کد خبر: 108830 ، سرويس: سیاست
تاريخ انتشار: 25 بهمن 1397 - 13:12
خبر اتحاد خبر تایید شد/ به پیشنهاد دکتر سالاری و امضای وزیر کشور؛
فرماندار دشتستان، معاون استاندار گیلان شد

اتحاد خبر: فرماندار دشتستان که با سابقه ترین فرماندار استان بوشهر به شمار می رود به معاونت سیاسی، امنیتی استانداری گیلان منصوب شد. به گزارش اتحاد خبر، دکتر مصطفی سالاری چند ماه پیش دکتر ارسلان زارع فرماندار دشتستان را برای پست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استان گیلان به وزارت کشور معرفی کرده بود. شنیده های اتحاد خبر از یک منبع موثق حاکی....

اتحاد خبر: فرماندار دشتستان که با سابقه ترین فرماندار استان بوشهر به شمار می رود به معاونت سیاسی، امنیتی استانداری گیلان منصوب شد.

 

به گزارش اتحاد خبر، دکتر مصطفی سالاری چند ماه پیش دکتر ارسلان زارع فرماندار دشتستان را برای پست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استان گیلان به وزارت کشور معرفی کرده بود.

 

شنیده های اتحاد خبر از یک منبع موثق حاکی است حکم انتصاب دکتر ارسلان زارع ساعتی قبل به امضای وزیر کشور رسیده است.

 

پیش از این «علی اصغر جمشیدنژاد» از بهمن ماه 1396 به پیشنهاد دکتر سالاری و با حکم وزیر کشور به عنوان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان منصوب شده بود که با توجه به مصوبه اخیر مجلس در خصوص کنار گذاشتن بازنشستگان وی بازنشست شده و «ارسلان زارع» جایگزین شده است.

 

استان گیلان بیش از 2 میلیون و هفتصد هزار نفر جمعیت دارد و از 16 شهرستان و 52 شهر تشکیل شده است و 13 نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

شهر رشت مرکز این استان حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد. این استان همچنین دهمین استان پرجمعیت کشور است.

 

سوابق تحصیلی و علمی دکتر زارع:

ارسلان زارع متولد 1346 شهر کاکی از توابع شهرستان دشتی استان بوشهر می باشد.

وی پس از اخذ دیپلم در رشته اقتصادی و اجتماعی؛ به تحصیلات خود ادامه داد و موفق به اخذ لیسانس در دو رشته تاریخ و سپس علوم قضایی گردید.

ارسلان زارع سپس تحصیلات خود در مقطع فوق لیسانس را نیز ادامه داد و موفق به اخذ دو مدرک کارشناسی ارشد در رشته های حقوق خصوصی و همچنین مدیریت دولتی شد.

به گزارش اتحاد جنوب؛ وی که با مدرک فوق لیسانس فرماندار دیر در دولت اصلاحات بود پس از انتصاب فرماندار جدید در ابتدای دولت آقای احمدی نژاد فرصت را غنیمت شمرده و به ادامه تحصیل در مقطع دکتری در رشته مدیریت اقتصاد پرداخت.

دکتر زارع نویسنده چندین مقاله علمی از جمله 5 مقاله ISI در مجلات علمی و پژوهشی آسیا و آمریکا نیز می باشد.

 

سوابق کاری و اجرایی:

دبیر آموزش و پرورش شهرستان های گناوه، دشتی و بوشهر

مسئول تاسیس و راه اندازی دانشگاه آزاد اسلامی خورموج

معاون فرمانداری شهرستان دشتی از سال 1380 تا 1381

فرمانداری شهرستان دیر از سال 1381 تا 1385

مدرس دانشگاه های استان بوشهر

فرماندار دشتستان از اسفند 1392 تاکنون

 

اتحاد خبر که چند ماه پیش به عنوان اولین پایگاه خبری احتمال انتصاب دکتر ارسلان زارع را به این پست منتشر کرده بود برای ایشان در مسئولیت خطیری که در یکی از استان های مهم کشور برعهده می گیرد آرزوی توفیق می نماید.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/108830