کد خبر: 107294 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 20 دي 1397 - 11:28
فرماندار گناوه:
شهرستان گناوه نیازمند ایجاد شهرک صنفی است/گازرسانی به مرغداری‌ها

اتحادخبر: فرماندار گناوه گفت: شهرستان گناوه نیاز به ایجاد شهرک صنفی دارد و صنوف آلاینده باید به بیرون شهر منتقل شوند.

اتحادخبر: فرماندار گناوه گفت: شهرستان گناوه نیاز به ایجاد شهرک صنفی دارد و صنوف آلاینده باید به بیرون شهر منتقل شوند.

شهرستان گناوه نیازمند ایجاد شهرک صنفی است/گازرسانی به مرغداری‌ها

 سید علی پاکنژاد صبح پنج شنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری این شهرستان اظهار داشت: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی شاهد افتتاح و بهره برداری از پروژه های اقتصادی و اشتغالزایی در سطح شهرستان گناوه خواهیم بود.

 

وی با تقدیر و تشکر از همکاری بانک ها در زمینه اعطای تسهیلات اشتغالزایی به متقاضیان افزود: شهرستان گناوه در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی با همکاری و همراهی بانک ها رتبه خوبی دراستان و حتی کشور کسب کرده است و به همین خاطر در دهه فجر امسال افتتاح و بهره برداری از طرح هایی در حوزه اشتغال روستایی و غیره  را خواهیم داشت.

 

پاکنژاد با تاکید بر اینکه وام اشغالزایی فقط باید برای همین امر دریافت و مصرف شود و در این مورد با هیچ کس رودربایستی نداریم بیان کرد: وام های اشتغالزایی صرفا برای همین امر مورد استفاده قرار گیرد تا  باعث ایجاد تورم  و مشکلات دیگر نشود و این باید در دستور کار همه باشد و اگر طرحی باعث اشتغالزایی نشده و

فقط وام دریافت کرده در وهله اول بانک ها و کارگروه اشتغال تلاش کند که تبدیل به حال شده و زمینه اشتغالزایی شود   

.

 

وی پیرامون دقت در پرداخت وام های حمایتی گفت: وام حمایتی افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد شهید در دستور کار بانک ها قرار گرفته و باید نهایت تلاش درهمکاری  برای پرداخت این وام های حمایتی بخصوص در بحث ضمانت  داشته باشیم تا مشکلات این عزیزان حل شود.

 

پاکنژاد تصریح کرد: نهادهای حمایتی هم افرادی را که واقعا توان اشتغالزایی دارند و کننده کار باشند به بانک ها معرفی کنند تا هم بانک ها و هم خود گیرندگان وام ها دچار مشکل نشوند.

 

وی اضافه کرد: بانک ها هم حتما همانگونه که تا کنون در این زمینه عمل کرده اند  همکاری لازم را در پرداخت این وام ها خواهند داشت.

فرمادار گناوه گفت: در حوزه پرداخت‌ها، رعایت مقررات و ضوابط حتما مد نظر قرار گیرد که خود بانک ها با مشکل مواجه نشوند و کمکی هم به حال افراد متقاضی باشد.

 

 

وی پیرامون ایجاد شهرک صنفی در شهرستان گناوه گفت: شهرستان گناوه نیاز به ایجاد شهرک صنفی دارد و صنوف آلاینده باید به بیرون شهر منتقل شود چرا که مزاحمت برای شهروندان است و لذا همه ما پیگیر این کار هستیم و همگی باید به این امر کمک  کنند تا این اتفاق بیافتد .

 

فرماندار گناوه تاکید کرد: ایجاد شهرک صنفی نیاز به کار کارشناسی، نشست و بررسی دارد و لذا اداره صنعت و معدن و تجارت، شهرداری، جهاد کشاورزی و محیط زیست ظرف یک ماه آینده با برگزاری نشست و کارشناسی و بررسی لازم زمین و مجوزها را بررسی و گزارش کامل به کارگروه اشتغال ارائه دهند تا در جلسه بهمن ماه بررسی شود.

 

وی با اشاره به درخواست تعدادی از مرغداران جهت گازرسانی به مراغداری‌ها گفت: اداره گاز و شرکت نفت در شهرستان با ما همراه بوده  و همکاری کرده اند و طی تماس هایی که با استانداری، شرکت گازاستان و مدیرعامل نفت استان داشته ایم به نتایجی دست یافته ایم  و سعی ما بر این است که مشکلات این افراد حل شود.

 

وی گفت: در مورد تامین سوخت اضطراری  مشکلی برای این مرغداری‌ها وجود ندارد و آنهایی که به گاز وصل هستند سوخت اضطراری  دریافت می کنند و در مورد مرغداری هایی که علمک و ایستگاه گاز ندارند از هم اکنون وارد سامانه شوند و مانند گذشته ثبت نام کنند و مورد خاصی ندارند. فقط کسانی که علمک تا درب مرغداری رفته و اقدام به گازکشی نکرده اند گاز کشی کنند و از این نعمت بهره مند شوند.

 

پاکنژاد با اشاره به لزوم توجه به آبخیزداری در فصل بارندگی گفت: بحث آبخیزداری از اولولویت‌های دولت است و درست است که در حال حاضر بارندگی وجود دارد ولی باید به فکر تابستان بود و لذا منابع طبیعی به آبخیزداری توجه داشته باشد و آبخیزداری و مهار روان آب ها را داشته باشید.

 

در این نشست مشکلات و درخواست های چند طرح اشتغالزایی در شهرستان گناوه بررسی و تصمیماتی پیرامون آنها اتخاذ شد.

 

مهر

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/107294