کد خبر: 107553 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 26 دي 1397 - 09:30
مدير تعاونی دهیاری های بخش سعدآباد:
استقبال بسیار خوب مردم از نمایشگاه دستاوردها و توانمندیهاي روستاییان و عشایر دشتستان+تصاویر

اتحاد خبر: مدیر اجرایی نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای روستاییان و عشایر دشتستان اظهار داشت: این نمایشگاه با هدف معرفی توانمندی های روستاییان و عشایر و همچنین معرفی محصولات این قشر به عنوان تولیدات داخلی برگزار شده است و دهیاران به عنوان معرف واحدهای روستایی و حامیان ایشان جهت عرضه محصولات آنها نقش پررنگی ...

اتحاد خبر-زهره عرب: مدیر اجرایی نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای روستاییان و عشایر دشتستان اظهار داشت: این نمایشگاه با هدف معرفی توانمندی های روستاییان و عشایر و همچنین معرفی محصولات این قشر به عنوان تولیدات داخلی برگزار شده است و دهیاران به عنوان معرف واحدهای روستایی و حامیان ایشان جهت عرضه محصولات آنها نقش پررنگی داشته اند.



سید محمود موسوی در گفتگو با "اتحاد خبر" عنوان کرد: بر این اساس دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری بوشهر در راستای اینکه بتواند به روستاییان و توانمندی های آنان بها بدهد در هر کدام از شهرستان ها چنین نمایشگاهی را برپا نموده که دشتستان نيز از جمله شهرستان هایی بوده که این نمایشگاه را برگزار کرده است.

وی ادامه داد: یکی از تفاوت هایی که این نمایشگاه با سایر نمایشگاه های سطح استان داشته در کیفیت و سیستم اجرا، وسعت و همچنین تعداد غرفه های آن است. نمایشگاه دستاوردهاو توانمندی هاي روستاییان و عشایر دشتستان در 88 غرفه پیش بینی شده در حالی که در سایر شهرستان ها حداکثر 40 غرفه وجود داشته است. این غرفه ها شامل 10 غرفه از بخش سعدآباد، 10 غرفه از بخش شبانکاره، 14 غرفه از بخش مرکزی، 6 غرفه از بخش بوشکان، 8 غرفه از بخش ارم، 6 غرفه از بخش آبپخش و همچنین تعدادی از غرفه ها مربوط به صندوق خرد روستایی و صندوق امید حمایت از بانوان که اکثرا مربوط به روستاها بوده اند. به علاوه یک چادر عشایری و رستوران سنتی و يک غرفه صندوق خرد زنان روستايي که در محیط بیرونی نمایشگاه پیش بینی گردیده است.

مدير تعاونی دهیاری های بخش سعدآباد خاطرنشان کرد: بنا بر اعلام استاندار محترم و همراهان ایشان تفاوت مهم اینجا با دیگر نمایشگاه ها در نحوه چیدمان غرفه ها که به شکل نمایشگاه های بین المللی بوده و در یک محیط به مراتب بزرگتر و در فاصله زمانی 4 روز برپا گردیده است. فرماندار محترم شهرستان دشتستان و معاونين ايشان، بخشداران و دهیاران، دفتر امور روستایی و شوراهاي استانداری بوشهر و امور بانوان فرمانداری و امور شهري و روستايي فرمانداري دشتستان و ادارات سطح شهرستان تلاش زیادی در این امر داشته اند.



موسوی افزود: ما در تعاونی دهیاری های بخش سعدآباد به دلیل تجربه شرکت در نمایشگاه بین المللی دستاوردهای روستایی در تهران و اراک پذيرفتيم که این کار بزرگ را انجام دهیم، هر چند کار سنگینی بود و فشار زیادی داشت اما در نهایت انجام شد و الحمدلله از نتیجه کار نیز راضی هستیم. 

دهیار نظرآقا ابراز داشت: طبق آماری که از غرفه داران گرفته ایم و همچنین با توجه به استقبال بسیار خوب مردم عزیز، رضایت نسبی وجود داشته است و روستاهای مختلف توانسته اند دستاوردها و محصولات تولیدی خود را عرضه نمایند و همین که روستا معرفی می شود بسیار اقدام خوبی است.

وی تاکید کرد: پیشنهاد ما این است که در ایام نوروز نیز چنین نمایشگاهی با هدف جذب و عرضه محصولات به گردشگران و مسافران نوروزی با وسعت بیشتر همراه با عرضه دستاوردهای خاص برگزار شود چرا که دشتستان این ظرفیت را دارد.

مدیر اجرایی نمایشگاه دستاوردها و توانمندی هاي روستاييان و عشایر دشتستان اذعان داشت: در پایان وظیفه خود می دانیم که از مجموعه دفتر امور روستايي و شوراهاي استانداري بوشهر و مجموعه فرمانداری دشتستان، بخشداران و دهیاران روستاهای سطح شهرستان و ادارت مربوطه شهرستان و همكاران خودم در دهياري نظرآقا كه ما را حمايت و كمک نمودند به طور ویژه تقدیر نماییم.







لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/107553