کد خبر: 108944 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 29 بهمن 1397 - 10:20
نگرخواهی اتحاد خبر در خصوص عملکرد ارسلان زارع فرماندار سابق دشتستان (3)
فرماندار نقدپذیر/ عملکرد ضعیف در حوزه عمرانی، آب و مسکن مهر

اتحادخبر- محسن صدیق: بسیاری بر این باورند که فرماندار انسانی خوش مشرب، خنده رو، خوش اخلاق و شیک پوش میباشد.  آیا موارد فوق دال بر موفقیت و کاردانی است؟. معضل آب و  مسکن مهر یک مشکل اساسی در دولت فعلی میباشد و مختص یک شهر خاص نیست اما علی رغم شرایط موجود در بسیاری از شهرهای کشور مسکن مهر به سرانجام رسید...

محسن صدیق:

قبل از نگارش چند نکته ، برای دکتر ارسلان زارع در منصب جدید آرزوی سلامتی و سربلندی دارم.

نقاط مثبت :

- حضور و حمایت از مراسمات و مناسبتهای فرهنگی، اجتماعی ورزشی...

- تعامل با کنشگران و فعالان مدنی و اجتماعی

- تحمل بسیار خوب در باب نقدپذیری

نقاط منفی :

بسیاری بر این باورند که فرماندار انسانی خوش مشرب ، خنده رو ، خوش اخلاق و شیک پوش میباشد.  آیا موارد فوق دال بر موفقیت و کاردانی است؟ آیا تکیه بر ویژگی های طبیعی و ذاتی فردی به معنای کاردانی و رضایت شهروندی میباشد؟ چنین کاریزمایی میتواند عاملی باشد جهت نحوه مؤثر در ارتباط ،  اما بدون شک کافی نمی باشد و ملاک و معیار یک مدیر موفق نیست.


عده زیادی از فعالان مدنی بر این باورند که ایشان با اصحاب رسانه ، فعالان مدنی ، خبرنگاران... و مطالبه گران اجتماعی ارتباط خوبی برقرار نموده و این امر صرفا در دوران تصدی دکتر زارع رقم خورده ، در صورتی که چنین فضایی صرفا به دلیل قدرت شبکه های اجتماعی در سالهای اخیر بوده است و کما اینکه مختص شهر برازجان به تنهایی نمی باشد.


سبک مدیریتی به شیوه کدخدا منشنانه اگر از سویی توانسته فضایی نسبتا آرام ایجاد نماید. هر چند بسیاری از انتصابات و نحوه برگزاری انتخابات حواشی وجود داشته است. از سویی دیگر و غافل از اینکه بسیاری از همین مطالبه گران و فعالان مدنی به جای مطالبه گری به بلندگوی خبری فرماندار تبدیل شده اند.


بدون شک در این دوره پنج ساله از حیطه جذب بودجه برای شهرستان در حوزه عمرانی میتوان به عنوان ضعیف ترین حوزه کاری و عملکرد فرماندار شهرستان دشتستان نام برد.


بعنوان مثال عموم شهروندان بر این اشراف دارند که معضل آب و  مسکن مهر یک مشکل اساسی در دولت فعلی میباشد و مختص یک شهر خاص نیست اما علی رغم شرایط موجود در بسیاری از شهرهای کشور مسکن مهر به سرانجام رسید.  البته در حوزه عمرانی و ضعف در این خصوص بسیار میتوان نوشت از ورودی های شهر برازجان گرفته تا دهکده گردشگری.....


در پایان ضمن قدردانی از روحیه نقدپذیری فرماندار پیشین امید است که فرماندار جدید ضمن تعامل و ارتباط حسنه با شهروندان و اصحاب رسانه وقت و انرژی خود را بیشتر صرف جذب بودجه های عمرانی شهر نماید و در اسرع وقت بطور جد پیگیر معضل مسکن مهر باشد که اکنون نزدیک به ده سال همچنان لاینحل مانده است.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/108944