کد خبر: 108532 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 16 بهمن 1397 - 13:26
فرماندار دشتستان در همایش دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه سلامت:
دولت تدبیر و امید در موفقیت ها و دستاوردهای بزرگ جمهوری اسلامی ایران در حوزه سلامت جایگاه ویژه ای دارد

اتحاد خبر: فرماندار دشتستان در همایش دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه سلامت گفت: ارتقاء و رشد شاخصه های سلامت در سراسر کشور به ویژه دشتستان عزیز، موجب افتخار و سربلندی است. به گزارش «اتحاد خبر»؛ ارسلان زارع تصریح کرد: گاهی اوقات برای درک واقعیت در هر عرصه ای تا نداشته ها و کمبودها و شاخصه های گذشته را بررسی ...

اتحاد خبر: فرماندار دشتستان در همایش دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه سلامت گفت: ارتقاء و رشد شاخصه های سلامت در سراسر کشور به ویژه دشتستان عزیز، موجب افتخار و سربلندی است.

 

 

به گزارش «اتحاد خبر»؛ ارسلان زارع تصریح کرد: گاهی اوقات برای درک واقعیت در هر عرصه ای تا نداشته ها و کمبودها و شاخصه های گذشته را بررسی نکنیم ممکن است به تمام واقعیت ها و دستاوردهای موجود پی نبریم، و نتیجه اینکه قدر داشته های امروزمان را خواهیم دانست.


وی افزود: از نخستین سالهای پیروزی انقلاب اسلامی ایران نه فقط در شهرهای بزرگ بلکه در تمام شهرها و قریب به اتفاق روستاهای کشورمان پزشکانی که به مداوای مردم می پرداختند از دیگر کشورها بودند اما امروز به لطف خداوند و با برنامه ریزی های خوب و تلاش دولتمردان جمهوری اسلامی ایران و همچنین حمایت و پشتیبانی مردم در این مورد نه فقط خودکفا شده ایم بلکه صادرات خدمات پزشکی به دیگر کشورها داریم.

 

فرماندار دشتستان عنوان کرد: همه شما می دانید که در عرصه شاخص سرانه تخت بیمارستانی، تجهیزات رشد و پیشرفت علم پزشکی، امروز جمهوری اسلامی ایران به یک قطب پزشکی در خاورمیانه و آسیا تبدیل شده است. ما امروز سهم خوبی از گردشگری پزشکی داریم که در استان های مختلف از جمله شیراز و اصفهان خدمات پزشکی با کسفیت بالایی ارائه می شود، و در بوشهر نیز موفقیت های زیادی در عرصه پزشکی هسته ای به دست آمده است. 

 

زارع خاطرنشان کرد: مهمترین هدف دانشمندان و برنامه ریزان توسعه برای پیشرفت هر کشوری رسیدن به توسعه پایدار است که مهمترین شاخص آن امید به زندگی است. در سالهای پیش از انقلاب اسلامی شاخص امید به زندگی 52 بوده، اما امروز به 75 سال رسیده است.

 

 

وی ابراز داشت: در سالهای قبل از انقلاب بسیاری از مرگ ومیرهای کودکان و نوزادان به دلیل ابتلا به بیماری های واگیر بوده است اما امروز پوشش واکسیناسیون نوزادان قریب به 100 درصد شده است. امروز شاخص سلامت و درمان جمهوری اسلامی ایران در نگاه مجامع بین المللی جزء برترین کشورهای دنیا است که قطعا بخش اعظمی از این موفقیت ها به دلیل تلاش صادقانه پرسنل خدوم وزارت بهداشت بوده است.

 

فرماندار شهرستان دشتستان افزود: در سالهای قبل از انقلاب پوشش بیمه ای مردم ایران اندک بوده است اما امروز این آمار از مرز 96 درصد گذشته است. در این موفقیت ها و دستاوردهای بزرگ جمهوری اسلامی ایران، دولت تدبیر و امید جایگاه ویژه ای دارد و در طی 5 سال اخیر اجرای طرح تحول سلامت نقش به سزایی در ارتقای شاخص های سلامت مردم ایران داشته و قطعا در آینده نیز این طرح با قوت ادامه پیدا می کند.

 

ارسلان زارع تاکید کرد: در تابستان گذشته مردم دشتستان به سبب کمبود آب و مشکلات تبعی آن متحمل سختی ها و مشقت های زیادی شدند، ما نیز برای کاهش مشکلات و سعی در بالا بردن استانداردهای بهداشتی اعتبارات خاصی را از محل اعتبارات عمرانی و غیره به این حوزه اختصاص داده ایم تا مردم عزیزمان تابستان پیش رو را با مشکلات کمتری بگذرانند.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/108532