کد خبر: 10775 ، سرويس: جامعه
تاريخ انتشار: 30 اسفند 1391 - 21:19
فراخوان استخدام متفاوت!!

جبهه ‌النصره برای عملیات تروریستی در عراق، عامل انتحاری به‌ خدمت می‌گیرد

 

به گزارش اتحاد جنوب  به نقل از روزنامه البینه، گزارش شماری از کارشناسان وزارت دفاع آمریکا – پنتاگون – برملا می‌کند که گروه تروریستی «جبهه النصره» هم اکنون خطری واقعی علیه امنیت و استقرار منطقه تشکیل می‌دهد.

این گزارش اطلاعاتی تاکید می‌کند که این جبهه به سرعت در حال گسترش نفوذ خود از سوریه به کشورهای همجوار سوریه از جمله عراق است.

این گزارش به نقل از مقامات آمریکایی مقیم لبنان نوشت که جبهه النصره به شکل نگران کننده‌ای در حال توسعه و گسترش نفوذ خویش است و رهبران این جبهه گروه‌های انتحاری را تشکیل داده‌اند که آماده اجرای عملیات انتحاری در عراق و لبنان و سوریه و اردن هستند و به راحتی می‌توانند در این کشورها تردد کنند.

در این ارتباط «لیندسی گراهام»، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی گفت که جبهه النصره چون ویروسی به سرعت در حال انتشار در منطقه است و موجب براندازی نظام در اردن و متشنج و ملتهب کردن اوضاع سیاسی و امنیتی نه چندان استوار عراق می‌شود.

گزارش‌های اطلاعاتی آمریکایی اظهار می‌کنند که تحرکات برخی عشایر و قبایل در استان الانبار عراق و افزایش دامنه اختلافات طایفه‌ای در این کشور عرصه فعالیت جدیدی را برای جبهه النصره فراهم کرده است، به ویژه آنکه این گروه تروریستی در سوریه نتوانسته به نتایج مورد نظر خود دست یابد.

به همین دلیل این گزارش تاکید می‌کند که هم اکنون عراق بهترین گزینه برای جبهه النصره برای فعالیت به شمار می‌آید که در آن القاعده نفوذ بسیاری دارد.

چندی پیش کشور استرالیا گروه تروریستی و جهادی تکفیری «جبهه النصره» را پس از آمریکا در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داد./س

 

منبع: فارس

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/10775