کد خبر: 107508 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 24 دي 1397 - 15:41
با حضور مدیرکل امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر؛
مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر معارفه شد+تصاویر اختصاصی

اتحاد خبر: مراسم تودیع و معارفه ی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر صبح امروز دوشنبه در سالن مجتمع فرهنگ و هنری این شهر برگزار شد.  در این مراسم که با حضور نماینده ی مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل امور استان ها در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون امنیتی و سیاسی استانداری بوشهر و جمعی از...

اتحاد خبر - ثریا شیری: مراسم تودیع و معارفه ی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر صبح امروز دوشنبه در سالن مجتمع فرهنگ و هنری این شهر برگزار شد.  در این مراسم که با حضور نماینده ی مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل امور استان ها در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون امنیتی و سیاسی استانداری بوشهر و جمعی از مدیران و روسای ادارات در شهرستان ها برگزار شد، مدیرکل امور استان ها در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ۲/۵ درصد از بودجه ی کل کشور به حوزه ی فرهنگ و هنر و گردشگری و میراث‌ فرهنگی اختصاص دارد، اظهار داشت: از این میزان ۱۳ درصد متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و بقیه ی اعتبارات به بخش ها و دستگاه های فرهنگی دیگر اختصاص پیدا می کند.


علی غیاثی با تاکید بر اینکه در استان ها نیز باید در خصوص تخصیص اعتبارات استانی توجه ویژه ای به فرهنگ و هنر شود، افزود: با رویکردی که استاندار بوشهر، معاون امنیتی و سیاسی استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی‌ استان بوشهر دارند، امیدوارم آینده ی خوبی پیش روی فرهنگ و هنر استان باشد.


غیاثی با اشاره به اینکه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ۹ کلان برنامه را تعریف کرده اند و به صورت هفتگی اجرای این برنامه ها را پیگیری می کنند، بیان داشت: بخشی از برنامه ها مرتبط‌ با استان ها و بخشی در سطح سازمان های وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی تقویت ظرفیت های مردمی حوزه ی فرهنگ و هنر،‌ رونق کسب و کارهای فرهنگی، عمومی سازی و دسترسی فرهنگی و شفاف سازی فرهنگی را بخشی از عناوین برنامه های صالحی عنوان کرد.


معاون امنیتی و سیاسی استانداری بوشهر با تاکید بر اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی کارهای فرهنگی نیست بلکه محوریت است، اظهار داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محور همه ی فعالیت ها و اقداماتی است که دستگاه های مختلف بر عهده دارند و از اعتبارات ملی برای پیشبرد این امر استفاده می کنند.
مجید خورشیدی با اشاره به رونمایی‌ از سند توسعه ی فرهنگی و اجتماعی استان در دو هفته ی اخیر، افزود: امیدوارم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر برنامه ریزی های خاصی برای بخش مرتبط به حوزه ی فرهنگ و هنر ارشاد اسلامی در سند توسعه ی فرهنگی و اجتماعی استان انجام دهد.


خورشیدی با بیان اینکه حوزه ی فرهنگ و ارشاد اسلامی حوزه ی پر مطالبه ای است، گفت: این امر نشان دهنده ی این است که ذینفعان و شرکاء و مخاطبینی با بینش قوی داریم که حقوق و حیطه ی کار خود را خوب می شناسند و نهایت مطالبه گری را خواهند داشت.
وی ادامه داد: مدیر کل جدید می تواند در حمایت از سینماگران جوان و حوزه ی تئاتر که ظرفیت خالی‌ زیادی دارد، اقدامات اساسی انجام دهد.


خورشیدی‌ با انتقاد از کم بودن محل های عرضه ی محصولات فرهنگی در استان، گفت: تعداد گالری های هنری‌ با توجه به ظرفیت فرهنگ و هنر استان، کم است.
وی با بیان اینکه استان بوشهر، استان فرهنگ پروری است، اظهار داشت: زیبنده ی‌ این استان است که چند جشنواره ی ملی به نام استان بوشهر برندسازی‌ شود.
خورشیدی همچنین خواستار توجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به اعتبارات ملی و استانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر شد.


مدیر کل جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر عرصه ی فرهنگ و هنر و حوزه ی فعالیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را به عنوان یکی از حوزه های حساس فرهنگی و اجتماعی دانست و گفت: با توجه به رشد ارتباطات و رسانه های الکترونیک نقش وزارت فرهنگ و ارشاد پررنگ تر از قبل شده است.

فاطمه کرمپور با بیان اینکه برنامه های خود را بر اساس برنامه ی توسعه ی ششم اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سند فرهنگ ایرانی و اسلامی در افق ۱۴۲۰ و سند چشم انداز ۱۴۰۴ و نقشه ی جامع مهندسی فرهنگی کشور و در راستای برنامه های دولت دوازدهم و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استخراج و پیش بینی کرده است، بخشی از محورهای اصلی برنامه ها را به این صورت عنوان کرد: تاسیس و تشکیل رصدخانه ی فرهنگی، تقویت و تعالی شاخص های اساسی فرهنگ عمومی از طریق تدوین و اجرای برنامه های مشخص، تأمین امنیت فرهنگی، حمایت از حقوق هنرمندان، مولفان و تأمین آزادی بیان، قلم و خلاقیت در محیطی قانونمند و شفاف و تدوین برنامه های راهبردی و عملیاتی در جهت تاثیر نقش مطبوعات و رسانه های مختلف در جهت تقویت مردم سالاری دینی.

همچنین در این مراسم عبدالرحمن برزگر نماینده جامعه فرهنگی استان و رئیس انجمن سینمای جوان، محمد نجفی به نمایندگی از همکاران فرهنگ و ارشاد، حمیده ماحوزی‌ مدیر کل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر و فاطمه کرمپور مدیرکل جدید اداره فرهنگ و ارشاد بوشهر  به بیان سخنانی پرداختند‌.
در پایان نیز حمیده ماحوزی تودیع و فاطمه کرمپور به عنوان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر معرفی شدند./ص

































































































































لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/107508