کد خبر: 105822 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 14 آذر 1397 - 12:21
به مناسبت روز جهانی خاک؛
طرح پاک سازی ساحل بندر بوشهر اجرا شد

اتحاد خبر:  طرح پاک سازی ساحل بندر بوشهر به مناسبت روز جهانی خاک با مشارکت دانش‌اموزان و دوست‌داران طبیعت انجام شد.

اتحاد خبر:  طرح پاک سازی ساحل بندر بوشهر به مناسبت روز جهانی خاک با مشارکت دانش‌اموزان و دوست‌داران طبیعت انجام شد.

طرح پاک سازی ساحل بندر بوشهر اجرا شد

به گزارش مهر، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندر بوشهر صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از آنجا که خاک بستر تولید و تامین کننده امنیت غذائی است حفاظت از آن بسیار ارزشمند بوده و به عنوان یک امانت برای استفاده نسل های آینده حائز اهمیت است.

 

حسن شجاعی پور تصریح کرد: امروزه یکی از معضلات زیست محیطی وجود زباله های ساحلی است که علاوه بر ایجاد ظاهر نامناسب، عامل تهدید کننده ای برای سلامت موجودات زنده دریا به شمار می رود.

 

شجاعی پور یادآور شد: نقش تهدیدآمیز پسماند در حیات موجودات زنده و جایگاه مشارکت مردم در کاهش تولید و پراکندگی پسماند در شکوفایی حیات و حفاظت از تنوع زیستی باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

 

وی بیان کرد: رویداد پاکسازی ساحل با مشارکت کارکنان اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر به همراه کارکنان مدیریت پسماند شهرداری بوشهر و دانش آموزان در پاکسازی ام ابیها برگزار شد.

 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندر بوشهر بیان کرد: با توجه به افزایش حضور مردم در سواحل و با وجود اطلاع رسانی‌های مختلفی که درباره حفاظت از محیط زیست صورت می‌گیرد، باز هم مقدار قابل توجهی زباله در این مکان‌ها دیده می‌شود که نیازمند همکاری مردم و سازمان ها، در این زمینه هستیم.

 

شجاعی پور یادآور شد: حضور دانش‌آموزان در این اقدام خودجوش سبب ترویج فرهنگ حفظ و صیانت از محیط زیست و فرهنگ سازی در ساماندهی زباله در حوزه سواحل زیبای بندر بوشهر می شود./د

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/105822