کد خبر: 105825 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 14 آذر 1397 - 18:22
پس از گذشت یک ماه از خبر موافقت با تاسیس آبشیرین کن برازجان؛
شیرین‌سازی آب دریا برای برازجان؛ تقریبا هیچ در ماه اول!

اتحاد خبر: شنبه 12 آبان 1397 بود که خبری تحت عنوان موافقت وزارت نیرو با شیرین‌سازی آب دریا برای برازجان منتشر شد... روشن است که اگر کاری طی این یکماه انجام شده بود حتما مسئولان ذیربط با اشتیاق به خبرنگاران پاسخ می دادند. متاسفیم که به مردم بگوییم تقریبا هیچ کاری طی این یک ماه انجام نشده است! منتظر گزارش ماهانه اتحاد خبر در این خصوص باشید...

اتحاد خبر: شنبه 12 آبان 1397 بود که خبری تحت عنوان موافقت وزارت نیرو با شیرین‌سازی آب دریا برای برازجان منتشر شد که پس از چندین سال تحمل مشکلات بی آبی و مصائب فراوان در دشتستان و شهر برازجان توانست اندکی دل های این مردم را آرام نماید. اما با گذشت بیش از یک ماه از این رویداد همچنان اقدام درخور توجهی جهت پیگیری این مهم به انجام نرسیده است.

به گزارش اتحاد خبر، موافقت وزارت نیرو با شیرین‌سازی آب دریا برای برازجان برای حل مشکل تامین آب آشامیدنی برازجان با تاکید استاندار و مسئولان استان بر تدوین برنامه برای رفع مشکل تامین آب آشامیدنی این شهرستان محقق شد. در حال حاضر یک پاییز و یک زمستان و یک نیم بهار فرصت برای جلوگیری از تکرار  تنش شدید آبی در برازجان وقت داریم، کما اینکه در فصل پاییز و در همین روزها نیز مردم با قطعی آب و کمبود آن مواجه هستند. گویا مشکل تامین آب صرفا مختص تابستان نبوده و در فصول دیگر نیز برنامه ریزی برای تامین و توزیع صحیح آب صورت نگرفته است.

برای اجرای طرح های تامین آب همچون شیرین سازی نیاز به یک پروسه طولانی و برنامه ریزی هدفمند وجود دارد که تاکنون اقدام قابل توجهی از سوی مسئولان مربوطه، به ویژه شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر انجام نشده است.

پایگاه خبری-تحلیلی «اتحاد خبر» در راستای اطلاع رسانی و پیگیری مشکلات آب تماس هایی با مسئولان داشته است، اما به رغم پیگیری های مکرر پاسخ روشنی از مراحل و انجام مقدمات کار برای عملیاتی شدن برداشت آب دریا و نصب آب شیرین‌کن در راستای تامین آب برازجان دریافت نشده است. روشن است که اگر کاری طی این یکماه انجام شده بود حتما مسئولان ذیربط با اشتیاق به خبرنگاران پاسخ می دادند. این در حالی است یکهفته تماس و پیگیری مستمر اتحاد خبر برای کسب اطلاع از آنچه که برای اجرایی شدن پروژه آبشیرین کن بی نتیجه ماند و نهایتاً مجبور شدیم به مردم بگوییم تقریبا هیچ کاری انجام نشده است!

اتحاد جنوب و اتحاد خبر مابین 12 تا 15 هر ماه گزارشی از اقدامات انجام شده و نشده مسئولان برای اجرایی شدن پروژه آبشیرین کن برازجان تهیه و به مخاطبان خود ارایه می نماید. امید که در ماه بعد (دی) خبرهای امیدوار کننده ای از اقدامات انجام شده جهت اجرای این طرح مهم داشته باشیم به مخاطبانمان منعکس نمائیم.

ضمن اینکه از مسئولان محترم انتظار داریم از آنجا که این پروژه برای مردم برازجان و دشتستان مهم است پاسخگوی اصحاب رسانه در این خصوص باشند.

منتظر گزارش ماهانه اتحاد خبر در این خصوص باشید.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/105825