کد خبر: 107297 ، سرويس: ایران و جهان
تاريخ انتشار: 20 دي 1397 - 11:44
روحانی: هاشمی همواره برتر و بالاتر از منصب خود بود
اتحادخبر: آن روز که در قم قبل از نهضت اسلامی یک طلبه جوان پرشور بود، او به فکر آن بود که از قلم بزرگان حوزه استفاده شود و مجله ای را به نام مکتب تشیع منتشر کند.
اتحادخبر: آن روز که در قم قبل از نهضت اسلامی یک طلبه جوان پرشور بود، او به فکر آن بود که از قلم بزرگان حوزه استفاده شود و مجله ای را به نام مکتب تشیع منتشر کند.

رییس جمهوری گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی در طول زندگی همواره برتر و بالاتر از آن منصب و جایگاهی بود که در آن قرار گرفته بود.

 

 حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در آیین دومین سالگرد بزرگداشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی که در سالن اجلاس سران برگزار شد افزود: جلسه باشکوه امروز برای تعظیم و احترام و به مناسبت دومین سالگرد در برابر شخصیت بلندی است که بر گردن همه ما ملت ایران، انقلاب ایران، عزت ایران و نواندیشی اسلامی حق بزرگی دارد.

 

وی ادامه داد: هاشمی در طول زندگی همواره برتر و بالاتر از آن منصب و جایگاهی بود که در آن قرار گرفته بود. آن روز که در قم قبل از نهضت اسلامی یک طلبه جوان پرشور بود، او به فکر آن بود که از قلم بزرگان حوزه استفاده شود و مجله ای را به نام مکتب تشیع منتشر کند.

 

روحانی یادآور شد: شاید برای ما انتشار یک مجله در حوزه الان امری معمولی به نظر بیاید اما برگردید به دهه 30 آن دورانی که اگر کسی مقاله ای می نوشت این به عنوان آن نبود که نقطه قوت او باشد، نویسنده کتاب و مقاله را می گفتند روزنامه نویس و اگر کسی سخن می گفت و سخنرانی می کرد این مایه عزت و عظمت آن نبود می گفتند این هم منبری و روضه خوان است.

 

وی با بیان این که حوزه آن زمان و نواندیشی آن طلبه جوان با استعداد را در نظر بگیرید گفت: در نهضت اسلامی و حرکت اسلامی که او از آغاز از یاران نزدیک امام و از شاگردان امام بود و همواره بالاتر از یکی از فضلا و نخبگان حوزه تلاش می کرد.

 

 

ایرنا

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/107297