کد خبر: 108882 ، سرويس: ورزش
تاريخ انتشار: 28 بهمن 1397 - 08:27
هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال کشور
پیروزی ارزشمند پارس جنوبی جم برابر نساجی مازنداران در زمین گل آلود/ ادامه ناکامی های جلالی درلیگ

اتحادخبر؛ پارس جنوبی جم در هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال موفق به شکست نساجی مازندران با نتیجه ۳ بر ۱ شد تا اولین پیروزی خود در نیم فصل دوم رقابت هارا دشت کند.پارس جنوبی جم بعد از دو باخت متوالی در پایان نیم‌فصل اول، در دو دیدار ابتدایی دور برگشت به دو تساوی رسید ولی آنها امروز هم در دقایق ابتدایی نمایش دفاعی داشتند...

اتحادخبر: پارس جنوبی جم در هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال موفق به شکست نساجی مازندران با نتیجه ۳ بر ۱ شد تا اولین پیروزی خود در نیم فصل دوم رقابت هارا دشت کند.



به گزارش "اتحاد خبر"، پارس جنوبی جم بعد از دو باخت متوالی در پایان نیم‌فصل اول، در دو دیدار ابتدایی دور برگشت به دو تساوی رسید ولی آنها امروز هم در دقایق ابتدایی نمایش دفاعی داشتند و بازی بیشتر در اختیار تیم نساجی بود، اما اخراج زودهنگام علی‌اصغر عاشوری در دقیقه 16 موجب شد تا روند مسابقه به سود جمی‌ها تغییر کند و شاگردان مهدی تارتار بعد از تساوی بدون گل در نیمه اول، در نهایت به برتری 3 بر یک دست یابند و موقتا به رده ششم جدول صعود کنند.

نساجی که در نیمه اول توانسته بود با وجود 10 نفره شدن برابر حملات پارس جنوبی مقاومت کند، در دقیقه 52 با گل به خودی گولسیانی که برای دومین بازی متوالی دروازه خودی را باز می‌کرد، عقب افتاد و همین مسئله روحیه نساج‌ها را پایین آورد تا تنها چهار دقیقه بعد گل دوم را با ضربه سر مجید علیاری دریافت کنند؛ گولسیانی در دقیقه 70 از روی پنالتی اختلاف را کمتر کرد ولی در دقایق تلف شده یک بار دیگر روی ضعف خط دفاعی نساجی این بار میرجوان موفق به گلزنی شد تا جمی‌ها به سه امتیاز ارزشمند برسند.



 
هفته هجدهم لیگ برتر؛ شنبه: 97/11/27 ؛ ساعت 15:30

استادیوم: تختی- جم/ تماشاگر: 350 نفر
داور: سید مهدی مرجان‌زاده؛ کمک‌ها: مهدی الوندی و مهدی شفیعی؛ داور چهارم: محمد هاشمی‌نسب/ کمک داوران اضافی: روح‌الله شریفی و عبدالنبی پورخلف؛ ناظر: سعید بطحایی.
 

پارس جنوبی جم
 
رحمان احمدی
حامد نورمحمدی
مجتبی لطفی
محمدمهدی عسگری(1+45- سعید آهنی)
شهرام گودرزی
میثم نقی‌زاده
حسین پورامینی
میرهادی میرجوان
کیوان امرایی(78- روح‌الله سیف‌اللهی)
مجید علیاری
ابراهیم صالحی(55- فرزاد حاتمی)

سرمربی: مهدی تارتار
 

نساجی مازندران
 
حامد لک
جورجی گولسیانی
لاشا توتادزه
فرشاد فرجی
حمیدرضا دیوسالار
احمد عبدالله‌زاده(80- سید محمد میری)
محمد آبشک
علی‌اصغر عاشوری
امید سینگ(54- آرفنگ دافه)
سجاد آشوری
رحمان جعفری(66- محمدمهدی نظری)

سرمربی: مجید جلالی
 
 
اخراج

علی‌اصغر عاشوری(16) از نساجی
 
 
شرح گل‌ها

پارس جنوبی 1 - نساجی صفر (دقیقه 52: گل به خودی جورجی گولسیانی): اشتباه عبدالله‌زاده در دفع توپ موجب شد تا ابراهیم صالحی به توپ برسد که پاس او و شوت مجید علیاری پس از برخورد به جورجی گولسیانی وارد دروازه نساجی شد تا این مدافع گرجستانی برای دومین بازی پیاپی گل به خودی بزند.

پارس جنوبی 2 - نساجی صفر (دقیقه 56: مجید علیاری): ارسال پای چپ فرزاد حاتمی را مجید علیاری روی اشتباه دیوسالار در دفع توپ، با ضربه سر زد که توپ بعد از برخورد به تیرک عمودی دروازه تبدیل به گل دوم پارس جنوبی شد.
 
پارس جنوبی 2 - نساجی1 (دقیقه 70: جورجی گولسیانی): پنالتی اعلام شده برای نساجی را گولسیانی برخلاف جهت رحمان احمدی که به سمت راست دروازه شیرجه زده بود، تبدیل به گل کرد.
 
پارس جنوبی 3 - نساجی 1 (دقیقه 2+90: میرهادی میرجوان): پاس پورامینی با مهار سینه و شوت پای چپ زمینی میرجوان بعد از برخورد به دستان لک تبدیل به گل سوم پارس جنوبی شد.
 
بهترین بازیکن

مجید علیاری، مهاجم جوان پارس جنوبی جم که مثل دو دیدار اخیر دور برگشت در ترکیب تیمش حضور داشت، بعد از ایجاد موقعیت‌های خطرناک در نیمه اول و شوت‌زنی به سمت دروازه نساجی، روی گل اول تیمش که با گل به خودی گولسیانی به ثمر رسید، تاثیرگذاری مستقیم داشت و در گل دوم نیز با ضربه سر دروازه را باز کرد تا نقش پُر رنگی در جریان برتری جمی‌ها ایفا کند.
 
اتفاق ویژه

نساجی مازندران که در 6 هفته اخیر دو پیروزی و چهار تساوی داشت و شکست‌ناپذیر بود، امروز در شرایطی مغلوب پارس جنوبی جم شد که اگر اخراج دقایق ابتدایی علی‌اصغر عاشوری، گل به خودی گولسیانی و زمین باتلاق گونه ورزشگاه تختی جم نبود، می‌توانست حداقل یک امتیاز بگیرد، اما در نهایت با شکست 3 بر یک این مسابقه را پشت سر گذاشت تا روند خوبی که طی کرده بود، پایان پیدا کند؛ از سوی دیگر پارس جنوبی توانست پس از پنج هفته دوباره رنگ برد ببیند و فاصله خود با تیم‌های بالای جدول را کمتر کند.
 
 
دقایق حساس
 
دقیقه 2: ضربه سر علی‌اصغر عاشوری روی ارسال سجاد آشوری در اختیار احمدی قرار گرفت.
دقیقه 8: شوت پای چپ عاشوری از پشت محوطه جریمه را احمدی در دو مرحله جمع کرد.
دقیقه 23: ارسال امرایی از روی کرنر و ضربه سر نورمحمدی را حامد لک در اختیار گرفت.
دقیقه 30: ضربه مجید علیاری از داخل محوطه جریمه را حامد لک جمع کرد.
دقیقه 39: میرجوان در شلوغی محوطه جریمه نساجی گلزنی کرد ولی به دلیل خطای او روی دیوسالار، این گل مردود اعلام شد.
دقیقه 57: شوت زمینی پای چپ جعفری را احمدی راهی کرنر کرد.
دقیقه 65: ارسال زیبای امرایی و ضربه سر محکم میرجوان از بین مدافعان نساجی با فاصله کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 69: بعد از پاس بلند به پشت مدافعان پارس جنوبی، لطفی در گوشه محوطه جریمه روی محمدمهدی نظری مرتکب خطا شد که این صحنه را کمک داور پشت دروازه اعلام پنالتی کرد.
دقیقه 73: شوت فنی مجید علیاری از پشت محوطه جریمه با فاصله کمی از کنار دروازه نساجی به اوت رفت.
دقیقه 84: شوت راه دور آبشک دقت لازم را نداشت و با فاصله زیادی از دروازه پارس جنوبی به اوت رفت.
دقیقه 88: شوت خطرناک حاتمی از پشت محوطه جریمه بعد از برخورد به زمین به سمت دروازه نساجی رفت که حامد لک درازکش توپ را راهی کرنر کرد.
 


در حاشیه

* هیچ یک از دو تیم برای این مسابقه بازیکن محروم ندارند.
* حامد لک برخلاف دیدار اخیر نساجی که محروم بود، در ترکیب امروز نساجی حضور دارد.
* بازی با یک دقیقه سکوت به احترام شهدای حادثه تروریستی اخیر سیستان و بلوچستان آغاز شد.
* بارش شدید باران در شهر جم موجب شده بازی در زمین گل‌آلودی در حال جریان باشد و همین مسئله روی کار تاکتیکی دو تیم تاثیر گذاشته است.
* تماشاگران پارس جنوبی بخاطر بارش باران تعداد کمتری نسبت به بازی‌های اخیرشان در ورزشگاه تختی جم داشتند.
* بازیکنان نساجی در این مسابقه هم تنها نیستند و تعدادی از هواداران مازندران را در کنار خود می‌بینند.
* برخوردی که علی‌اصغر عاشوری، هافبک نساجی با کف استوک با حسین پورامینی داشت، موجب شد در دقیقه 16 کارت قرمز بگیرد و کار شاگردان جلالی برای ادامه مسابقه سخت‌تر شود.
* مهدی تارتار اعتراض زیادی به تیم داوری بخاطر اعلام پنالتی به سود نساجی داشت.
* پس از اعلام پنالتی برای نساجی، تماشاگران پارس جنوبی در هر برخوردی در زمین خودی، شعار «پنالتی، پنالتی» را به نشانه اعتراض به داوری سردادند.
* در دقیقه 85 برخوردی بین فرشاد فرجی و سیف‌اللهی در محوطه جریمه نساجی اتفاق افتاد که با وجود اعتراض بازیکنان پارس جنوبی، داور مسابقه اعتقادی به پنالتی نداشت.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/108882