کد خبر: 107505 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 24 دي 1397 - 12:42
۶۰۰ میلیارد تومان برای خرید تضمینی آب از آبشیرین‌کن اختصاص یافت

اتحادخبر؛ معاون راهبری و نظارت بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: اعتبارات خرید تضمینی آب از تاسیسات آب‌شیرین‌کن‌ها از ۴۰۰ میلیارد تومان امسال به ۶۰۰ میلیارد تومان در سال آینده افزایش یافته است .

اتحادخبر: معاون راهبری و نظارت بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: اعتبارات خرید تضمینی آب از تاسیسات آب‌شیرین‌کن‌ها از ۴۰۰ میلیارد تومان امسال به ۶۰۰ میلیارد تومان در سال آینده افزایش یافته است .

بوشهر|600 میلیارد تومان برای خرید تضمینی آب از آبشیرین‌کن اختصاص یافت

 حمیدرضا کشفی صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با قدردانی از صبر و تحمل مردم استان بوشهر در تامین آب در تابستان گذشته اظهار داشت: از مردم استان بوشهر به سبب همراهی و همیاری با شرکت آب و فاضلاب در تابستان گذشته که به سختی پشت سرگذاشته شد قدردانی می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه تابستان گذشته با مدیریت و درایت همکاران در شرکت آبفای استان بوشهر بحران کاهش یافت افزود: با زحمات و خدمات کارکنان شرکت ابفا و  همراهی مردم صبور استان بوشهر، توانسته شد با کمترین تنش تابستان 97 را بگذرانیم .

 

معاون راهبری و نظارت بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از تدوین بسته جدید تامین آب آشامیدنی برای تابستان 98 خبرداد و بیان کرد: برای تابستان سال آینده بسته‌ای  تحت عنوان «عبور از بحران 98 » با همکاری و همیاری وزارت نیرو و  مجلس شورای اسلامی تدوین شده که انشالله با مشارکت بخش خصوصی بخش عمده‌ای از این برنامه عملیاتی و اجرایی شود.

 

کشفی، با بیان اینکه استان بوشهر در حاشیه 100 کیلومتری  خلیج فارس قرار دارد تصریح کرد: در این راستا مطالعات آب شیرین‌کن در نقاط مختلف شهری و روستایی طراحی و اجرایی شده است.

 

وی، از پیگیری استاندار بوشهر برای توسعه طرح‌های آب شیرین‌کن در استان بوشهر خبرداد و گفت: با پیگیری‌هایی که استاندار بوشهر در زمینه ایجاد آب شیرین‌کن انجام داده برنامه منسجمی برای تولید آب  از طریق سسیتم‌های نمک‌زدایی توسط بخش خصوصی از طریق روش‌های خرید تضمینی در دستور کار شرکت آب و فاضلاب کشور قرار گرفته است.

 

معاون راهبری و نظارت بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور افزود: تا آخر برنامه ششم توسعه اقتصادی، 80 هزار متر مکعب در شبانه‌روز به ظرفیت تولید آب از سیستم‌های آب شیرین‌کن به منابع آب استان بوشهر افزوده می‌شود.

 

کشفی با اشاره به مشکلات بخش خصوصی برای تهیه ارز مورد نیاز برای واردات کالا گفت: اجرای تاسیسات آب شیرین‌کن به سبب تهیه ارز مورد نیاز برای خرید تجهیزات  قدری با کندی مواجه شده که انشالله این مشکل با پیگیری حل شود.

 

وی، با بیان اینکه بخش خصوصی در اجرای طرح آب شیرین‌کن مشارکت می‌کند تصریح کرد: اعتبارات شرکت آب و فاضلاب از طریق خرید تضمینی به استان بوشهر اختصاص می‌یابد.

 

معاون راهبری و نظارت بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه 30درصد آب شیرین‌کن‌های کشور در استان بوشهر ایجاد می‌شود افزود: به میزان توسعه آب شیرین‌کن‌ها در استان بوشهر به اعتبارات برای خرید تضمینی آب افزایش می‌یابد.

 

کشفی از تدوین تولید شبانه‌روز 410 هزار متر مکعب آب از آب شیرین‌کن در کشور خبرداد و بیان کرد: 210 میلیون متر مکعب اب شیرین‌کن در مدار تولید و مابقی در حال اجرا است.

 

وی با اشاره به تخصیص اعتبار برای خرید تضمینی آب از تولیدکنندگان گفت: اعتبارات خرید تضمینی آب از تاسیسات آب‌شیرین‌کن‌ها از 400 میلیارد تومان  امسال به 600 میلیارد تومان در سال آینده افزایش یافته است .

 

تسنیم

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/107505