کد خبر: 108812 ، سرويس: ورزش
تاريخ انتشار: 25 بهمن 1397 - 10:17
کار سخت دایی و منصوریان در پلی‌آف دوم

اتحادخبر؛ دومین مرحله پلی‌آف فصل جدید رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در حالی روز سه‌شنبه با انجام چند دیدار برگزار شد که دو نماینده ایران کار خود را با دو برد شیرین آغاز کردند.

اتحادخبر: دومین مرحله پلی‌آف فصل جدید رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در حالی روز سه‌شنبه با انجام چند دیدار برگزار شد که دو نماینده ایران کار خود را با دو برد شیرین آغاز کردند.

 

سایپای تهران در ورزشگاه شهدای شهر‌قدس با نتیجه 4برصفر از سد پنجاب هند گذشت و ذوب‌آهن نیز در استادیوم فولادشهر با یک گل در وقت‌های اضافه، الکویت کویت را از پیش رو برداشت و راهی مرحله بعدی شد.

 

هم نارنجی‌پوشان تهرانی و هم سفیدوسبزهای اصفهانی، خوان اول را مطابق انتظار به سلامت گذراندند. شاگردان علی دایی به‌راحتی از سد حریف دست و پا بسته خود عبور کردند و تیم علیرضا منصوریان با مشقت فراوان به هدف خود رسید. حالا هر دو تیم باید خود را آماده دو جدال دشوار با دو نماینده قدرتمند قطری کنند که از امتیاز میزبانی هم برخوردار هستند.

 

جدال شهریار با نسل قبلی قطر

 

سایپا برای اینکه دومین حضور خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را جشن بگیرد، باید از سد تیم ریشه‌دار قطری در ورزشگاه جاسم‌بن‌حمد بربیاید. خودروسازان در اولین دیدار خود برد ارزشمندی را مقابل پنجاب دشت کردند. بردی که برای بازگشت به لیگ و همچنین حضور در قطر بسیار روحیه‌بخش بود، اما همان‌طور که علی دایی هم اشاره کرد الریان، قابل قیاس با پنجاب نیست.

 

آنها کیفیتی به مراتب بالاتر از نماینده هند دارند. لوکا بورگس برزیلی در کنار گونزالو ویرا از اروگوئه، الدوکالی السید از لیبی، کو میونگ جین از کره‌جنوبی و جلمین ریواس ونزوئلایی خارجی‌های الریان را تشکیل می‌دهند. خلفان ابراهیم، سباستین سوریا و رودریگو تاباتای مشهور را هم به این لیست اضافه کنید. آنها با قدرت‌گیری تیم‌های الدحیل و السد، از رقابت با آنها جامانده‌اند، اما همچنان تیمی قابل احترام در لیگ ستارگان هستند و از قدرت تهاجمی خوبی برخوردارند.

 

مدافعان و دروازه‌بان سایپا آزمون نسبتا دشواری را مقابل خط حمله الریان تجربه خواهند کرد. خط حمله‌ای که متشکل است از چند خارجی و همچنین دورگه‌هایی که نسل قبلی تیم‌ملی قطر را تشکیل می‌دادند. نقطه قوت اصلی زرشکی‌پوشان قطری، خط دفاعی آنهاست. این تیم بعد از الدحیل، کمترین گل خورده را در لیگ ستارگان به خود اختصاص داده و از این حیث می‌توانند سد محکمی برای مهاجمان سایپا باشند. مهاجمانی که مقابل نماینده هند همه‌ کار انجام دادند.

 

سرشاخ علی منصور با طارمی و اسلحه پنهان سانچز

 

همانقدر که از سختی کار سایپا مقابل الریان گفتیم باید از دشواری ماموریت تیم منصوریان در برابر الغرافه هم صحبت کنیم. نایب‌قهرمان لیگ قهرمانان‌ آسیا در سال 2010 برای رسیدن به جمع 32 تیم برتر ‌باید از سد الغرافه‌ای بگذرد که به‌رغم جایگاه نه‌چندان خوب در لیگ ستارگان، پتانسیل قابل قبولی دارد. تیمی که خوب گل می‌زند و در سوی مقابل خوب هم دروازه‌اش باز می‌شود.

 

امید اصلی زردپوشان در خط حمله، مهدی طارمی است. ستاره ایرانی و ملی‌پوش تیم قطری که فصل گذشته موفق شد به تراکتورسازی گل بزند و این فصل هم ‌انگیزه فراوانی برای نشان دادن خودش به هواداران الغرافه دارد. به‌جز مهدی، ولادیمیر وایس اسلواک، دیوگو آمادوی پرتغالی و لوکاس مندز برزیلی از اصلی‌ترین نفرات تیم گورکوف به حساب می‌آیند. در این بین نباید از عبدالعزیز حاتم، یکی از برجسته‌ترین بازیکنان تیم‌ملی قطر در جام‌ملت‌ها هم بگذریم.

 

بازیکنی که دو گل فوق‌العاده وارد دروازه ژاپن و کره کرد و در میانه میدان خوش درخشید و حکم اسلحه پنهان فلیکس سانچز را به‌خوبی ایفا کرد. منصوریان سابقه رویارویی با تیم‌های قطری را دارد و می‌داند که بازی کردن با آنها نیاز به حوصله فراوانی دارد. تیم‌هایی که بار فنی‌شان روی مهره‌های خارجی است و پس از قهرمانی در جام‌ملت‌های آسیا، اعتمادبه‌نفس بالایی را نیز کسب کرده‌اند.

 

فرهیختگان

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/108812