کد خبر: 106081 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 20 آذر 1397 - 18:13
در پی آسیبهای کنوکارپوس به سنگفرش پیاده روها و تاسیسات شهری:
فضای سبز برازجان نو نوار میشود!

اتحاد خبر:کیفیت و سرانه‌ی فضای سبز شهری همواره به عنوان یکی از مولفه‌های مهم در سرزندگی و شادابی محیط و نیز یکی از شاخصه‌های توسعه‌ی شهری شناخته می‌شود.

اتحاد خبر:کیفیت و سرانه‌ی فضای سبز شهری همواره به عنوان یکی از مولفه‌های مهم در سرزندگی و شادابی محیط و نیز یکی از شاخصه‌های توسعه‌ی شهری شناخته می‌شود.

 

نتیجه تصویری برای محمدی شهردار برازجان


به گزارش اتحاد خبر،بهره بردن از گونه‌های گیاهی باکیفیت که کمترین آسیب های انسانی و ‌محیطی را باعث گردد و در عین حال بر سرسبزی و طراوت محیط زندگی شهری تاثیر قابل توجهی داشته باشد از جمله مولفه‌هایی است که می‌بایست در ایجاد و توسعه‌ی فضای سبز شهری مدنظر قرار بگیرد.
سالها است که استفاده از گونه‌ی درختی کنوکارپوس به عادتی رایج تبدیل گردیده و حجم قابل توجهی از فضای سبز برازجان را به خود اختصاص داده است.
طی سالیان اخیر اما همواره شاهد آسیبهای مختلفی بوده‌ایم که ریشه‌ی زمخت کنوکارپوس به سنگ‌فرش پیاده‌روها، دیواره بلوارها و حتی گاهی به شبکه‌ی آب شهری وارد آورده است.


شآئبه‌های مطرح شده پیرامون ایجاد حساسیت‌های انسانی و نیز بر هم خوردن تعادل شرایط زندگی پرندگان از دیگر گمانه‌هایی است که در خصوص این درخت مطرح شده و اگرچه هیچگاه به اثبات نرسیده اما همواره تردیدهایی در اذهان شهروندان به وجود آورده است.
از آنجا که ارتقای کیفیت زندگی اجتماعی شهروندان به عنوان یکی از مهمترین اصول کاری شهرداری برازجان همواره مدنظر قرار داشته و شهردار برازجان همواره نگاه ویژه‌ای به این موضوع دارد، این حساسیت افکار عمومی نیز بی‌پاسخ نمانده و اینک شاهد تلاش برای اصلاح روند پیشین و تغییر گونه‌های گیاهی فضای سبز برازجان هستیم.


در تازه‌ترین اقدام شهرداری در این راستا خبردار شدیم شهرداری برازجان اقدام به خرید حجم انبوهی درخت و درختچه جدید نموده که به تدریج در فضاهای سبز این شهر کاشته خواهند شد.


 مهندس محمدی شهردار برازجان در این خصوص میگوید: در جهت افزایش سرانه و بهبود کیفیت فضای سبز شهری، شهرداری برازجان نسبت به خرید بیست هزار اصله درخت و درختچه اقدام نموده که ورود این اقلام میتواند ان‌شاالله آغاز حرکتی بزرگ در جهت تغییر سیمای فضای سبز شهر برازجان باشد.


شهردار برازجان میگوید: بنا داریم رنگ و بوی جدیدی به بلوارها، میادین، لچکی‌ها و پارکهای سطح شهر بدهیم و در این راستا با نظر کارشناسان، میادین مختلفی از جمله شهدای خلیج فارس، شهید چمران، امام خمینی، فردوسی، کارگر، شهیدان حسینی مقدم، نور، امام رضا، ۱۷ شهریور و میدان قائم مدنظر قرار گرفته و در حال آماده سازی و بذرپاشی این میادین هستیم. همچنین لچکی میدان فردوسی، لچکی دانشگاه و بلوار ۵۰ متری از جمله مکانها و گذرهایی هستند که شاهد پیاده‌سازی طرح‌های بهسازی فضای سبز در آنها خواهیم بود.


امید‌ میرود با اقدام تازه‌ی شهرداری برازجان، شاهد بهبود نسبی کیفیت فضای سبز شهر برازجان باشیم. موضوعی که میتواند ارتقای کیفیت سیما و منظر شهری شهر تاریخی برازجان را به دنبال داشته باشد.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/106081