کد خبر: 107413 ، سرويس: ایران و جهان
تاريخ انتشار: 23 دي 1397 - 09:07
آمریکا برای بازسازی سوریه شرط گذاشت
اتحادخبر: آمریکا در ادامه مسئولیت گریزی هایی که در خروج از پیمان ها و زیرپا گذاشتن تعهدات جهانی تبلور یافته است کمک به بازسازی سوریه را مشروط کرد.
اتحادخبر: آمریکا در ادامه مسئولیت گریزی هایی که در خروج از پیمان ها و زیرپا گذاشتن تعهدات جهانی تبلور یافته است کمک به بازسازی سوریه را مشروط کرد.

 آمریکا در ادامه مسئولیت گریزی هایی که در خروج از پیمان ها و زیرپا گذاشتن تعهدات جهانی تبلور یافته است کمک به بازسازی سوریه را مشروط کرد.

 

 «برایان هوک» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در مصاحبه با شبکه «سی.ان.بی.سی» با تکرار مواضع ضدایرانی دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا گفت: تا زمانی که نیروهای ایرانی و گروه های نیابتی آن کاملا از سوریه خارج نشوند، ایالات متحده کمکی به بازسازی این کشور جنگ زده نخواهد کرد.

 

مواضع هوک درحالی است که واشنگتن در رابطه با مساله سوریه دچار سردرگمی است. ترامپ 19 دسامبر (28 آذر) اعلام کرد که همه 2 هزار نظامی آمریکایی از سوریه خارج خواهند شد اما پس از آن برنامه های متناقضی در این خصوص ارائه شده است.

 

گروهی از مقام های آمریکایی از اظهارات ترامپ شوکه شدند و جیمز متیس وزیر سابق دفاع و برت مک گورک نماینده آمریکا در ائتلاف علیه داعش در اعتراض به این تصمیم استعفا دادند. با این حال، پنتاگون و سخنگوی ائتلاف بین المللی علیه داعش روز جمعه اعلام کردند که آمریکا خروج تجهیزات خود را از سوریه آغاز کرده است.

 

آمریکا برخلاف قوانین بین المللی به همراه جمعی دیگر از کشورها در قالب ائتلاف بین المللی علیه داعش به دخالت در سوریه روی آورد. این درحالی است که ایران حضوری مستشاری در سوریه دارد و این امر بنا به دعوت دولت این کشور انجام شده است. 

 

ایرنا

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/107413