کد خبر: 107245 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 19 دي 1397 - 10:03
مشاور وزیر آموزش و پرورش در بوشهر:
مدارس معارف در استان‌ها گسترش می‌یابد

اتحاد خبر: مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر توسعه مدارس معارف اسلامی گفت: اکنون ۲۰۰ مدرسه معارف در کشور فعال است که حمایت از گسترش کمی و کیفی مدارس معارف از سیاست‌های جدی آموزش و پرورش است. علیرضا حاجیان‌زاده ظهر امروز در گردهمایی کمیته‌های همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان بوشهر با تاکید ...

اتحادخبر: مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر توسعه مدارس معارف اسلامی گفت: اکنون ۲۰۰ مدرسه معارف در کشور فعال است که حمایت از گسترش کمی و کیفی مدارس معارف از سیاست‌های جدی آموزش و پرورش است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در بوشهر: مدارس معارف در استان‌ها گسترش می‌یابد

علیرضا حاجیان‌زاده ظهر امروز در گردهمایی کمیته‌های همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان بوشهر با تاکید بر استفاده از مهارت علم در عرصه‌های گوناگون اظهار داشت: روحانیون در کنار علمی که دارند باید مهارت ارائه علم را هم داشته باشند که چه بخشی از علم را کجا ارائه و چه مواردی را بیان کنند.

 

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش با تاکید بر بر این نکته که فصاحت و بلاغت از دیگر مسائلی است که باید مد نظر مبلغان باشد گفت: باید نحوه آموزش مورد توجه قرار بگیرد که چگونه به جامعه مخاطب با توجه به سن و مقطع تحصیلی آموزش ارائه شود.

 

حاجیان‌زاده، مخاطب‌شناسی در برنامه‌های تبلیغی و کار تربیتی را یک ضرورت دانست و تاکید کرد: در حوزه کودک باید در مسیر بشارت حرکت شود و باید پس از شناخت مخاطبان و  تعیین وزن بشارت ، حوزه‌های مختلف را به خوبی درک کنیم.

 

وی با بیان اینکه باید به دنبال جذب حداکثری و دفع حداقلی باشیم، افزود: دعوت هم باید به صورت غیرمستقیم و با ایجاد روشنایی انجام شود.

 

مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باید نسل جدید را با روحانیت آشتی دهیم گفت: کودکان باید اخلاق و رفتار خوبی از روحانیون را ببینند و بتوانند ارتباط معنی ایجاد کنند چراکه دشمن تصویری غیرواقعی از روحانیت در بین نسل جوان ایجاد کرده است و باید نسل جدید را با روحانیت آشتی دهیم.

 

حاجیان‌زاده  از تشکیل کمیته‌های استانی و منطقه‌ای به ریاست نماینده ولی فقیه در استان‌ها خبر داد و بیان کرد: این کمیته‌ها به عنوان قرارگاه فرهنگی استان مطرح شده‌اند که آئین نامه این کمیته‌ها به تصویب و امضای مدیر حوزه‌های علمیه و وزیر آموزش و پرورش رسیده و به استان‌ها ابلاغ شده است.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه در استان‌ها آموزش و پرورش باید در اولویت برنامه‌های تربیتی و فرهنگی قرار بگیرند خاطر نشان کرد: در شرایط ویژه‌ای قرار داریم که چنین  تشکل‌هایی ایجاد شده است.

 

وی با تاکید بر استفاده از اندیشه حوزه‌های علمیه و روحانیت و ظرفیت فرهنگیان خاطرنشان کرد: باید آسیب‌ها به خوبی شناسایی شود وبرای رفع آن برنامه ریزی و هم‌فکری انجام شود.

 

حاجیان‌زاده توسعه مدارس معارف اسلامی را در دستور کار وزارت آموزش و پرورش دانست و تاکید کرد:  اکنون 200 مدرسه معارف در کشور فعال است که حمایت از گسترش کمی و کیفی مدارس معارف از سیاستهای جدی آموزش و پرورش است.

 

 

تسنیم

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/107245