کد خبر: 107267 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 20 دي 1397 - 07:57
فرماندار تنگستان:
تنگستان نیاز به توجه بیشتری دارد/ لزوم تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام

اتحادخبر؛ فرماندار شهرستان تنگستان خواستار تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام در این شهرستان شد و گفت: تنگستان نیاز به توجه بیشتری دارد.

اتحادخبر: فرماندار شهرستان تنگستان خواستار تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام در این شهرستان شد و گفت: تنگستان نیاز به توجه بیشتری دارد.

تنگستان نیاز به توجه بیشتری دارد/ لزوم تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام

 عبدالحسن رفیعی‌پور عصر چهارشنبه درجلسه توسعه اشتغال روستایی شهرستان تنگستان اظهار داشت: تنگستان دین خود را در مبارزه با استعمار انگلیس و دفاع از کشور به رهبری رئیسعلی دلواری، زائر خضرخان اهرمی، احمدخان و باقر خان تنگستانی به کشور ادا کرده و نیاز به توجه بیشتر دارد.

 

وی افزود: تنگستان دارای ظرفیت و پتانسیل‌های بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف است که می‌توان به شیلات و کشاورزی با داشتن ۸۰۰ هزار اصله نخل، سواحل بسیار زیبا و بکر برای توسعه گردشگری، وجود بنادر و اسکله های متعدد تجاری و صیادی، مناطق بسیار بکر و زیبا چون خائیز و مکان‌های تاریخی مانند موزه رئیسعلی دلواری و قلعه کلات زائر خضرخان اهرمی اشاره کرد.

 

فرماندارتنگستان تصریح کرد: درتنگستان سه هزار و ۲۰۰ دانشجو در ۷۶ رشته در حال تحصیل هستند که یک ظرفیت بسیار خوب  برای شهرستان تنگستان است.

 

وی بیان داشت: از هزار واحد مسکن مددجویان کمیته امداد امام ۱۳۲ واحد آن در تنگستان احداث خواهد شد که تدابیر ارزشمند استاندار برای تامین اعتبار این واحدهای مسکونی قابل تقدیر است.

 

رفیعی‌پور افزود: در حوزه تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی ۳۱۱ طرح به مبلغ ۷۹۰ میلیارد ریال مصوب و تاکنون ۱۱۲ طرح به مبلغ ۲۲۶ میلیارد ریال پرداخت و زمینه اشتغال ۳۰۵ نفر را فراهم کرده است و در این حوزه در طرح‌های ارسالی به بانک شهرستان تنگستان مقام دوم استان و در طرح های پرداخت شده مقام سوم استان را دارا است.

 

وی ادامه داد: تنگستان در زمینه گردشگری و بوم گردی نیز ظرفیت بسیار خوبی دارد و می توان با سرمایه‌گذاری در این حوزه کمک بسیار خوبی به بخش اشتغال کرد.

 

فرماندار تنگستان تکمیل راه های ارتباطی بوشهر - دیر، اهرم - برازجان، اهرم - فراشبند، تکمیل سد خائیز و باهوش، استخر سرپوشیده اهرم، احداث آب شیرین کن دلوار، تکمیل بیمارستان اهرم، رفع تنگناهای ملوانی، توسعه اسکله‌ها، بازنگری در طرح جامعه شهر اهرم و دلوار، احداث و نوسازی ۳۰ مدرسه تخریبی و نگاه ویژه به عمران شهری و روستایی را از مطالبات اصلی مردم تنگستان عنوان و خواستار توجه و تسریع در اجرا، تکمیل و بهره برداری از این پروژه‌ها شد.

 

رفیعی پور تصریح کرد: در مدت زمان حضور بنده در شهرستان تنگستان، یک معاون رئیس جمهور، هفت سفر استاندار، یک سفر وزیر، پنج حضور معاون وزیر، ۱۰ سفر معاونین استاندار و ۴۷ سفر مدیران کل استان به شهرستان صورت گرفته که در این سفرها برخی از مسائل و مشکلات شهرستان تنگستان رفع شده و در پایان از نگاه ویژه استاندار بوشهر و همراهی های نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و ائمه جمعه و مدیران شهرستانی و شوراهای اسلامی تشکر و قدردانی بعمل می آید.

 

مهر

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/107267