کد خبر: 107399 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 23 دي 1397 - 08:20
مدیرکل محیط زیست بوشهر:
بهبود شاخص‌های حیات وحش استان بوشهر با مشارکت جوامع محلی

اتحادخبر؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از بهبود شاخص‌های حیات وحش استان بوشهر با مشارکت جوامع محلی و افزایش امکانات و نیروی انسانی خبر داد.

اتحادخبر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از بهبود شاخص‌های حیات وحش استان بوشهر با مشارکت جوامع محلی و افزایش امکانات و نیروی انسانی خبر داد.

بهبود شاخص‌های حیات وحش استان بوشهر با مشارکت جوامع محلی

فرهاد قلی‌نژاد عصصر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح سرشماری منطقه شکار ممنوع کوه مند اظهار داشت: منطقه شکارممنوع کوه مند دارای شاخص‌های طبیعی و جانوری و ارزش زیستگاهی بالایی است.

 

وی از تلاش برای ارتقای منطقه شکار ممنوع کوه مند به منطقه حفاظت شده به عنوان یکی از برنامه‌های مهم امسال اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر یاد کرد.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر خاطرنشان کرد: منطقه شکارممنوع مند دارای تنوع جانوری بالایی است که می‌توان به گربه‌سانانی مثل گربه جنگلی، گربه وحشی و علف‌خواران بزرگ از قبیل کل‌وبز و قوچ‌ومیش اشاره کرد.

 

وی با اشاره به اجرای سرشماری منطقه شکار ممنوع کوه مند با حضور محیط‌بانان سایر شهرستان‌های مجاور و پرسنل اداره کل محیط زیست در مدت دو روز اضافه کرد:‌ منطقه شکار ممنوع کوه مند دارای مساحت ۶۱ هزار هکتار  است و در دو شهرستان دشتی و تنگستان قرار دارد.

 

قلی‌نژاد با تقدیر از مشارکت دوستداران طبیعت و جوامع محلی منطقه در امر حفاظت از محیط زیست، تاکید کرد: امیدواریم با افزایش تجهیزات و امکانات و نیروی انسانی شاهد بهبود هر چه بیشتر شاخص‌های حیات وحش در این مناطق باشیم. 

 

منطقه شکار ممنوع کوه مند برای اولین بار در سال ۱۳۷۹ با تصویب سازمان محیط زیست بعنوان منطقه شکار ممنوع معرفی شد و در سال گذشته این منطقه به مدت پنج سال دیگر بعنوان منطقه شکار ممنوع تمدید شد.

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/107399