کد خبر: 107552 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 26 دي 1397 - 22:40
شهردار و رییس شورای شهر سعدآباد در دفتر هفته نامه «اتحاد جنوب»:
شهردار: خیابان ساحلی؛ بزرگترین طرح شهری استان در سعدآباد/ اداره راه و شهرسازی ورودی سعدآباد از آبپخش را تعریض و اصلاح نماید/ رئیس شورای شهر: مطالبه اول ما ارتقاء بخش سعدآباد به شهرستان است/ در معرفی بخشدار تسریع شود

اتحاد خبر: ابوالقاسم شریفی، شهردار سعدآباد به همراه محمد قلی زاده، رییس شورای اسلامی این شهر مهمان دفتر هفته نامه اتحاد جنوب شده و با تحریریه این نشریه دیدار و گفتگو کردند. شریفی: شورا همواره حمایتگر من است/ اتحاد جنوب نشریه ای فراگیر و فراجناحی است/ قلی زاده: چه کسی جوابگوی مشکلات و عقب ماندگی بخش و شهر سعدآباد است؟ ...

  اتحاد خبر-زهره عرب: ابوالقاسم شریفی، شهردار سعدآباد به همراه محمد قلی زاده، رییس شورای اسلامی شهر سعدآباد مهمان دفتر هفته نامه اتحاد جنوب شده و با مدیر مسئول و تحریریه این نشریه دیدار و گفتگو کردند.


به گزارش «اتحاد خبر»؛ شهردار سعدآباد در این نشست از اجرای بزرگترین طرح شهری استان تحت عنوان خیابان ساحلی در سعدآباد خبر داد و افزود: یک خیابان 3 کیلومتری با نگاه گردشگری که از سال 92 در دو فاز آغاز گردیده است، فاز اول این پروژه تملک و فاز دوم اجرا می باشد که در فاز اول از 83 منزل مسکونی 57 تا خریداری شده و یک هکتار و نیم زمین تملک شده و رو به اتمام است. در فاز اجرا نیز 1500 متر در مرحله بیس ریزی بوده و جدول گذاری و آسفالت نیز در حال انجام است، که در هفته دولت سال آینده به بهره برداری خواهد رسید. اجرای این پروژه از سال 92 از سمت پمپ بنزین و با اجرای میدان امام رضا (ع) آغاز گردیده است.


ابوالقاسم شریفی عنوان کرد: پیش بینی و برآورد اولیه برای اجرای این پروژه 5 میلیارد بوده که تا امروز 1 میلیارد و 200 میلیون از محل اعتبارات داخلی شهرداری و ارزش افزوده، تملک دارایی های سرمایه گذاری استان و 3 درصد نفت و گاز هزینه شده است. 

 

وی ضمن برشمردن سایر پروژه های شهرداری سعدآباد افزود: کمپ استراحتگاه مسافرین نوروز با اعتبار 500 میلیون تومان شامل سینما روباز، زمین چمن مصنوعی، پیست اسکیت، نمازخانه و سرویس بهداشتی، محوطه سازی و درختکاری، مجموعه بازی کودکان، قایق سواری، و... نیز در دست اجرا است که در دهه فجر افتتاح خواهد شد. همچنین ساختمان جدید شهرداری در 4 طبقه و با یک میلیارد و 100 میلیون تومان اعتبار که به صورت امانی در حال احداث است و یکی از درخواست های ما کمک به تسریع در احداث این ساختمان می باشد. پروژه هایی که در حال حاضر فعال هستند نیز خیابان 200 متری دادگستری، محوطه سازی و اصلاح جدول خیابان شهدا، و میدان شهدا با 300 میلیون تومان اعتبار است.

 

شریفی: شورا همواره حمایتگر من است

شریفی با اشاره به جمعیت سعدآباد گفت: جمعیت سعدآباد در سرشماری نفوس و مسکن سال 85 ، هشت هزار و 900 نفر بوده و در آخرین سرشماری سال 95 و آخرین سرشماری صورت گرفته نیز 10 هزار و 800 نفر بوده، با این حال در آمارهای غیررسمی جمعیت حدود 11 هزار نفر می باشد.


شهردار سعدآباد در پاسخ به نحوه تعامل میان شهرداری و شورای شهر ابراز داشت: تعامل ما در مسئله کار در راستای قوانین و مقررات جاری است و خارج از مسئله کاری نیز با هم برادر هستیم. اعضای شورای شهر در حوزه کاری حمایت و پشتیبانی و تعامل خوبی با ما دارند یعنی بنده با خیال راحت کارم را انجام می دهم چون شورا همواره حمایتگر من است و در عین حال که در حیطه کاری با هم تعامل داریم ولی چارچوب ها کاملا حفظ می شود. یک نفر از اعضای شورا به عنوان نماینده شورا در شهرداری تعیین شده است و ایشان در تمام جلسات و کمیسیون های شهرداری در کنار ما حضور دارد.


ابوالقاسم شریفی خاطرنشان کرد: در حوزه شهری با توجه به جذب کامل اعتبارات در سال 96 توانستیم در سال جاری مجموعا یک میلیارد و 500 میلیون تومان در کمیته برنامه ریزی فرمانداری و پس از آن تا امروز دو میلیارد تومان اعتبار برای سال جاری مصوب نماییم و در پروژه های بلوار امیرکبیر (20 متری دادگستری)، احداث استراحتگاه مسافرین نوروزی یا تفریحگاه ساحلی، خیابان ساحلی سعدآباد به طول 3 کیلومتر، میدان یادمان شهدا و ساختمان جدید شهرداری سعدآباد که اینها پروژه های در حال فعالیت هستند و در نظر داریم پروژه های میدان شهدا، استراحتگاه مسافرین نوروزی و ساختمان شهرداری را در دهه فجر امسال به بهره برداری برسانیم. مبلغ 5 میلیارد بودجه داخلی از محل درآمدهای شهرداری را برای تکمیل پروژه ها در نظر گرفته ایم که ان شالله تحقق یابد و بتوانیم پروژه های تعریف شده را تکمیل نماییم.

 

اداره راه و شهرسازی ورودی سعدآباد از آبپخش را تعریض و اصلاح نماید

شهردار سعدآباد تاکید کرد: درخواست ما حضور استاندار محترم بوشهر در مرکز بخش سعدآباد با 65 سال سابقه بخشی است. با توجه به صبغه فرهنگی، مبارزات سیاسی، داشتن 40 شهید در دوران دفاع مقدس، و سابقه کهن بخشداری، درخواست ما این است که جناب گراوند در سعدآباد حضور یافته و از نزدیک با مردم دیدار نمایند، زیرا در مسیر توسعه و آبادانی این شهر نیاز به کمک مسئولین استاندار بوشهر و معاونت محترم عمرانی استانداری داریم.

 
وی ادامه داد: یکی از نکات مهم مورد بحث ورودی سع دآباد از سمت  آبپخش می باشد که نیاز به تعریض و اصلاح دارد. با توجه به اینکه در حوزه اداره راه  و حمل و نقل و راهداری قرار دارد درخواست داریم که در این خصوص اقدام گردد. البته   با توجه به اینکه   از  شهر آبپخش تا جاده به سمت شبانکاره در حال اجرای جدول گذاری و روشنایی است مردم ما درخواست دارند که استاندار محترم دستور دهد تا در مسیر 900 متری میان سعدآباد تا تقاطع غیرهمسطح آبپخش نیز توسط یکی از ادارات متولی اقدامات لازم انجام شود چرا که این ورودی سبب نازیبایی شهر گردیده است. ما بخشی از ورودی از سمت وحدتیه را کار کرده ایم و بلوار احداث شده است اگر به ما کمک و حمایت مالی صورت بگیرد تا در مسیر سه راهی آقا میرهداف و آرامستان نیز بتوانیم پیاده راه و جاده سلامت احداث نماییم. لازم به یادآوری است که هر ساله همزمان با پیاده روی ولایت در مسیر برازجان تا شاهزاده ابراهیم در این مسیر نیز -از شهدای گمنام تا بقعه آقامیرهداف- پیازه روی انجام می شود.

 شریفی با درخواست افزایش اعتبارات آلایندگی ها گفت: البته از مساعدت هایی که تاکنون از همین محل به شهرداری ها صورت گرفته است تشکر می کنم و پس از آن درخواست افزایش این اعتبارات را دارم.

 

وی ضمن تشکر از هفته نامه اتحاد جنوب و فعالیت آن گفت: یک نشریه وزین که اخبار سطح استان و شهرستان را به خوبی پوشش می دهد و حقیقتا در سطح دشتستان نشریه ای را نداریم که اطلاعات و اخبار را در این محدوده و به طور جامع انتشار بدهد. ما دیده ایم که در سالها و دوره های مختلف با فرمانداران و مسئولان مختلف حتی از جناح مخالف چگونه کار کرده و تعامل داشته است، و این فراجناحی کار کردن خود باعث ایجاد وحدت عمومی میان مردم و مسئولین است. وقتی رسانه اتحاد جنوب مطلبی را پوشش می دهد می دانیم که افراد بیشتری در اقشار و سطح جامعه از آن مطلع می شوند. ان شالله که این روند ادامه داشته باشد و روزبه روز شاهد تاثیرگذاری و همچنین افزایش رغبت عمومی مردم به آن باشیم.


شهردار سعدآباد تصریح کرد: ضمن تشکر مجدد از بیش از بیست سال فعالیت نشریه «اتحاد جنوب» و دعوت شما و انعکاس مطالب و اخبار مربوط به استان، امیدواریم تاثیرات لازم را ببینیم و بیش از پیش شاهد توسعه استان بوشهر، شهرستان دشتستان و بخش ها و روستاهای تابعه باشیم.


قلی زاده: چه کسی جوابگوی مشکلات و عقب ماندگی بخش و شهر سعدآباد است؟

رییس شورای شهر سعدآباد با اشاره به مشکلات بخش و شهر سعدآباد گفت: این بخش دارای سابقه و دیرینه زیادی است اما چه کسی مسئول عقب ماندگی شهر سعدآباد در این 40 سال است؟ چه کسی جوابگوی مشکلات و عقب ماندگی بخش و شهر سعدآباد بوده است؟ اگر در طول این مدت مسئولین روزی یک آجر نیز روی هم می گذاشتند وضعیت بخش و شهر ما غیر از این بود، بخش سعدآباد مظلوم ترین بخش در کشور می باشد و دلایل آن را نیز خود مسئولین می دانند.


 

محمد قلی زاده تصریح کرد: سعدآباد یک شهر و بخش فرهنگی و سیاسی و اولین شهر در سطح استان است که شهید تقدیم این انقلاب نمود، لذا دلیلی ندارد که پس از اینهمه خدمت به انقلاب و نظام وضعیت سعدآباد به این شکل باشد. بعضی مواقع با خود می گوییم ما چه گناهی کرده ایم که به این روز افتادیم، آسفالت بسیاری از معابر ما مربوط به همان 40 سال پیش است. اگر اعتبار نیست که برای هیچ جا نباید باشد و اگر هست پس اعتبار ما کجاست؟ جاهای دیگر در عرض یک ماه آسفالت و تعریض و اصلاح انجام می شود اما برای 900 متر ورودی سعدآباد اینقدر تعلل صورت می گیرد. این گلایه ما از مسئولین ارشد استان است، آیا این مسئولان در این راه و شهر رفت و آمد نمی کنند؟ وقتی که یک رهگذر به شهر ما می آید تاسف می خورد. مظلومیت از در و دیوارهای این شهر می بارد. بسیاری از شهرهای دیگر از لحاظ قدمت و جمعیت از ما کمتر بوده اند و اگر سعد آباد در سال 62 قابلیت تقسیم به دو شهر سعدآباد و شبانکاره را داشته، بی شک قابلیت شهرستان شدن را هم دارد. ما از مسئولین استدعا می کنیم اکنون که در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی هستیم یک نظر جزئی به ما داشته باشند.

 

از مهمترین خواسته های ما ارتقاء بخش سعدآباد به شهرستان است

وی ادامه داد: از مهمترین خواسته های ما در مرحله اول ارتقاء بخش به شهرستان است که در این صورت این منطقه رونق خواهد یافت. در ضعیف ترین نقاط مرکز شهرستان نیز شما چنین آسفالت هایی -مانند آنچه در سعدآباد هست- نخواهید یافت، اینها درددلهای ما و واقعیت امروز شهر سعدآباد است. شبانکاره و آبپخش در سال 62 از ما جدا شده اند حالا وضعیت این دو شهر را ببینید و وضعیت سعدآباد را ببینید. درمانگاه ما با حدود 50 سال سابقه فعالیت کرده است، اما هنوز مردم ما برای تهیه یک دارو باید به برازجان بیایند، آیا محرومیت و مظلومیت مردم ما باید تا این اندازه باشد؟

رییس شورای شهر سعدآباد با بیان اینکه مسئولین باید یک توجه خاص به شهر ما داشته باشند، ابراز داشت: بخش ما دارای سه درمانگاه است اما امکانات آنها در حد یک روستا است. سعدآباد فاقد یک درمانگاه تخصصی است، متاسفانه ما جایی واقع شده ایم که کاملا در بن بست است. در دو هفته گذشته در شهر من و در درمانگاه شهرم 2 نفر بر اثر سکته قلبی و نبود امکانات از بین رفته اند، چه کسی باید پاسخگو باشد؟ من سال 94 درخواست ارتقاء درمانگاه را به یک درجه بالاتر مطرح کردم اما انجام نشد.


قلی زاده عنوان کرد: یکی از مسائلی که الان مشکل دارد و مورد سوءاستفاده مسئولین است اختلاف بین سعدآباد و آبپخش و شبانکاره است. الان من همینجا اعلام می کنم که ما هیچگونه اختلافی نداریم، و باید به حق خود برسیم، همه مردم در این سه منطقه سزاوار رسیدن به حق خود هستند. ما 65 سال است که مرکز بخش هستیم اما یک راه و جاده مواصلاتی مناسب نداریم! اگر جاده و راه درست شود اشتغال زایی و رونق بخش سعدآباد و از بن بست درآمدن آن را شاهد خواهیم بود.

 

در شهر سعدآباد مدارس تخریب شده اند و به تعداد انگشت شماری مدرسه وجود دارد
وی خاطرنشان کرد: سعدآباد به دلیل قرار گرفتن میان دو رودخانه شاپور و دالکی بین النهرین جنوب است. خواسته ما این است که مسئولین از جمله استاندار و فرماندار محترم، یک روز به سعدآباد بیایند و پرونده این شهر را مرور نمایند و اگر مشکلی داریم مشکل را به ما بگویند، اگر هم حق داریم پس حق ما را ادا کنند.
معمولا در یک بخش روستاها به مرکز بخش متصل می شوند اما در مورد روستاهای ما این اتصال به شهر سعدآباد صورت نگرفته است. چرا اینقدر مورد بی مهری قرار گرفته ایم؟ در شهر سعدآباد مدارس تخریب شده اند و به تعداد انگشت شماری مدرسه وجود دارد. در روستاهای ما تعداد مدارس از مرکز شهر بیشتر است و حتی مدرسه خالی از دانش آموز داریم.

 

رییس شورای شهر سعدآباد با اشاره به وضعیت بحرانی آب اذعان داشت: در سال گذشته در سطح شهرستان همه مشکل آب داشتند اما مشکل سعدآباد از تمام شهرستان حادتر بود، الان که در فصل زمستان هستیم زمان این است که چاره ای برای حل بحران آب پیدا کنیم، چون هم شبکه مشکل دارد و هم کمبود آب داریم، شبکه آبرسانی سعدآباد متعلق به 50 سال قبل و کاملا فرسوده است! با توجه فرسوده بودن شبکه آبرسانی، یک پمپاژ تصفیه آب برای ما تعبیه شده است که مجموعا 1000 متر خروجی دارد و جوابگو نیست.

 

مسئولین بایستی تا قبل از تابستان به حل مشکل آب بپردازند

محمد قلی زاده افزود: مشکل بعدی و یکی از مشکلات اساسی ما تقاطع غیرهمسطح کمربندی آبپخش (اتوبان برازجان-گناوه) می باشد که متولی آن اداره راه و شهرسازی است. خواهش من این است که فکری به حال رفع این مشکل شود.


وی یادآور شد: مشکل بعدی ما سد دالکی است که در صورت احداث مطمئناً کل کشاورزان و باغداران منطقه از آن بهره خواهند برد. مسئولین امر به این موضوع توجه کننند تا هر چه زودتر ساماندهی بشود. همچنین طرح آبیاری قطره ای 2400 متری نخیلات سعدآباد که مسئولین امر، یعنی استاندار محترم، فرماندار محترم و رییس شرکت آب منطقه ای استان در این خصوص بایست یک تلاش و همت صد درصدی به خرج داده تا مردم را از این وضعیت نجات دهند چون بیشتر درآمد مردم ما از طریق خرما است. مطمئنا در صورت نتیجه دادن این طرح وضعیت معیشت  مردم تغییر یافته و مردم به جای مهاجرت، به این شهر سرازیر خواهد شد و یک وضعیت مطلوب به وجود می آید.

 

رییس شورای شهر سعدآباد تصریح کرد: تعریض جاده سعدآباد- برازجان (ارتباط روستاها به شهر سعدآباد) خصوصاً درودگاه که اصلا راهی ندارد نیز خواست عمومی مردم است؛ همچنین وضعیت آب که مورد تاکید بوده و مسئولین بایستی تا قبل از تابستان به آن بپردازند.


قلی زاده خاطرنشان کرد: ما پنج نفر عضو شورای شهر هستیم، بنده به عنوان نماینده این چند نفر و مردم این عرایض را به حضور رساندم. باید این را نیز بگویم که در کنار شهردار محترم، 6 نفر عضو شورا هستیم و همه 6 نفر نیز شهردار! تا الان هم هیچ مشکلی نداشته ایم و همکاری، برادری و تعامل خوبی داریم و تنش نداشته ایم. اگر کار مثبتی در دوره شورای چهارم و پنجم انجام شده، انتخاب شهردار بوده است. ما از عملکرد شهردار سعدآباد و انتخاب خود راضی هستیم و خدا را شکر می کنیم که انتخاب به جا و مناسبی انجام داده ایم.


وی تاکید کرد: در پایان از شما و همکارانتان تشکر می کنیم و امید داریم که روز به روز «اتحاد جنوب» پیشرفت بیشتر و فراگیری در سطح استان داشته باشد. اگر رسانه ها نبودند هیچ چهره ای در هیچ کجای جهان وجود نداشت و در حقیقت هیچکسی نمی توانست موثر واقع شود. در پایان انتظار داریم که مسئولان امر در آینده نزدیک یک بخشدار لایق معرفی نمایند و در صورت امکان در معرفی بخشدار سعدآباد تسریع صورت بگیرد تا بتوانیم خدمات شایسته مردم بخش و شهر سعدآباد را انجام دهیم.

 












لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/107552