نیروهای خدوم و زحمتکش شهرداری،اقدامات خوبی در این راستا داشته باشیم.
وی تصریح کرد:شادی و شور و نشاط حق مردم است و وظیفه هر دستگاه و نهادی است که در راستای شاد کردن مردم گام بردارند.
شهردار آبپخش با اشاره به اقدامان خود در راستای نشاط اجتماعی ابراز داشت:توسعه مبلمان شهری،نورپردازی گسترده در سطح شهر،افتتاح بزرگترین تلویزیون شهری شمال استان در آب پخش،اجرای برنامه های شاد و مفرح بمناسبت های مختلف،حمایت گسترده از گروه های مختلف فرهنگی و هنری در اجرای برنامه های شادی آفرین برای مردم،اهتمام به توسعه زیرساختاهای سنتی و احیای ارزش های بومی از جمله اقداماتی بوده که برای افزایش نشاط اجتماعی در آب پخش انجام شده است.

 

صمصامی بیان داشت:این نوید را به شهروندان عزیز می دهم که تا روزی که سکاندار شهرداری آب پخش باشم در راستای شادی و نشاط مردم با جدیت حرکت خواهم کرد.
شهردار آبپخش ابراز داشت:بازیهای بومی و محلی،عذاهای سنتی و صنایع دستی یک نوستالژی بسیار تاثیرگذار برای افراد مختلف است.
مهندس صمصامی تصریح کرد:احیای ارزش های بومی و آئین های محلی از مهمترین راه های بسط و گسترش فرهنگ یک منطقه و دیار است که امروز شاهد برگزاری این مراسم باارزش توسط شهرداری و مراکز پیش دبستانی شهر هستیم و
جا دارد از اسپانسر مالی این برنامه جناب مهندس بهزاد بویری بخاطر پشتیبانی و همکاری صمیمانه با مجموعه شهرداری تشکر نمایم.
و در آخر باز می گویم:شاد کردن شهروندان نجیب آب پخشی،از اولویت های مهم من است و با جدیت آن را ادامه خواهم داد.









































































































لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/108966