کد خبر: 107385 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 22 دي 1397 - 12:54
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان؛
مجوز زیست محیطی برای فاز سوم پتروشیمی بوشهر صادر می‌شود

اتحادخبر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با تاکید بر جلوگیری از آلایندگی‌های زیست محیطی در صنایع گفت: مجوز زیست محیطی برای فاز سوم پتروشیمی بوشهر صادر می‌شود.فرهاد قلی‌نژاد صبح امروز در  جلسه ارزیابی مدیریت زیست محیطی فاز 3  مجتمع پتروشیمی بوشهر در منطقه پارس جنوبی با تاکید بر اجرایی شدن پیوست‌های زیست محیطی در...

 اتحادخبر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با تاکید بر جلوگیری از آلایندگی‌های زیست محیطی در صنایع گفت: مجوز زیست محیطی برای فاز سوم پتروشیمی بوشهر صادر می‌شود.

مجوز زیست محیطی برای فاز سوم پتروشیمی بوشهر صادر می‌شود

به گزارش اتحادخبر، فرهاد قلی‌نژاد صبح امروز در  جلسه ارزیابی مدیریت زیست محیطی فاز 3  مجتمع پتروشیمی بوشهر در منطقه پارس جنوبی با تاکید بر اجرایی شدن پیوست‌های زیست محیطی در صنایع و واحدهای صنعتی اظهار داشت: تمام واحدهای تولیدی و صنعتی به ویژه در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی و صنایع وابسته باید دارای پیوست‌های زیست محیطی و جلوگیری از انتشار آلایندگی‌ها باشد.

 

وی صدور مجوز برای فعالیت صنایع را ارائه پیوست‌های زیست محیطی دانست و افزود: این نشست در راستای بررسی صدور مجوز زیست محیطی و کاهش اثرات سو آن بر محیط زیست در عرصه مجتمع پتروشیمی بوشهر مستقر در عسلویه و منطقه پارس جنوبی برگزار شده است.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به فعالیت پتروشیمی بوشهر در سه فاز عملیاتی خاطر نشان کرد: واحد پتروشیمی بوشهر در شهرستان عسلویه و اراضی سازمان منطقه ویژه انرژی اقتصادی پارس دارای سه فاز است  فاز اول و دوم آن در سال 1391 موفق به اخذ مجوز زیست محیطی شده است.

قلی‌نژاد افزود: محصول فاز نخست برای تولید(الفین) ، فاز دوم در تولید ( استان و متانول ) و سایت سوم واحد پتروشیمی بوشهر اقدام به شیرین سازی گاز دریافتی از پالایشگاه چهارم پارس جنوبی می‌کند.

 

وی بیان کرد: بعد از برگزاری جلسه ارزیابی استانی نظرات کارشناسی  و بررسی‌های تخصصی به کارفرمای طرح فاز سوم پتروشیمی بوشهر موارد مورد نیاز ارسال و بعد از رفع نواقصات و طی مراحل اداری مجوز زیست محیطی طرح مذکور صادر می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهربا تاکید بر جلوگیری از آلایندگی‌های زیست محیطی در صنایع گفت: تمام صنایع از جمله واحدهای صنعتی مستقر در پارس جنوبی ملزم به تهیه پیوست‌های محیط زیست و سلامت هستند.

 

قلی‌نژاد نصب دستگاه سنجش آلودگی در منطقه پیرامونی صنایع پارس جنوبی را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: تمامی صنایع پارس جنوبی باید به دستگاه پایش آنلاین زیست محیطی مجهز باشند.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/107385