کد خبر: 105914 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 17 آذر 1397 - 13:02
آیین گرامیداشت «روز دانشجو» در دانشگاه پیام نور برازجان برگزار گردید+تصاویر اختصاصی

اتحاد خبر: آیین گرامیداشت روز دانشجو صبح روز شنبه 17 آذر ماه در تالار فردوسی دانشگاه پیام نور برازجان برگزار گردید. به گزارش خبرنگار «اتحاد خبر»؛ رییس دانشگاه پیام نور برازجان با اشاره به اهمیت دانش اندوزی در دانشگاه اظهار داشت: همواره باید مراقب باشیم که کفه دانش اندوزی سبک نشود و مسائل دیگر بر کسب و ارتقای علم سیطره نیندازد؛ همانگونه که دکتر علی شریعتی به ...

اتحاد خبر: جشن روز دانشجو با حضور فرماندار دشتستان، رییس  دانشگاه پیام نور برازجان، مشاور امور جوانان و سازمانهای مردم نهاد فرمانداری دشتستان و جمعی از اساتید و دانشجویان ساعت 9 صبح روز شنبه 17 آذر ماه در تالار فردوسی و به همت واحد فرهنگی برگزار گردید.

 

به گزارش خبرنگار «اتحاد خبر»؛ رییس دانشگاه پیام نور برازجان اظهار داشت: ضمن تبریک روز دانشجو به دانشجویان عزیزم از تمام کسانی که در برگزاری این مراسم همکاری نمودند سپاسگذاری می کنم، زیرا ما امروز همه کارها را به دانشجویان واگذار کرده ایم .

 

دکتر سیاوش جعفری با بیان اینکه روز دانشجو از چند جهت روز مهمی است؛ عنوان کرد: از دهه 1320 یک دهه پرشوری در کشور به وجود  آمده بود و ناگهان پس از کودتای 28 مرداد فضا تغییر کرد و فضای بسته ای به وجود آمد. از همین منظر حادثه شانزدهم آذر -که به نام دانشجو نامگذاری شده است- توانسته یک حرکت ضددیکتاتوری و ارزشمند باشد که همواره دانشگاه را در زمره نهادهای ضداستکبار معرفی نموده است.


وی با اشاره به لزوم و اهمیت دانش اندوزی در دانشگاه تصریح کرد: همواره باید مراقب باشیم که کفه دانش اندوزی سبک نشود و مسائل دیگر بر کسب و ارتقای علم سیطره نیندازد. همانگونه که دکتر علی شریعتی به پسرش سفارش کرد: فرزندم اگر می خواهی در دام استعمار و استثمار و استحمار گرفتار نشوی بخوان و بخوان و بخوان.  

 

مجری این برنامه و فارغ التحصیل رشته روانشناسی از همین دانشگاه در ابتدای برنامه ضمن تبریک به مناسبت روز دانشجو به دانشجویان پرتلاش و با همت دانشگاه پیام نور برازجان گفت: امیدوارم این دانشگاه به عنوان یک دانشگاه دانش محور، همواره بتواند با استفاده از تجربه و علم استادان و بزرگان دانشگاه و تلاش و انرژی و همت دانشجویان، مسیر رو به تعالی خود را در راستای خدمت به مردم و پیشرفت میهن اسلامی انجام دهد.

 

مرضیه غلامشاهی افزود: روز 16 آذر یادآور خاطره شهادت سه دانشجوی آزادی خواه ظلم ستیز است که با خون پاک خود در محیط مقدس دانشگاه، غرور استکبار آمریکایی را شکستند و شعله ای کوچک برفروختند که با آتش کوچک آن، درخت تلخ استبداد وابسته شاهنشاهی را خاکستر کردند. این شمع جاودان هنوز هم می درخشد و در عمق وجود جوانان، روحیه آزادی خواهی و استکبار ستیزی را فروزان نگاه می دارد.

 

مسئول انجمن روانشناسی دانشگاه پیام نور واحد دشتستان تاکید کرد: فعالیت در انجمن های دانشجویی تفاوت های ویژه ای دارد، در واقع فعالیت و حضور در انجمن های علمی، افراد را در حوزه تخصصی و زمینه علمی که در آن مشغول به تحصیل هستند آزموده تر می سازد. به عبارتی فرد پیش از ورود به دنیای حرفه ای کار خواهد آموخت آنچه را که باید... و از این رهگذر نسبت به همدوره ای های خود چند گام جلوتر خواهد بود.

 

شایسته آیفت خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی دانش آموخته ای مطلوب برای کارفرمایان فردی است که سابقه فعالیت در انجمن های علمی دانشجویی داشته باشد و نتیجه چنین شرایطی رونق بیش از پیش و اقبال دانشجویان به فعالیت در حوزه های شهری، استانی و کشوری خواهد گردید.  انجمن علمی حقوق، روانشناسی، علوم تربیتی، حسابداری و مدیریت، ادبیات، کانون شعر وادب، کانون سلامت روان و... از جمله انجمن ها و کانون های در حال فعالیت در دانشگاه هستند.

 

وی ادامه داد: دانشگاه پیام نور واحد برازجان  یک دانشگاه دانشجومحور است و ما این موهبت بزرگ را مرهون مدیریت توانمند و متخصص دانشگاه، دکتر جعفری هستیم و همه امکاناتی که در حال حاضر فراهم شده و پیشرفت چند سال اخیر حاصل تلاشهای مدیری متخصص و شایسته می باشد که همواره همراه و یاور دانشجویان بوده است. امروز به نام روز دانشجو است ولی ما می خواهیم از شخص شایسته ای که همیشه نقش حامی و راهنمای ما دانشجویان را بر عهده داشته تقدیر نماییم.

 

گفتنی است از دیگر برنامه های گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه پیام نور پرسش و پاسخ دانشجویان با فرماندار دشتستان؛ اجرای موسیقی زنده توسط "علیرضا خدایار"؛ مشاعره میان "حسین تاجی فرد"، دانشجوی رشته ادبیات انگلیسی و "محسن بهرامی" از فارغ التحصیلان رشته حقوق و ادبیات فارسی این دانشگاه، تقدیر از دانشجویان برتر در حوزه های علمی، پژوهشی و ورزشی و همچنین تقدیر دانشجویان انجمن روانشناسی از دکتر جعفری، ریاست دانشگاه پیام نور واحد دشتستان بود که با استقبال و همراهی پرشور دانشجویان برگزار گردید.






















لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/105914